Niet langer dromen, maar doen!

Vetasses?? Op basis van welke skills gaat het? En van jou of je vrouw?
 
Goed nieuws, ook al een klein stapje toch weer dichterbij. Hoe lang gaat de totale procedure duren van vetassess denk je?

Ik hoop maar een paar weken, maar naar het schijnt valt daar weinig van te zeggen.
Ik laat het hier wel weten!

Vetasses?? Op basis van welke skills gaat het? En van jou of je vrouw?

Wij gaan op de skills van mijn vrouw: Unit group 4117 Welfare support workers - 411715 residential care officer. In haar geval verstandelijk gehandicaptenzorg. Ik begrijp je verbazing, veel van deze beroepen komen bij een andere instantie terecht ter beoordeling, maar deze specifieke moet naar VETASSESS. Tenminste.... we hebben het nog een keer extra na laten kijken.

Vandaag weer een werkgeversverklaring binnen... Met fouten erin....BUGGER!
(ga terug naar af of neem een KANS-kaart...)

Dussss
 
Deze week maar afronden, denk ik. Gecorrigeerde werkgeversverklaring binnen. Na een paar maanden in de onderste la gelegen te hebben, wordt er nu vlot op onze verzoeken gereageerd. Thanks guys! (voormalig werkgever)

Andere werkgeversverklaring moet deze week ook wel lukken als de 'boss' zich een beetje welwillend opstelt. We hebben de complete functieomschrijving in het Engels vertaald, later nog wat aangescherpt zodat het goed duidelijk is dat dit werk hetzelfde is (misschien nog wel beter) als het beroep van de SOL. De 'boss' laten ondertekenen is nog even puntje van discretie, aangezien behalve hij en nog een manager, nog geen collega's van de plannen op de hoogte zijn. Zou teveel onrust veroorzaken en dat kun je niet gebruiken, zeker niet in een instelling voor verstandelijk gehandicapten, waar zo'n beetje alles neerkomt op vaste structuren.

Oja, zodra de werkgeversverklaringen ondertekend en wel binnen zijn, nog even de CV oppoetsen zodat alle omschrijvingen met elkaar stroken. Zo veel mogelijk de misverstanden zien te voorkomen. En als het goed is, is de vertaler al bezig voor ons, dus Let's roll! Het zou nu zomaar erg snel kunnen gaan.

In the meanwhile zijn wij ons alvast een beetje aan het voorbereiden op de zomervakantie. Met een campertje touren door Europa. Voorpret!
 
Tot nu gaat het ook lekker hoor, nu ff mijn 'chief' te pakken zien te krijgen (word je weer op de verkeerde dag ziek....) maar goed we houden de spirit erin! Maandag hem maar es ff heeeeeeeeeel lief aankijken :rolleyes:
 
Hè-hè,... eindelijk wat voortgang. Na heel wat puzzel- en vertaalwerk hebben we voor zover ik het kan overzien de documenten voor VETASSESS gereed. Nu nog opsturen...
More news soon..
 
Goedzo! Wilde al langskomen om iemand om de oren te slaan. Online meuk invullen, alles in een plastic tasje en dan in een grote kartonnen envelop en opsturen die shizzle ;)
 
Was wel lastig: werkgeversverklaring in het Engels vertalen (zo uitgebreid mogelijk), dan laten uitprinten op briefpapier en ondertekenen door de leidinggevende, zonder dat andere collega's er lucht van mochten krijgen.
Uiteindelijk gelukt!

En hoe langer het proces loopt, hoe meer er bijgeschaafd moet worden, lijkt het wel.

En zo zijn we weer een maandje verder.:(

Wij waren al lang tevreden, hopelijk is de VETASSESS ook nuchter genoeg...
 
EINDELIJK!!!!

Na lang puzzelen is alles rond en vandaag de VETASSESS aanvraag de deur uit. Nu maar hopen dat ze begrijpen dat het Nederlandse systeem anders werkt dan het Australische en dat je met SPW-4 een volwaardige kracht bent in tegenstelling tot het Australische grade 4.

We'll see

(Wat heeft dat oneindig veel voeten in de aarde gehad zeg...pfffff)
 
Hebben jullie het online aangevraagd en toen de papieren opgestuurd? Dat heb ik wel gedaan. Was in geloof ik 5 weken rond! :)
 
Hebben jullie het online aangevraagd en toen de papieren opgestuurd? Dat heb ik wel gedaan. Was in geloof ik 5 weken rond! :)
Het is voor ons gedaan door V4Y, onze agent en wel door eerst digitaal aan te vragen en vervolgens de papieren op te sturen. Wij huren ze in om ons te begeleiden bij de visumaanvraag en ze zijn er erg grondig in. Zo grondig zelfs, dat de papierwinkel niet snel goed was (zie eerdere posts). Ik hoop maar dat het het gewenste effect heeft, want schijnbaar valt het niet mee om onze kwalificaties te vertalen naar de Australische.

Nadeel is wel, dat we niet op ieder gewenst moment de status van onze assessment aanvraag kunnen inzien. Dit loopt namelijk via het account van V4Y. Ze hebben beloofd het goed in de gaten te houden voor ons, dus we moeten maar even afwachten hoe dat loopt. Ik kijk ook hoe het bij anderen (zoals jij) loopt en zie dat het inderdaad door de bank genomen grofweg een maand duurt. 17 augustus is het pakket papieren afgeleverd, dus ik hoop één dezer dagen wel bericht te krijgen.

Intussen zijn we ons aan het concentreren op de IELTS, een eventuele werkgever en diens door ons zeer begeerde intentieverklaring en vervolgens het state sponsorship.
 
Vetassess al een poosje in behandeling, maar nog geen bericht terug. Nadeel in ons geval is, dat we het niet zelf kunnen controleren maar afhankelijk zijn van V4Y. Die zijn wel behulpzaam, daar niet van, maar is wel lastiger. Aan de andere kant zou ik waarschijnlijk ieder half uur checken en gek worden van mezelf :).

Inmiddels zitten we natuurlijk niet stil. Zo wordt er wat geoefend voor de Iets (allemensen, wat gaat die tijd snel) en hebben we de schone taak een netwerkje op te bouwen in Tassie. We moeten immers een geïnteresseerde werkgever voor E zien te vinden en die zijn niet zomaar te vinden. Daarbij vraagt het State sponsorship ook om relaties en redenen waarom je erheen wilt (although quite obvious, I would say). Verder moeten we gaan bewijzen dat er vraag is naar E's beroep, wat erg lastig is omdat inrichtingen voor verstandelijk gehandicapten niet echt goed zichtbaar zijn, zeker niet vanaf deze kant van de aardkloot. En misschien zijn er simpelweg niet zoveel van in ons doelgebied.

Kortom: alle noodzaak om een stevig netwerk op te zetten.
Wie kan ons helpen? Alle informatie is welkom!

Doelgebied: Noord-Tasmanië (anywhere)
Beroep: Residential Care Officer (Groepsleider inrichting voor verstandelijk gehandicapten met ernstige gedragsproblemen)
 
Back
Top