Nederlanders zijn onbeleefd

Op het werk weten ze mijn plannen niet.
( heb ik 1 keer toevertrouwd aan een "mate" en dat koste mijn baan)

Maar er zijn veel mensen die veel klagen die vanalles roepen overdag van ik ga dit doen en ik ga dit verbeteren....maar die doen allemaal niks.

jaren geleden zag ik dat ....en helaas het is zo, er is veel over te klagen.
Ik ga niet meer klagen want zo ben ik niet.
Ik ben er mee bezig iets aan te doen.

Net zoals jullie........Kanjers :lol:

Cheers,

Jack :evil:

[quote author=Eerainuh link=topic=4987.msg64830#msg64830 date=1152196359]
Hoi Hawk,

Ja, ik ben Nederlands, maar ik weet niet precies waarom je dat aanduidt? Doel je op het feit dat ik net zo'n 'zeikerd' ben als de Nederlanders in Nederland? Theoretisch is dat mogelijk ja. Praktisch gezien niet.  :-D 
Ik zal ongetwijfeld nog niet zeikvrij zijn, maar ik maak vorderingen :)
[/quote]

Om eerlijk te zijn, je kan Nederlanders beschouwen als klagers en zeikers en dat ben ik ook wel met je eens. Tuurlijk, er word veel in Nederland door Nederlanders geklaagt over van alles en nog wat. Het is prima als je zegt dat je minder bent gaan klagen toen je in Australië kwam maar het is altijd zoiets als je een heel volk als zeurders beschouwt. Zeggen ze niet van Australiërs dat ze veel te veel zuipen?! Ja, als je ze in Bali tegenkomt dan zijn de Australiërs misschien wel net zo als de Nederlanders in Zuid Frankrijk en Spanje, of na een voetbalwedstrijd?!

En eerlijk is eerlijk, ook ik bega soms de fout door een heel volk te bestempelen als ................... . Ik denk echter wel zo, er zijn vast en zeker Nederlanders die minder klagen dan jij of ik en die wonen dan ook nog in Nederland.
En dan zijn er ook genoeg mensen die heel anders over Nederlanders denken dan wijzelf. En zoals altijd, er is al zoveel geschreven over dit onderwerp.

[quote author=Jack link=topic=4987.msg64941#msg64941 date=1152298819]

( heb ik 1 keer toevertrouwd aan een "mate" en dat koste mijn baan)[/quote]

Nou Jack, dat was dan meer een mate na*ier  :wink:

Miran  :up:

moet maandag aan mn werkgever vragen of hij mijn job describtion wil tekenen! ! !
de stakker weet nog van niks, ben benieuwd hoe hij reageert :x  :x  :x
Hij mag me wel ontslaan maar dan wel met een flinke premie :-D  :-D  :-D

Hee Hans, heb je niet een job description gekregen toen je daar kwam werken? Of is er inmiddels veel veranderd misschien?

het gaat erom dat ik een handtekening van mijn werkgever op een door mij geschreven j.d. heb.
mijn beroep is laagspanningsmonteur en dat is vrij algemeen. ze willen graag weten wat ik precies doe elke dag maar vooral hoe ik mijn beroep geleerd heb.
het is heel belangrijk dat je leerweg lang genoeg is en dat je een periode onder toezicht hebt gewerkt.

anders dan hier, ik hoef hier alleen mijn diploma's te laten zien, moet je in australie aantonen dat je werkervaring hebt.
Ik heb daar wel begrip voor want iemand met een diploma hoeft nog niet een goede monteur te zijn.
We gaan in ieder geval maandag met veel voorpret naar het werk :-D

Oh okay, het is dus iets meer dan een job description. I see.

Benieuwd hoe je baas reageert!!

Eh, niet dat ik het erg vind hoor maar eh, volgens mij is dit errug :eek:fftopic: of ben ik te :blond:? :-D

[quote author=Erna link=topic=4987.msg64979#msg64979 date=1152351182]
Eh, niet dat ik het erg vind hoor maar eh, volgens mij is dit errug :eek:fftopic: of ben ik te :blond:? :-D

[/quote]
mag ik dinsdag nog wel vertellen hoe het afgelopen is? :|

Natuurlijk Hans. Ik lig er echt niet wakker van hoor dat we off topic gaan maar eh, ik wil de moderators ff voor te zijn :-D.

We kunnen een beetje terug on Topic komen met het idee dat het wel erg onbeleefd zou zijn van Hans zijn werkgever als hij hem zou ontslaan, alleen maar vanwege zijn plan om naar Australië te emigreren. Teken je dan bij een werkgever een contract dat je tot je 65 ste daar blijft werken of zo iets?! Beetje ouderwets in mijn ogen hoor!

mag ik dinsdag nog wel vertellen hoe het afgelopen is? :|

Ik vind het toch wel erg beleefd van je Hans dat je dit vraagt   :lol:

thats me!

vandaag het grote nieuws gebracht. Gelukkig kon het via de telefoon scheelt weer wat.
ik maak me niet zo druk over ontslag omdat ik aardig wat onafgemaakt werk heb dat
ze graag afgerond hebben, dus......

maar over beleefde hollanders, hij vond het een hele stap maar reageerde positief.
Hij vindt het erg jammer maar heeft wel begrip. (misschien isie nu een ontslagbrief aan't typen)
kortom: viel erg mee de reactie.
hans

[quote author=hans964 link=topic=4987.msg65206#msg65206 date=1152555794]
kortom: viel erg mee de reactie.
hans[/quote]

Kortom. Stilte voor de storm.... :lol: :-D

Nneeh...., goed gedaan Hans :up:
bazen weten pas wat voor vlees ze in de kuip hebben als het kwijt raken.

Jack :evil:

Heb zelf een tijdje in OZ gewoont en heb daar veel aan sport gedaan, waarom zeg ik dit??
Nou ik heb daar een japanse leraar gehad en die heeft me 'n keer enorm laten schrikken toen ik eigenlijk
heel normaal wat vroeg en daarop erg agresief reageerde in het japans wat vrij vertaald betekende
waar de nederlanders komen komen snel de strontvliegen. waar hij de losbandigheid en het onbeschoft zijn mee bedoelde. (nou is dat al gauw vergeleken met japanners)
Uiteraard ben ik een beschaafd mens en zeker ook toen, maar zo staan Nederlanders bij veel oude japanners bekent!

my two cents
Bas

iedereen is onbeleefd als je het vergelijkt met japanners.
zelf vind ik die beleefdheid ietsje te ver gaan, bedankt voor die klap, ik hoop dat u uw vuist niet heeft bezeerd.

je mag best zeggen dat iets je niet bevalt, als het maar op een normale manier is.

Back