Nederlanders zijn onbeleefd

Undutchables, gelezen ja. Vond het geestig. Soms een beetje voor de hand liggend, maar dat krijg je als je weet waar de schrijver het over had.

En Marc, ik ga nu weer heel on-bot zijn.... :)

Ireen.

Het boek Een Tik Van De Molen (drie jaar overleven in Nederland) van Sean Condon (een Australische schrijver), geeft ook een leuke kijk op hoe hij als buitenlander tegen een leven in Nederland aankijkt.

Erna

[quote author=SiMaKy link=topic=4987.msg63613#msg63613 date=1150927957]
Joepie!

[/quote]

Ja?

Ik heb de undutchables in het engels en nederlands gekregen toen ik vertrok naar Australie.

Een geweldig boek. Goed om eens in de spiegel te kijken!

Tja, direct misschien wel, maar dat betekent vaak 'flapuit'. To the point, hm, ja, HUN point.

Wijsneuzen en betweters. We weten het allemaal al. (not!) En blijven door discuzeuren. Ik heb hier geleerd dat het ook anders kan.

Cheers,

Ireen.

[quote author=Eerainuh link=topic=4987.msg64232#msg64232 date=1151586504]
En blijven door discuzeuren. Ik heb hier geleerd dat het ook anders kan.
[/quote]

Edit: quote hersteld

Dat vind ik nou altijd het leukste, het ergens over hebben, in plaats van dat oppervlakkige geneuzel over "football". Toen ik in Nederland nog in het bestuur van de Delftsche Studentenvakbond zat, konden we hier avonden over boompjes opzetten, met vaak hilarische conclusies.

Ja ho nou, joe verandert mijn quote!!

Met discusiëren is nix mis, maar mijn punt was nou net dat het vaak discuzeuren wordt; een mening blijven pushen, want die moet erdoor.

Ik hou juist van de gesprekken hier. Het gaat hier veel minder om 'gelijk' of 'ongelijk' of 'right' of 'wrong'. Natuurlijk doet niet elke N'lander het even erg, maar Australiërs doen het een stuk minder dan Nederlanders :) Althans, dat is my humble opinion :)

Ireen

Sorry, Eerainuh. Ik ben het wel geheel met je eens dat Nederlands een stelletje zeikerds zijn. Nooit is iets goed en altijd moet het anders. En wordt het dan anders dan weer klagen dat het vroegâh altijd beter was.

[quote author=hans964 link=topic=4987.msg63502#msg63502 date=1150825446]
mijn mening, ik ben 1x op vakantie naar spanje geweest en schaam me diep dat ik nederlander ben (nog wel)
de meest luidruchtige ploegjes die daar de boel lopen te slopen waren toch echt....nederlandse jeugd.
ligt misschien aan de plaats waar je naar toe gaat maar toch..
[/quote]

Dat ligt inderdaad aan waar je bent.
Ik hoop dat je nooit in Balie bent geweest en dan denkt dat daar de gemiddelde Australier op vakantie gaat.
:)
Gelukkig is het maar een kleine groep, en zolang ze bijelkaar blijven is het erg makkelijk om ze te vermijden.

Ikzelf woon nu in Azie, de beleefdheidsvorm is hier anders. Een deur openhouden is zoiets als jezelf verlagen. In zo'n beetje elk winkelcentrum, restaurant, hotel, bioscoop enz.. zijn mensen in dienst die dat voor je doen. Omdat de lonen hier laag zijn kan dat. En iemand die deuren opent verdient heus niet zoveel minder als iemand die op kantoor werkt.

Het gebrek aan 'onze' soort beleefdheid wordt ruimschoots goedgemaakt door respect, alhoewel dat langzaam minder wordt. De jeugd van tegenwoordig. :)  Waar heb ik dat vaker gehoord?

sig060629.gif

Hé TinusV en Eerianuh, jullie zijn (helaas) zelf ook nederlanders.
Ja jeempie, er zijn inderdaad een aantal mensen die lopen te zeuren en te mopperen. Waar heb je dat niet? De engelsen zetten voor alles wat ze te zeuren hebben het woord "Fucking". "Fucking dit, Fucking dat". Nou nou!
En ook zijn er heel veel zeer nette engelsen hoor!!!

Maar ja, ga je nu kijken naar de mensen die normaal gesproken elke dag in de kroeg hangen in hun vrije tijd of ga je naar de gewone mensen kijken die

1) 's-ochtends vroeg opstaan
2) ontbijten
3) naar het werk gaan
4) aan het werk gaan
5) naar huis gaan
6) eten koken
7) naar de televisie kijken / op het internet browsen
8) naar bed gaan

En dan begint het weer van voren af aan. Tot in het weekend en dan even lekker erop uit gaan.................................

Hoi Hawk,

Ja, ik ben Nederlands, maar ik weet niet precies waarom je dat aanduidt? Doel je op het feit dat ik net zo'n 'zeikerd' ben als de Nederlanders in Nederland? Theoretisch is dat mogelijk ja. Praktisch gezien niet.  :-D 
Ik zal ongetwijfeld nog niet zeikvrij zijn, maar ik maak vorderingen :)

Over klagen...

Als de mussen dood van het dak vallen...dan wordt er geklaagd....

Komt er water uit de lucht....dan wordt er geklaagd...

Is het stervenskoud.....dan wordt er geklaagd....

Tijd om in een biosphere te gaan wonen :p

Ach, ik vind klagen op zijn tijd en met mate een normaal
menselijk iets hoor. Ik doe het wel tenminste en soms
als ik zin heb met een vriendin of zo lekker een uurtje
zeuren lucht prima op. Al eens opgevallen dat mensen
die niet of nooit klagen niet altijd de gelukkigste hoeven
te zijn  :wink: :wink:

Leuke spreuk:
DOOR ZEUREN OP ZIJN TIJD RAAKT EEN MENS ZIJN SPANNING KWIJT

enneuuh dit heeft niets met onbeleefd zijn te maken hoor,
enneuuh mijn tante in Victoria klaagt altijd over Howard

dus, wie klaagt er hier nu echt nooit????

Degenenen die hier gepost hebben bijna allemaal wel  :-D

klagen over het klagen en onbeleefd zijn van andere mensen  :lol1: :lol1:

Back