Nederlanders zijn onbeleefd

Maluka

XPdite Sponsor
Niet helemaal ON TOPIC, maar toch wel deels...dit keer over ons Nederlanders.....

--

Uit een wereldwijd onderzoek van het tijdschrift Reader's Digest blijken Nederlanders onbeleefd te zijn. Nederland staat op de twintigste plaats van de 35. Nederlanders scoren wel de zevende plaats op het openhouden van deuren. Ook werd er onder andere onderzocht of winkelmedewerkers "dank je wel" zeggen na het betalen en of je geholpen wordt als je iets laat vallen.

In Nederland wordt de klant niet vriendelijk behandeld in winkels. Amerikanen, Canadezen en Zwitsers zijn het meest klantvriendelijk en beleefd. Aziaten zijn de minst beleefde mensen van de wereld. Van de vijftien minst beleefde landen liggen er negen in Azië.

Amsterdam, Milaan, Moskou en Sydney zijn zeer onbeleefde steden. New York is verreweg de meest beleefde stad, mensen houden daar altijd de deur voor je open. Zürich is de meest beleefde Europese stad, ook Toronto en Berlijn scoren hoog. Londen en Parijs staan op een gedeelde vijftiende plaats. In alle Aziatische steden wonen veel onbeleefde mensen, behalve in Hong Kong. De meest onbeleefde stad is Bombay in India. In Europa hoef je in Boekarest totaal geen service te verwachten.

Opmerkelijk is dat mensen onder 40 jaar het meest beleefd zijn. De meest onbeleefde leeftijdsgroep zijn de mensen boven de 60. Er blijkt dus weinig te kloppen van de vaak-gehoorde klacht dat de jeugd onbeleefd zou zijn.

Bron: Fok.nl

Nou dan zit ik met mijn 37 nog nèt in de beleefde groep  :-D :-D.

Nee hoor, zonder gein, een dank je wel of alsjeblieft is snel gezegd
en maakt je leven zo veel aangenamer. KOM OP met z'n allen
moeten we van die 20 toch wel minimaal kunnen stijgen naar de 15.  :wink:

Miran  :)

Nederlanders schijnen niet alleen onbeleefd te zijn, maar ook bot (al verschillende keren gehoord). Deze conclusie kan ik echter niet met een onderzoek staven.

Wonen misschien veel Aziaten (als je het onderzoek dan toch zou moeten volgen) en/of Indiërs??? (sorry voor deze echt super generaliserende opmerking)  :wink: :wink:

mijn mening, ik ben 1x op vakantie naar spanje geweest en schaam me diep dat ik nederlander ben (nog wel)
de meest luidruchtige ploegjes die daar de boel lopen te slopen waren toch echt....nederlandse jeugd.
ligt misschien aan de plaats waar je naar toe gaat maar toch..

Ik heb in Nederland ook met veel verschillende "groepen" ervaring.
Nu de laatste 5 jaar in Belgie ook weer met verschillende "groepen" ervaring.
En eikels heb je overal, je hebt aardige en nette polen, Duitsers , francepeople en ook Hollanders en de rest van de wereld, maar je hebt er ook altijd eikels bijzitten.

Kun je het over 1 of verschillende landen die "groepen" indelen.
Misschien, toch ligt het hoofdzakelijk aan het karakter van de persoon.

Val niet in de fout dat als een "1 mans groep" "ik noem geen naam van het land van afkomst".....dus als een "1 persoon van een groep" een groot fout maakt zoals iemand vermoorden wil niet zeggen dat het allemaal tuig is en moordenaars zijn.
Die andere langenoten zullen zich dan ook diep schamen voor die persoon en er alles aan doen om te laten zien dat die persoon het verkeerde karakter heeft en de rest wel vriendelijke warme mensen zijn.

[quote author=hans964 link=topic=4987.msg63502#msg63502 date=1150825446]
mijn mening, ik ben 1x op vakantie naar spanje geweest en schaam me diep dat ik nederlander ben (nog wel)[/quote]

Dit is weer een onderwerp waar je nooit uitkomt en over kunt blijven discusieren ...
Laten we het gemakkkelijk houden, het ligt aan het karakter van de persoon en niet aan afkomst van het land waar hij vandaan komt.

Dat wereldwijd onderzoek van Riders Digest komt meestal van 1 persoon uit.
Grote klasse onderzoek :up: , de volgende keer komt hij aardige mensen tegen in Sydney en dan hoort Sydney ineens bij de meest beleefde steden......toch

Kijk niet zwart....kijk niet wit.....kijk niet zwart wit ...........Frank Boeijen

Pffeeuh.

Jack :evil:

[quote author=Maluka link=topic=4987.msg63459#msg63459 date=1150802594]
New York is verreweg de meest beleefde stad, mensen houden daar altijd de deur voor je open. [/quote]

:rotflmao::rotflmao::rotflmao: Euuhh WAT?? is dit een grap?

Als New York als 1 van de vriendelijkste steden uit de bus komt kan wat mij betreft dat hele onderzoek zo in het ronde archief .......... da's ongeveer hetzelfde als onderzoeken waar op deze aardbol de temperatuur gemiddeld het hoogste is en dan tot de conclusie komen dat "Alaska" :freezing: het antwoord op je vraag is.......... als je er geweest bent weet je dat het niet KAN kloppen. (Gave stad hoor, daar hoor je mij verder niet over).

m.vr.gr.

Martijn

jack, dat zijn wijze woorden. het is inderdaad wel zo dat de meeste jeugd daar hollands was
maar van bijvoorbeeld de skandinaven die daar zaten hoorde je niets. was zomaar een geval dat mij opviel tijdens deze vakantie.
Ik wil niemand afrekenen op zn afkomst (ben zelf ook nederlander)

[quote author=hans964 link=topic=4987.msg63506#msg63506 date=1150828820]
jack, dat zijn wijze woorden. het is inderdaad wel zo dat de meeste jeugd daar hollands was
maar van bijvoorbeeld de skandinaven die daar zaten hoorde je niets. was zomaar een geval dat mij opviel tijdens deze vakantie.
Ik wil niemand afrekenen op zn afkomst (ben zelf ook nederlander)[/quote]

Als je in Nederland woont en Nederlandse jeugd kabaal ziet maken dan is het van , wat een bengels.
Zie je buitenlanders kabaal maken dan is het van, is dat normaal het zijn altijd die buitenlanders die zich niet aan kunnen passen en denken dat alles hier maar kan.
Zie je buitenlanders (zoals de meesten zijn) rustig zijn leventje begaan, dan zeggen we niks en valt ons niks op want.
Weet je , meestal is het negatieve wat opvalt, en wat nog meer opvalt het negatief nieuws over buitenlanders.
Triest he.........

Daarom ben ik ( een Hollander die ...nog.... Belgie woont) het is niet de afkomst het is de karakter van 1 persoon.
Die heb je helaas in alle soorten en maten.

Er is over geschreven en gezongen en we leven in 2006 en het is er helaas nog steeds.

Pfeeuuh pfeeuhh , ben ik nog on topic....Moderator :-D

Doet een persoon iets fout , wijs hem dan op zijn fouten en niet van ....ja het is een "buitenlander" en het zijn altijd die "buitenlanders" .......
Doet een Nederlander in Nederland iets fout , dan zijn alle andere Nederlanders toch niet slecht door die ene persoon.

Jack :evil:

Nou Jack, cultuur bepaalt ook een stuk van je gedrag, dus het is denk ik niet alleen het karakter. Het simpele principe van 'what goes around, comes around' geldt voor veel mensen.

Nou was ik altijd al een redelijk beschaafd mens in N'land, maar ben vriendelijker geworden in Australië; it rubs off.

Denk ik maar zo :)

[quote author=Lost link=topic=4987.msg63471#msg63471 date=1150805958]
Nederlanders schijnen niet alleen onbeleefd te zijn, maar ook bot (al verschillende keren gehoord). Deze conclusie kan ik echter niet met een onderzoek staven.
[/quote]

Wij bot?

Rot toch op!

:-D :-D

Marc

He zeg,

Mensen zoals jij mogen van mij wel weer terug naar Nederland, hoor. Ik wil hier alleen maar aardige mensen ontmoeten........ :-D :wink:

Marc

Anyhow, als je wilt weten hoe een kudde Nederlanders zich in het wild gedraagt dan moet (mag uiteraard) je deze December een keertje naar de intocht van ons aller heilig man St. Nicolaas komen kijken in Brisbane op de Dutch Club....bot, onbeschoft en not afraid to use it :) *

Groetjes
Syl

*.....een uitzondering daar gelaten

Hoi Syl  :sunny:, hoestie!!!! Met mij alles goed  :-D :)

Ja, die goed heilig man hè, .............iedereen wil toch graag
een paar van die heerlijke pepernoten van de grond  :-o
oprapen.....niet dan!!!

Nee hoor, zonder gein, om het nog even makkelijker te
maken volgens mij is het een combi van:
- karakter;
- cultuur;
- opvoeding;
- last but not least 'omgevingsfactoren'

ZIE DAAR, even roeren  :lol: :lol: en je product is klaar.

groetjes Miran  :)

Wat een belachelijk onderzoek en net wat Jack zegt, volgende keer komt de onderzoeker bijvoorbeeld in Sydney alleen maar beleefde mensen tegen.
Mijn ervaring is tot dusverre (ik ben 3 x in Sydney geweest) dat er 'alleen maar' beleefde mensen wonen. Uit het onderzoek kwam Toronto geloof ik op de derde plaats. Mijn ervaring met Toronto is echter dat er een hoop sjagrijnen rondlopen daar die absoluut niet beleefd zijn.
Een wassen neus hoor, zo'n onderzoek.
Ik ben het helemaal met Miran eens. Het zijn verschillende factoren die een rol spelen bij het al dan niet beleefd overkomen.

En eh Marc, rot zelf op :-D :-D :-D

Erna

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan, want elk land kent z'n do's en dont's. Zo staan Nederlanders blijkbaar bekend om het koektrommelfenomeen. 1 koekje bij de koffie en daarna gaat de koektrommel dicht en weer de kast in (kan mezelf er niet in herkennen, maar goed) In Italie wordt je gevraagd of je mee wilt eten als je rond etenstijd bij mensen binnenkomt. Als je dan "ja graag" zegt, ben je onbeleefd... Raar, maar toch. Elk land heeft zo z'n 'regels'
Ik denk dat een onderzoek met 1 persoon niet veel oplevert juist door dit soort dingen.

heeft iemand dat boekje "Undutchables" wel eens gelezen, van die Amerikanen die in NL wonen?

Schijnt ook hilarisch te zijn!

Marc

Ik heb dat boek toevallig net gekocht. Nog niet gelezen maar wat ik al bladerend las was inderdaad hilarisch  :-D

Back