Wel, we hebben weer nieuws. VETASSESS in onvermurwbaar. Regels zijn regels, Om diploma's te substitueren met ervaring moet je het maar bij TRA zoeken, alleen hebben wij daar niks aan. Ze geven ruimte om te reageren en dat gaan we ook doen. Het is niet erg tactisch om goede kandidaten te weigeren op basis van te stricte regels. Maar goed, ik heb ze niet opgesteld. Overigens verwacht ik daar ook niet veel meer van.
Er zijn wel andere wegen die we kunnen proberen. Daarmee zou de IELTS-lat lager liggen en de VETASSESS-horde omzeild kunnen worden. En dat is via een sponsor-werkgever. Niet dat het heel gemakkelijk is om die zomaar op afstand te vinden en te overtuigen, maar het is een manier en die gaan we vol gas proberen.
Overigens is die weg ook goed begaanbaar voor mijzelf. Dat biedt nog meer perspectief, alleen moet ik dan voor mezelf een route uitstippelen terwijl ik eerder 'mee zou liften' op de procedure van E. Daar gaan we dus maar mee aan de slag. Ik kan gelukkig veel, erg veel. Daarom had ik eerst al de houding: Ik kijk wel wat er daar voorhanden is. Dat gaat nu veranderen. Mijn interesse ligt in de techniek. Daar heb ik ook ruime en brede ervaring in. De afgelopen 5 jaar Hands-on met mijn eigen bedrijf. Daarvoor een verscheidenheid aan taken, ondersteunend en management bij een bedrijf dat zich op een innovatieve manier bezig hield met de scheepvaart, waar tevens een grote interesse van mij ligt. Aangezien een eigen bedrijf niet kan wanneer ik me wil laten sponsoren door een werkgever, ga ik maar op zoek in de richting van een technische management of ondersteunende functie.
Dus nu is de eerste stap: CV actualiseren en een netwerk (verder) gaan opbouwen. Met een beetje geluk vinden we snel een bereidwillige werkgever voor mezelf of E. en kunnen we snel verder met onze plannen.
Half 2013 visum grant, zou dat haalbaar zijn?
p.s. voor tips hou ik me aanbevolen...