Hallo,
Mijn naam is Vanja. Ik zit aan de telefoon en dan is dat soms best een drama, want ze moeten natuurlijk wel weten met wie ze gesproken hebben. Ik blijf het geduldig herhalen (soms tot 5 keer toe) en spellen. Tot nu toe ben ik oa Sonya, Ronya, Fajet, Maya, Vonya en Tanya genoemd
En als ze mijn naam hebben gelezen en niet weten hoe ze het uit moeten spreken, vragen ze naar Vendjeh
In Nederland werd ook heel vaak Sonja, Anja of Tanja verstaan, dus ik ben het wel gewend.
Ik ben eigenlijk al lang blij dat ik mijn achternaam niet hoef te vermelden aan de telefoon hahahha
En als ze mijn naam dan eenmaal juist hebben krijg ik ook vaak complimenten dat ze het zo'n leuke naam vinden en dat is dan wel weer heel erg leuk.
Mijn partner heet Marijn en dat is ook een drama. De 'ij' is hier helemaal onbekend en dan wordt het vaak als Mariedjen uitgesproken. Tijdens zijn schoolperiode schreef hij zijn naam dan ook vaak als Maryn en dan gaat het een heel stuk beter.
Het is helemaal niet als slecht bedoelt, gewoon lollig om te horen hoe ze de typisch Nederlandse namen uitspreken. Ik spreek een woord ook nog wel eens verkeerd uit in het Engels, en dan lachen we er even smakelijk om en dan gaan we verder :grin:
Groetjes, Vanja