Niet langer dromen, maar doen!

Hoi Cor,
Het wordt me nu duidelijk dat er met dit beroep meerdere wegen naar Oz leiden;).
Ik vond zelf nog een studiegids ergens, de HvA had er nog een en de rest heb ik van oud mede-studenten gekregen.
En Annemarie, echt bijzonder dat het Nuffic je zo heeft geholpen, nooit geweten dat dat kon! Mijn man heeft ook een particuliere opleiding gedaan en werkt al jaren als sociotherapeut in de jeugdpsychiatrie, mss hadden we ook deze weg moeten bewandelen. Voor mij liggen dingen lastig, als ZZP'er. Maar we houden moed!
En de lijst die Afterbang opsomt, heb ik ook moeten aanleveren, alleen adviseerde M2A om alle vakken uitgebreid te beschrijven, vandaar de studiegidsen.
Hoop dat het allemaal gaat lukken, ben benieuwd!
 
even ertussendoor, ik meen te kunnen bevestigen dat diploma transcripts de diploma supplementen zijn. M.a.w.: een uiteenzetting per jaar van de gestudeerde vakken met studiepunten.

Wat ik dan weer afvraag is dat ik deze enkel bij mij hogere diploma heb gekregen, niet bij het vervolledigen van het secundair... dus als je geen hogere diploma hebt dan wordt het heel moeilijk om iets voor te leggen?
 
Wij hebben (als Social worker met instantie AASW) het volgende ingeleverd:​
- Diploma​
- Cijferlijst​
- Alle vakken beschreven (zelf beschreven en onderkrabbeld door Hogeschool dat de beschrijving van de vakken klopt) <-- Dit was het meeste werk!!). We hadden geen studiegidsen meer, dus dat werd uit het hoofdje (en goed kijken naar wat ze vroegen :p)​
- Nuffic uitdraai (70 euro oid?) waarin het NUFFIC op 1 A4'tje aangeeft dat zij vinden dat de Nederlandse studie die ze gestudeerd heeft hetzelfde is als die in Australie.​
- 1 jaar werkervaring laten ondertekenen door werkgever.​
- IELTS uitslag​
- Officiele formulier dat je moest invullen (form ...)​
De MBO studie hebben we alleen diploma en cijferlijst. De vakken hebben we daarvan niet uitgeschreven.​
Hmm volgens mij was dat het :)
 
Wij hebben (als Social worker met instantie AASW) het volgende ingeleverd:​
- Diploma​
- Cijferlijst​
- Alle vakken beschreven (zelf beschreven en onderkrabbeld door Hogeschool dat de beschrijving van de vakken klopt) <-- Dit was het meeste werk!!). We hadden geen studiegidsen meer, dus dat werd uit het hoofdje (en goed kijken naar wat ze vroegen :p)​
- Nuffic uitdraai (70 euro oid?) waarin het NUFFIC op 1 A4'tje aangeeft dat zij vinden dat de Nederlandse studie die ze gestudeerd heeft hetzelfde is als die in Australie.​
- 1 jaar werkervaring laten ondertekenen door werkgever.​
- IELTS uitslag​
- Officiele formulier dat je moest invullen (form ...)​
De MBO studie hebben we alleen diploma en cijferlijst. De vakken hebben we daarvan niet uitgeschreven.​
Hmm volgens mij was dat het :)

Okee, Thanks all!
Blijkt dus dat we inderdaad nog wat bij moeten sprokkelen. Da missis heeft HBO alleen P, dus zullen we ook voor de MBO aan de slag moeten. Verder moeten wij schijnbaar 8 jaar werkervaring onderbouwen. Jaaropgaven, werkgeversverklaringen... (meervoud)

Fol, hebben jullie de aanvraag zelf helemaal ingdiend, zonder een tussenpersoon?

V4Y wil het allemaal erg ver uitgewerkt, waardoor ik me afvraag of het niet een beetje overdone is.
Mijns inziens: als je kunt bewijzen met jaaropgaven en loonstroken dat je al meer dan 10 jaar werkervaring hebt in het veld, daarbij diploma's kunt overleggen, dan bewijs je toch dat je je werk prima doet? Of ik denk er te makkelijk over.

A lot of work, better be worth it.
 
Yep zelf gedaan, we hebben wel een consult aangevraagd bij V4Y voor het assessment gedeelte (dus alleen feedback op de hele meuk die wij al hadden). Zij gaf als tip het NUFFIC en scherpte nog een aantal puntjes aan, maar het meeste was in orde.

Ik zou eerder zeggen "better safe than sorry" en zo compleet mogelijk :)
 
even ertussendoor, ik meen te kunnen bevestigen dat diploma transcripts de diploma supplementen zijn. M.a.w.: een uiteenzetting per jaar van de gestudeerde vakken met studiepunten.

Wat ik dan weer afvraag is dat ik deze enkel bij mij hogere diploma heb gekregen, niet bij het vervolledigen van het secundair... dus als je geen hogere diploma hebt dan wordt het heel moeilijk om iets voor te leggen?

Dat dacht ik ook, maar er blijkt nog meer bij te moeten: studiegids op z'n minst. Waar halen we die vandaan? maar is gaan shoppen bij klasgenoten.
Voor MBO vragen ze ook een transcript, maar bij de school zelf weten ze niet goed wat ze ermee aan moeten. Vreemd. Zouden er alleen hoger opgeleiden emigreren? Dacht het niet!. Ik kreeg een voorbeeld van V4Y, dat zag er niet zo heel ingewikkeld uit. Dus nu maar netjes vragen of ze zoiets ook voor ons op hun briefpapier willen zetten.
Yep zelf gedaan, we hebben wel een consult aangevraagd bij V4Y voor het assessment gedeelte (dus alleen feedback op de hele meuk die wij al hadden). Zij gaf als tip het NUFFIC en scherpte nog een aantal puntjes aan, maar het meeste was in orde.

Ik zou eerder zeggen "better safe than sorry" en zo compleet mogelijk :)

Gelijk heb je: Better safe than sorry.
Vreemd, "ze" (onze contactpersoon aldaar) heeft noch het NUFFIC, noch het COLO/S-BB aan ons getipt, terwijl we toch achteraf horen dat het waardevolle aanvullingen zijn, COLO/S-BB zelfs gratis.
Het is voor hen toch het beste als wij er als een speer doorheen gaan?
 
Inmiddels weer twee weekjes verder.
"Nothing to report yet"

Het gaat niet zo snel, daar waar je afhankelijk bent van een ander. Een ander die niet dezelfde motivatie heeft als jijzelf en het dus ergens op de stapel terecht komt, als er al iets mee gedaan wordt... Ik heb het dan over de scholen die nog niks hebben laten horen op mijn laatste mail met het verzoek om informatie over de studie uit te printen op hun briefpapier.
En als je dan belt, zijn ze niet aanwezig natuurlijk.

Anyway, we blijven proberen. De aandeelhouder wint (zoiets). Waar zouden die leraren gevoelig voor zijn, een luxe-setje bordkrijt?
 
Balen he als het zoveel tijd en gedoe kost :( . Misschien een keer langs lopen? Al is de kans groot dat ze er dan ook niet zijn. Ik heb geen idee hoor, maar misschien kun je ze 'voeren'? Mijn ervaring is dat ze makkelijker iets doen als het voorgekauwd is. Bv een handtekening zetten onder een brief die je vast voor ze geschreven hebt gaat makkelijker dan ze die brief zelf laten schrijven. Maar ik weet niet of dat in dit geval kan.

Waar zouden die leraren gevoelig voor zijn, een luxe-setje bordkrijt?
Maar gelukkig ben je je gevoel voor humor nog niet kwijt :up:
 
Als je iets snel gedaan wilt krijgen, lukt dat meestal het beste in de volgende vorm van contact. Van snel reactie tot langzaam reactie:
1. Langs gaan
2. Telefoon (en veel herhalen).
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. e-mail
 
Als je iets snel gedaan wilt krijgen, lukt dat meestal het beste in de volgende vorm van contact. Van snel reactie tot langzaam reactie:
1. Langs gaan
2. Telefoon (en veel herhalen).
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. e-mail
Thanks,...
I know.
Langsgaan moet ik ver voor rijden terwijl de contactpersoon er meestal niet is.. Bellen doen we wel natuurlijk. Eerst belangrijke stukken mailen en daarna direct bellen, na de middagpauze nogmaals bellen.

We blijven volhouden!:up:
 
Jammer is dat altijd, dat hetgeen dat voor jou zo belangrijk is voor een ander onderaan de prioriteitenlijst staat. Als het nodig is ben ik ook van het type stalken bellen. Totdat ze van pure ellende me geven wat ik nodig heb, om maar van me af te zijn!
 
Ik heb toch ook wel positieve ervaringen gehad met instanties als hypotheekverstrekker, maar ook oude werkgever. Na de mededeling dat we bezig waren met emigratie reageerden ze heel snel. Bij de oude werkgever was het zelf zo dat de juiste persoon van P&O er niet was, maar iemand anders het direct ging uitzoeken.

Met scholen kan ik me wel voorstellen dat die lastig doen. Was ook de ervaring tijdens de schooltijd als je wat gedaan moest hebben :confused: . Gelukkig hadden wij alleen Engelse documenten nodig en hebben we de moeite bespaard die bij de scholen te halen, maar hebben de Nederlandse maar laten vertalen. Kost wat, maar dan heb je het ook snel!
 
Als je iets snel gedaan wilt krijgen, lukt dat meestal het beste in de volgende vorm van contact. Van snel reactie tot langzaam reactie:
1. Langs gaan
2. Telefoon (en veel herhalen).
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. e-mail
Behalve als je dan de familie S moet bereiken, dan is het andersom. :D

Ik weet hoe het voelt, het frustreert verschrikkelijk als je zelf alles dezelfde dag nog af hebt en dan 3 weken op een ander moet wachten..... Sterkte!!
 
Gelukkig hadden wij alleen Engelse documenten nodig en hebben we de moeite bespaard die bij de scholen te halen, maar hebben de Nederlandse maar laten vertalen. Kost wat, maar dan heb je het ook snel!
Dat gaat bij ons niet. We moeten complete beschrijvingen hebben van de opleiding. Alle stukken die in het Nederlands aangeleverd worden, moeten toch vertaald worden, dus dat geldt sowieso al voor veel documenten.
Thanks all, Ik ga ze nog maar een keer stalkensorrybellen morgen.

En anders dreig ik dat ik mijn moeder ga laten bellen, dat kost ze een halve dag!:D :D :D
 
Als je nog een goed adresje zoekt voor vertalen, dan kan ik je die in zeist aanbevelen. Heeft snelle service en je kan het ook in de avonduren ophalen / brengen.
 
Back
Top