Niet langer dromen, maar doen!

Gisteren maar is naar de voorlichtingsdag van NCOI geweest, in Utrecht. Even gaan zitten voor een 'proefles', begint er daar een architect een wazig verhaal over architectuur en kunst. Maar ik kwam natuurlijk niet om wat vage meningen over bouwkunst te moeten doorstaan, dus snel naar de afdeling voorlichting gegaan, waar mijn vragen beantwoord zijn. Het schijnt allemaal best te doen zijn, maar ik denk dat het voornaamste is dat de lesstof interessant is. En drieënhalf jaar in de 'schoolbanken' is ook niet echt een leuk vooruitzicht.
 
Lees nu pas bij, jeetje wat een ontzettende tegenvaller :(.

3,5 jaar studie is voorbij voor je het weet en ook weer een hele ervaring. Toen ik op m'n 25ste ineens weer naar school ging vond ik t veel leuker en interessanter dan toen ik jonger was. Ik weet dat jullie veel liever direct op t vliegtuig stappen maar er absoluut nog hoop, het duurt alleen wat langer dan verwacht. Elektriciën is zeker een goed papiertje om te hebben hier en wie weet wat er in de tussentijd op jullie pad komt :).

Eet straks maar lekker een frikandelletje en een kaassoufleetje met een patatje oorlog voor mij ;)
 
Ha, Bedankt! Leuke opsteker! Bij de volgende cafetariabestelling zal ik aan je denken!
Ik zie er wel tegenop, maar hopelijk is het interessant en valt het allemaal mee.
Cheers!
 
Ha, Bedankt! Leuke opsteker! Bij de volgende cafetariabestelling zal ik aan je denken!
Ik zie er wel tegenop, maar hopelijk is het interessant en valt het allemaal mee.
Cheers!
Nu pas bijgelezen....
Wat een voorbeeld van doorzetting ben jij!
 
Cheers guys!
Inderdaad is en zal het wel wat stiller blijven van deze kant. Vóór de studie was het leven al druk, nu nog drukker. Maar gelukkig vallen er ook wat dingen weg, anders wordt het teveel. En de emigratiebeurs kan ik ook wel een paar jaar overslaan;).
Het is by the way geen elektrotechniek geworden, maar technische bedrijfskunde. Na me er uitvoerig in verdiept te hebben, leek dit me beter.
 
Sterkte en succes met de studie! Hoe lang is je studie en moet je erna ook nog werkervaring opbouwen voor je visumaanvraag?
 
De studie is inmiddels begonnen (begin september) en is in deeltijd aan de Hogeschool van Utrecht. In hoeverre het me gaat helpen met de emigratieplannen, zal pas over ca. 4 jaar duidelijk zijn, aangezien de eisen steeds veranderen. Momenteel is de eis dat een opleiding in 4 jaar voltijd gevolgd moet zijn, iets wat sowieso financieel niet haalbaar is. Maar wellicht (en afhankelijk van de behoeften op dat moment) zijn de regels dan wat soepeler.

Nu is het ook zo, dat het oppakken van een HBO studie al jaren een behoefte was, die op de achtergrond speelde. Het was eerst mijn gedachte dat wellicht hetzelfde niveau bereikt kon worden door werkervaring en cursussen, maar die weg heeft mij tot op heden niet gebracht wat ik ervan verwachtte. Zodoende werd geleidelijkaan de beslissing voor het oppakken van een echte studie onvermijdelijk.

Waar we staan over vier jaar weet ik niet. Wellicht openen er nieuwe wegen en sluiten er andere. Hoe dan ook, ik zal er heus niet dommer van worden.
 
Heel veel succes met je studie enne......we blijven duimen dat we je hier zien hoor. De tijd zal leren hoe het gaat, maar positief blijven denken brengt je altijd het verst. Zet 'm op!
 
Good on ya ;)

Tsja, je weet nooit waar het goed voor is hè zo'n HBO. Wellicht wel goed genoeg voor een visum :D

Succes kerel, vind het een knappe actie!
 
Soo hee,... ben je even druk, staat je LaStaVaZa opeens op blad 3...

Drukke tijd gehad en dat zal nog wel even zo doorgaan ook. Zo'n studie kost zoveel tijd, dat je er eigenlijk niks anders bij kunt doen. Of gewoon werken ernaast (deeltijdstudie) kan is zelfs dubieus. Maar goed, blok 1 zo goed als afgerond en full-speed door naar blok 2.

Door de studie komt al het andere (waaronder Xpdite en de plannen) dus wel op de achtergrond. Hoewel,... nu hier de temperatuur weer onder het gevoelsmatig comfortabele zakt weet ik opeens weer een stuk beter dan afgelopen zomer waarom ik ook al weer weg wilde. Gelukkig werk ik meestal buiten, volop genieten van de heerlijk vervuilde Nederlandse buitenlucht.

Oja,... 't is weekend. Ik zal maar-is stoppen met werken.
 
Een studie is nooit verkeerd, maar kost inderdaad vaak meer tijd dan je soms verwacht! Succes ermee. Je weet nooit wat de toekomst daarna nog brengt!
 
Back
Top