Naturaliseren en Schulden in Nederland

Wat gebeurt er met je schulden (bank, lenen.nl etc.) als emigreert

  • vervallen

    Votes: 2 5.7%
  • blijven staan

    Votes: 33 94.3%

  • Total voters
    35
Beste Jack,
waar haal je het toch vandaan? Ik discrimineren :-o ?? Iemand die zo fel ageert tegen slechts EEN van de vele voorbeelden van misbruik van de sociale voorzieningen moet zichzelf eens laten nakijken...... :| Ik heb namelijk niks tegen buitenlanders en ik ben zelfs getrouwd met buitenlander MET een kleurtje. Antiliaanse kindermoeders zijn nu eenmaal een probleem in Rotterdam dat heeft niks met mijn opvattingen over anders gekleurde mensen te maken. Maar als je mij zo graag in dat hokje wil drukken prima hoor. Ik heb vrienden van alle kleuren en nationaliteiten dus als een kennelijk ultra linkse ANTIFA/KAFKA aanhanger zoals jij mij uitmaakt voor een racist.....tja..... :up:
Maar waar me met zijn allen naar toe willen op dit topic.....NAAR AUSTRALIE natuurlijk.
En wat de jongen met studieschulden dus bevestigd als je maar netjes blijft betalen is er niks aan het handje en kun je gewoon een visum krijgen. Vriendelijke groet vooral aan onze voorvechter voor iedereen met een andere kleur, Jack.  Trouwens ooit wel eens stil gestaan dat de meeste allochtonen het helemaal niet op prijs stellen in de slachtoffer rol gedrukt te worden en zelf mondig genoeg zijn om zich te verdedigen als iets ze niet aanstaat. Mensen zoals jij die problemen niet durven te noemen en tot het gewoon weg ziekelijke toe minderheden in een slachtoffer rol proberen te drukken veroorzaken juist een kloof in de Nederlandse samenleving. Als jij voor een blanke beunhaas die in de WAO op zaterdagmiddag keteltjes hangt niet meteen in de bres springt doe dat dan ook niet voor een allochtoon als die hetzelfde doet. Dat is namelijk discriminatie......iets waar jij mij zo graag van beticht! Dat ik wegloop voor schulden is misschien moreel onjuist maar iets waar ik mee kan leven. Dus noem me een economische vluchteling, prima! Maar ik ben geen racist en discrimineren, dat kun jij veel beter dan ik!   
 
Hallo,

Ik begrijp dat je elke keer hoop haalt uit elk bericht wat wordt gepubliceerd. Echter er is geen hoop voor jou.
Jij probeert ook dit bericht weer op jouw manier te interpreteren. Volgens mij wordt er in de posting over studieschulden alleen maar gezegd dat hij deze BLIJFT BETALEN. Jouw intentie is om onder je schulden uit te komen. Zoals je al eerder aangaf.
Het is me ook een raadsel waarom jij de zinssnede aanhaalt "Ik ben zelfs getrouwd met een buitenlander met een kleurtje" Geeft dit een vrijbrief om van alles te roepen??
Ik ken trouwens een paar van die blanke beunhazen en die maken toch aardig wat geld. Misschien moet je de zondag gebruiken voor de rest van de keteltjes en hiermee je schulden af betalen ( Nee ik ga niet zeggen dat je de boel in Nederland ook al loopt te belazeren ).

Kijk nu al weer uit naar je volgende posting

groeten Wim
 
[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55538#msg55538 date=1144694126]
Antiliaanse kindermoeders zijn nu eenmaal een probleem in Rotterdam dat heeft niks met mijn opvattingen over anders gekleurde mensen te maken. [/quote]

Dit zijn jouw woorden....toch

[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55538#msg55538 date=1144694126]
Ik heb vrienden van alle kleuren en nationaliteiten [/quote]

Na alles wat jij hier schrijft.....ye Right   :roll:

[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55538#msg55538 date=1144694126]
Beste Jack,
waar haal je het toch vandaan? Ik discrimineren :-o ?? Iemand die zo fel ageert tegen slechts EEN van de vele voorbeelden van misbruik van de sociale voorzieningen moet zichzelf eens laten nakijken...... :|[/quote]

Zwakke reactie, probeer nog een keer

[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55538#msg55538 date=1144694126]
Vriendelijke groet vooral aan onze voorvechter voor iedereen met een andere kleur, Jack.  [/quote]

Iemand uitmaken voor iets om zijn huidskleur terwijl je hem niet kent....zeer zwak

[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55512#msg55512 date=1144690393]Wel jammer dat als ik een blanke beunhaas [/quote]
[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55538#msg55538 date=1144694126]
En wat de jongen met studieschulden dus bevestigd als je maar netjes blijft betalen is er niks aan het handje en kun je gewoon een visum krijgen. [/quote]

Ben je nu een werkman of student...????

[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55538#msg55538 date=1144694126]
Dat ik wegloop voor schulden is misschien moreel onjuist maar iets waar ik mee kan leven. Dus noem me een economische vluchteling, prima! [/quote]

Dat je wegloopt om de schulden te ontlopen heb jezelf gezegd komt niet van mij of van anderen .


Foei foei foei,

Jack :devil:
 
waarom betaal je je schulden niet gewoon af... weg lopen voor je schulden vind ik persoonlijk zielig...... je hebt ze ook gemaakt toch....
en het kan mij eigenlijk niet veel schelen wat voor reden je had... de rest van de mensen hier en in het algemeen moeten het toch ook gewoon afbetallen....
 
[size=30pt]AARGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH[/size]

can somebody please put an end to this CRAP :evil:

and :up: can we get on with just moving our arses to OZ :up:
 
@ emigranter of whatever,

neem eens contact op met ene R. Verdonk.
die weet heel goed met jou soort om te gaan.
lost dat schijnbaar makkelijk op voor ons...........

:laugh: iedereen lacht om je kerel, snap dat nu eens een keer !!!!!!!!!!!!!!
 
Naja puur gelet op die schulden...Ik weet het hele verhaal niet objectief en in detail, maar ik kan me situaties indenken, en dat is o.a. gevallen waarin je niet kan werken, waarin je schuld op zou kunnen bouwen en waarin ik wel enigzins begrip kan hebben voor het niet aflossen van die schulden.

Evengoed zou ik weigeren een boete te betalen voor het niet kunnen identificeren op straat (dan heb je ook min of meer een schuld). Dan maar dagje de cel in :) onzinregel  :|
 
Beste emigranter,

Daar ben ik weer  :-D!

Ik heb vandaag voor je met m'n moeder gebeld die werkt namelijk bij de Raad van Rechtsbijstand en ik kan je het volgende doorgeven:

Al neem je 12 andere nationaliteiten aan, dan nog blijven je schulden staan. Okee, ze zullen het niet op je verhalen zolang je in Oz, Canada of wherever ook woont, maar zodra je ook maar ergens in de EU over de grens stapt - dan ben je de eerste die ze aanspreken!

De enige manier om je schulden niet meer te betalen is dus om voor de rest van je leven de EU de rug toe te keren :later: (maar dan zonder later!). En voor altijd is wel errug lang hoor! 'K zou er persoonlijk nog maar 's over nadenken of dat dat je waard is  :|! Je keert niet alleen je schulden de rug toe, maar ook je familie en zo!

Hgr, Jeanine
 
ok, da's een hele goede. :up:

zie daar maar eens een ZINNIG antwoord op te geven !!!!!!!!!!!!!!!

hulde Jeanine  :clap2: :clap2: :clap2:
 
Hallo Fol,

Jij geeft subject tenminste een subtiele wending. Kunnen we weer op niveau posten. Wat je aangeeft mbt tot boete, als je een dagje in de cel gaat zitten heb je jouw schuld toch afbetaald?? Dus prima

Overigens vind ik IDplicht prima. Klinkt net of een ieder zomaar naar zijn identiteit kan worden gevraagd. Nu dit is beslist niet zo. Echter als er een misdrijf is gepleegd is het wel handig op zoek naar getuigen die niet zo welwillend zijn.

Of na een grote matpartij waar een paar slachtoffers liggen. Maar niemand heeft wat gezien.

En het opgeven van valse namen wordt ook met recordtempo terug gebracht.

Ik kom veelvuldig in de grote stad en mij is nog nooit zomaar naar mijn ID gevraagd.

PS Een dagje zitten kan je wel je visum kosten dus let op!!

groeten Wim
 
Jeanine: Goed werk  :up:

Wim: Dat je met een dagje zitten je schuld aflost...daar heb je gelijk in... zo keek ik er niet tegen aan ;) Maar eigenlijk zou ik dat zelfs niet acceptabel vinden. Ik ben het 100% oneens met deze regel, ik vind het uitzuigerij en geldklopperij van de staat.
Je zei "Klinkt net of een ieder zomaar naar zijn identiteit kan worden gevraagd. Nu dit is beslist niet zo", dit is pertinent niet waar!!!  Waarom dit niet waar is, zal ik je nu uitleggen met een tegenvoorbeeld:

Hier in het dorp bij het station stonden ze in de vrij donkere wintermaanden te controleren op fietsverlichting. Op zich geen probleem, hoewel ik de locatie een beetje geniepig vind, immers veel verlichting wordt door vandalisme in de fietsenstalling gemold. Maargoed, daar gaat het even niet om, ze hielden hier dus controle. Gaan ze je ID vragen... Grotendeels jongeren (tot 18~20 jaar) die gewoon naar school of het  station fietsen. In die 15 jaar dat ik hier woon en dat ik me kan herinneren, is daar nog nooooooit iets gebeurd rond die tijd... dus van misdrijf is geen sprake, geen grote matpartij, zelfs niet eens kans op... Nee, met die 'nieuwe' (inmiddels alweer wat ouder geworden), mogen ze je voor elk  kleinigheidje (zelfs zonder kleinigheidje) gewoon je ID vragen en (dus) beboeten als je het niet bij je hebt.

Ik zie niet in, hoe dit ook maar enigzins aan de veiligheid kon bijdragen. En ik zou die boete dan ook nooit betalen!

Ik meen  dat een dagje zitten niet geregistreerd staat als een celstraf krijgen, en dus geen gevaar voor een visum. Maar dat  zoek ik tzt wel uit, mocht het me een keer overkomen *klopt af*.

Overigens moet ik zeggen dat ik uitgaan wel minder vind, sinds ik weet dat ik hier uit NL weg wil. Mocht je ooit in een vechtpartij terecht komen...en dat kan, ook al wil je niet, dan kan je dadelijk wel zwaaien naar je visum, omdat je alleen jezelf (of je vrienden) verdedigde :(
 
[quote author=FOL link=topic=4406.msg55577#msg55577 date=1144706551]
Wim: Dat je met een dagje zitten je schuld aflost...daar heb je gelijk in... zo keek ik er niet tegen aan ;)
[/quote]

Dit is niet helemaal correct. Met "een dagje zitten" los je niet je schuld af (die heb je namelijk niet). Je krijgt een vervangende celstraf in plaats van je boete.
Je hebt dus een boete en geen schuld (al ben je wel schuldIG  :wink:)
 
en die vervangende cestraf is toch gewoon schuld aflossen? :)
 
---Modbreak---
De vraag die door de topic starter werd gesteld is of zijn schuld verdwijnt als hij emigreert. Op deze vraag is al antwoord gegeven. We kunnen hier met z'n allen het erg immoreel vinden wat de TS (topicstarter) van plan is (en dat is geloof ik wel duidelijk genoeg geworden), maar op dit moment lijkt dit topic te verzanden in een heen-en-weer gegooi van onzinargumenten en (bijna) discriminerende opmerkingen.
Mocht je nog echt iets zinsvol toe te voegen te hebben ga gerust je gang, maar houdt het wel netjes, dus geen discriminerende opmerkingen meer over uikeringstrekkers, kindermoeders en studenten die toch maar nietsnutten zijn.

Mocht het echter te veel moeite zijn om het netjes te houden, dan gaat deze nu echt op slot. Wees dus gewaarschuwd!
 
Het lijkt me vreselijk moeilijk om naar een land te emigreren als je weet dat je nooit, maar dan ook nooit meer terug kan, omdat ze je dan "pakken" op de schuld die nog in de boeken staat bij jouw naam. Stel dat je heimwee krijgt? dan kun je dus echt niet terug, tenzij je dan je schuld weer gaat af betalen. Zou daar een boete aan vast zitten?

Emigranter: ik geloof dat ik ergens in een post van je had zien staan dat je dan na je naturalisatie naar Nederland wilde om je rekening op te zeggen. Dat kan dan dus niet. Een rekening kun je ook alleen maar opzeggen met je eigen handtekening. Niet door via de telefoon te vertellen dat jij je rekening op wilt zeggen. Of je iemand kunt machtigen om dit te doen weet ik niet.

Dan krijg je het irritante gezeur dat je costant een nieuw pasje krijgt en daar voor moet betalen. Vlak voordat je in Nederland weg gaat kun je natuurlijk ook je rekening opzeggen met pasjes en al, maar of dat lukt als je nog Nederlander bent en een schuld hebt?

En Jack, het is niet echt netjes wat je doet. Je qoute verschillende stukje van Emigranter, maar "vergeet" dan waar het werkelijk om gaat zodat het hele stuk uit z'n verband wordt getrokken. Hij heeft namelijk niet gezegd dat hij zelf een blanke beunhaas is, maar dat ALS hij een blanke beunhaas HAD GENOEMD, daar niemand moeilijk over had gedaan. Je kunt dus ook de irritatie bij emigranter opwekken op deze manier en dat helpt ook niet bij dit topic.
 
Emigranter,
Je verwacht dat de staat de schulden niet kan verhalen op je als je genaturaliseerd bent tot  Australier (hoop je), maar als je naar Nederland komt om je rekening op te zeggen hebben ze je toch gelijk. Want door je rekening op te zeggen bewijs je toch direkt wie je bent/was.........als je uberhaupt de EU nog in komt.
 
Nog even of topic, Maar ja het is in de Kletsdoos dus het mag nog wel even!?

Hallo Tinus V, de schuld aan de staat is de boete en die los je in door te gaan "zitten"

Hallo FOL,

Met jouw voorbeeld geef je al aan dat de politie niet zomaar naar ID vraagt. Namelijk men reed kennelijk zonder licht, is overtreding dus wordt er naar iemands naam gevraagd en krijgt men een boete. ( Dus zonder kleinigheidje mag er niet naar ID worden gevraagd, dat weet ik zeker)

Overigens vind ik zulke controle's ook beslist geen prioriteit en kan ik me voorstellen dat dit irritatie oproept. Alleen daar gaat het nou niet over.

En op je voorbeeld terug tekomen het heeft wel degelijk met veiligheid te maken. Informeer maar eens bij voormalig Veilig Verkeer Nederland hoeveel, met name fietsers zijn verongelukt mbt niet voeren van verlichting. Na strengere controle zijn deze ongevallen behoorlijk afgenomen.

Gelukkig is het in Nederland niet zo gek dat als je buiten je schuld in vechtpartij terecht komt en je probeert iemand te verdedigen dat je dan zomaar kan zwaaien naar je visum. Het is dan een kwestie van proportionaliteit sla je de aanvaller in kwestie éénmaal of ga jezelf door het lint en mept hem het ziekenhuis in. Dit weet ik uit eigen ervaring.

Het dagje zitten bedoel ik in zijn algemeenheid. Het dagje zitten voor overtreding IDplicht zal je waarschijnlijk geen justitieantecedent bezorgen. Echter wel vermelding in het betreffende systeem van politie. Ik weet even niet uit mijn hoofd of er buiten bewijs van goed gedrag ook in aanvraagformulier DIMIA wordt gevraagd naar contacten met Justitie.

groeten Wim
 


OFX
Back
Top