Naturaliseren en Schulden in Nederland

Wat gebeurt er met je schulden (bank, lenen.nl etc.) als emigreert

  • vervallen

    Votes: 2 5.7%
  • blijven staan

    Votes: 33 94.3%

  • Total voters
    35
Beste Wim,

Je had het eerder over 'een misdrijf'... Dat is wel van een ander niveau dan 'een overtreding'. Daarbij is die nieuwe wet juist aangenomen dat ze zonder overtreding om je ID mogen vragen. Om 'verdachte personen' (lees: potentiele terroristen, wat je ook weer met een grote  :roll: mag nemen) om hun ID te vragen.

Ik ben het an sich ook wel eens met die verlichtingscontrole, maar de locatie wekt irritatie op, en de extra boete van het niet bijhebben van je ID, nog veel meer.

Jij hebt misschien ervaren dat als je iemand slaat uit verdediging je goed staat, echter ik heb andere ervaringen. Niet zelf, maar van naasten. Helaas is het recht in Nederland (soms) krom. (overigens geldt in gevechten soms/meestal 'de aanval is je beste verdediging'.... Niet dat je meteen moet gaan lopen rondslaan, maar afwachten totdat je zelf in het ziekenhuis geslagen wordt, is ook niet verstandig)
 
Vertelde net op een andere post dat bij een verkeersboete oom agent mijn vader, terwijl hij gezellig naast hem in de auto ging zitten nou ja zeg!, vroeg waar de TWEEDE letter in zijn voornamen voor stond! Bij de vraag van mijn vader waarom hij dat wilde weten, omdat het hem niet aanging, zei hij: omdat ik een agent ben en ik om identificatie mag vragen! Ja dat mag, zei mijn vader, maar een rijbewijs is goedgekeurde identificatie en zo staat het erop, en niet anders!!!!!!!!!!! Niks mee te maken dus!

Dat geneuzel........vreselijk. En ik vind die identificatieplicht helemaal niks. Alsof een potentiele misdadiger zich ook maar een seconde bedenkt dat hij zoiets bij zich zou moeten hebben!!! duhhhhh
en dat het gevoel dat een agent vanuit "zijn positie" zich verlekkerd aan de macht om dit soort debiele vragen te stellen! Ik zou geen politieman willen zijn, of ook maar enig persoon met zulke rangen en standen cultuur.
Maar: ik heb respect voor een ieder die dat beroep wel uitoefent en hoop alleen maar dat zij, die dit lezen, niet dit soort prototyperingen zijn!
 
Hallo FOL,

Mbt misdrijf dit gaf ik als voorbeeld. Waar het mij omgaat is het feit dat men niet zomaar om je ID kan vragen er moet daadwerkelijk een "omstandigheid"zijn ( Dus niet op de hoek van van straat gaan staan en eens lekker iedereen naar zijn/haar ID vragen)

Hallo krakertje: LEUKE FOTO, je lijkt me alleen wat jong om bij de politie te werken

Hallo Henriette: die agent zal waarschijnlijk zo volledig mogelijk de naam op willen schrijven. Je vader zijn goed recht om hier verder geen antwoord op te geven. Ik ondek hier echter geen debiele vraag in.

Ben trouwens benieuwd hoe de Australische politie op zo'n reactie als in jouw voorbeeld zal reageren. Heb je daar ervarig mee?? Ik heb me laten vertellen dat ze iets stricter zijn??

groeten Wim
 
[quote author=wimellen link=topic=4406.msg55846#msg55846 date=1144878786]
Ben trouwens benieuwd hoe de Australische politie op zo'n reactie als in jouw voorbeeld zal reageren. Heb je daar ervarig mee?? Ik heb me laten vertellen dat ze iets stricter zijn??
[/quote]

Gister aan de levende lijve ondervonden dat ze streng zijn. Ik had hem echt niet hoeven weigeren waar mijn 2e letter voor stond...
Ze waren aardig autoritair beide, en ik blijf erbij dat hij me een waarschuwing had kunnen geven én geen $225 dollar....
 
Ik ben steeds minder op het forum..... als ik dit weer lees weet ik weer waarom.....
moet er erg om lachen... zoveel mensen willen het op slot maar dan toch weer even reageren......
steek je energie in iets positiefs zeg...
 
Hallo Marina,

Volgens mij is het positieve dat wij met zijn allen deze posting zijn blijven beantwoorden en er iets hebben uitgehaald waarbij we nu op dit onderwerp zijn uitgekomen. Dus gewoon informatief en een beetje respect voor elkaar.
Lin heeft vervolgens het geklets, oa van mij, weer richting Australië gekregen. Nou hier is de kletsdoos volgens mij voor bedoeld.

Dus Marina ik kijk uit naar je volgende posting uit Perth!!

groeten Wim
 
Crimineel in buitenland niet goed 'te plukken'

Uitgegeven: 19 april 2006 19:57
Laatst gewijzigd: 19 april 2006 20:15
DEN HAAG - Nederlandse criminelen in het buitenland zijn niet goed "te plukken" van het geld dat zij met hun misdadige activiteiten hebben vergaard. Volgens de huidige wet- en regelgeving mag de Nederlandse justitie beslag laten leggen op de criminele vermogens en bezittingen. Dat gebeurt nu te weinig, doordat Europese landen niet goed samenwerken.

Dat blijkt uit een nog niet gepubliceerd onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatiecentrum (WODC) in zes EU-landen. Een woordvoerder van het ministerie van Justitie bevestigde woensdag een bericht daarover in RTL Nieuws.
 
ik wil nog even zeggen dat ik (als het echt zo gegaan is) emigrantje wel kan begrijpen dat hij het zou willen.... mijn moeder (ja woon nog thuis) heeft ook veel problemen met uitkeringen etc en ik kan de boosheid dus wel begrijpen, je word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd..

Ik zelf zou het niet kunnen om weg te gaan en niet te betalen (pff ik zou elke nacht wakker liggen) maar kan het dus wel enigzins begrijpen.

groeten Gigi
 
[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55082#msg55082 date=1144438220]
Ik zoek gewoon het geluk en dat begint zonder schulden. Noem het een loser mentaliteit en werk nog lekker 20 jaar door voor je jou droom kunt verwezelijken in de tussentijd verhuis ik alvast en begin ik met mijn nieuwe leven¨  :cool:.  [/quote]

Iedereen mag zijn geluk nastreven waar ook ter wereld, maar niet ten koste van andere, andere bedrijven of profiteren van iets of dergelijks, loop je weg voor iets dan is er iets mis .

Daar heb ik moeite mee..........

Veel geluk..

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=4406.msg57284#msg57284 date=1145895565]

Daar heb ik moeite mee..........


[/quote]
daar ben je dan niet de enige in Jack, ik sta achter je.  :up:
 
Back
Top