[quote author=Eerainuh link=topic=4987.msg64830#msg64830 date=1152196359]
Hoi Hawk,
Ja, ik ben Nederlands, maar ik weet niet precies waarom je dat aanduidt? Doel je op het feit dat ik net zo'n 'zeikerd' ben als de Nederlanders in Nederland? Theoretisch is dat mogelijk ja. Praktisch gezien niet. :-D
Ik zal ongetwijfeld nog niet zeikvrij zijn, maar ik maak vorderingen
[/quote]
Om eerlijk te zijn, je kan Nederlanders beschouwen als klagers en zeikers en dat ben ik ook wel met je eens. Tuurlijk, er word veel in Nederland door Nederlanders geklaagt over van alles en nog wat. Het is prima als je zegt dat je minder bent gaan klagen toen je in Australië kwam maar het is altijd zoiets als je een heel volk als zeurders beschouwt. Zeggen ze niet van Australiërs dat ze veel te veel zuipen?! Ja, als je ze in Bali tegenkomt dan zijn de Australiërs misschien wel net zo als de Nederlanders in Zuid Frankrijk en Spanje, of na een voetbalwedstrijd?!
En eerlijk is eerlijk, ook ik bega soms de fout door een heel volk te bestempelen als ................... . Ik denk echter wel zo, er zijn vast en zeker Nederlanders die minder klagen dan jij of ik en die wonen dan ook nog in Nederland.
En dan zijn er ook genoeg mensen die heel anders over Nederlanders denken dan wijzelf. En zoals altijd, er is al zoveel geschreven over dit onderwerp.