Niet langer dromen, maar doen!

mooie cijfers maar leek op dit gebied.

Is dit goed of juist niet?
Kun je hiermee emigreren of kom je punten te kort?
 
@FOL Ik hou wel van het verrassingseffect :cool:

Er is ook geen context. De situatie is op alle fronten veranderd sinds november 2012. Het positieve daaruit is dat de doelstelling (diploma) is behaald. De keerzijde is dat we ruim zes jaar verder zijn en werksituatie, woonsituatie en gezinssituatie volledig veranderd zijn. Plus de teller is gewoon doorgelopen (leeftijd).

Wat is de status? Onvermijdelijk moest er een beslismoment komen of we door zouden gaan met het oorspronkelijke plan. En we hebben besloten het toch opnieuw te gaan proberen. In stilte. Dus nu het niet zo druk is zijn we aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. En dus leek het me goed om gewoon de gevreesde IELTS te gaan doen. Nu weten we waar we staan in de puntentelling. En er wordt ook duidelijk dat de meeste kansen liggen in de gesponsorde visa en dat leeftijd een kritische factor lijkt te worden.

Back in the saddle for a bumpy ride.
 
oh darn....dat valt weer een beetje tegen, maar er zit toch ook een positief tintje ergens in je verhaal....try to enjoy the bumpy ride, somehow!
 
Thanks, Katja.

Het is nog niet kritisch, maar wel een beetje erop of eronder, want je richt toch je leven er een beetje op in.
 
Grrrr, het is gvd zwaar, pittig, moeilijk en stressen.....niet opgeven.....vast bijten! Er is nog genoeg plaats hier in Tasmanie voor jullie ;)
 
NEWSNEWSNEWS

HALLO NETWERK:
Ik ga op onderzoek uit in Noord Tasmanië. Dit op zeer korte termijn.
Het is de bedoeling om kansen te onderzoeken en een doelgericht netwerk te bouwen. Met kansen bedoel ik voornamelijk werkgelegenheid voor ons beiden.
Parallel gaat een skills assessment lopen.

Dit is onze tweede poging en met goede voorbereiding is de kans van slagen groter dan de eerste. Daarom nu ook een forse investering in deze reis, want we willen er voorkomen dat het een project zonder einde wordt.

Suggesties, hulp en tips zijn welkom.
CHEERS!
 
Check wellicht ook Derby even, dat is een dorpje in opkomst vanwege toerisme/mountainbike netwerk.

Succes, enjoy en keep us posted!
 
Fietsen in Oz? Wow, klinkt als een walhalla!

Derby was een sterven-na-dood dorpje. Op een gegeven moment hebben ze besloten een mountain bike mekka te worden. Er zijn tientallen trails aangelegd en een shuttle service naar de top van de trails. Dus nu is het een latté en craft beer walhalla... en oh ja, je kunt er goed mountainbiken!

Miss Bang fietst sinds van de week een paar dagen per week naar haar werk trouwens. (e-bike)
99% fietspad van deur tot deur!
 
NEWSNEWSNEWS

HALLO NETWERK:
Ik ga op onderzoek uit in Noord Tasmanië. Dit op zeer korte termijn.
Het is de bedoeling om kansen te onderzoeken en een doelgericht netwerk te bouwen. Met kansen bedoel ik voornamelijk werkgelegenheid voor ons beiden.
Parallel gaat een skills assessment lopen.

Dit is onze tweede poging en met goede voorbereiding is de kans van slagen groter dan de eerste. Daarom nu ook een forse investering in deze reis, want we willen er voorkomen dat het een project zonder einde wordt.

Suggesties, hulp en tips zijn welkom.
CHEERS!

Het moet specifiek werk zijn op 1 van die zoveel SOL lijsten toch?
 
@FOL Klopt, dat is het startpunt.
Maar voorlopig zijn het twee verschillende wegen.
1 is skills laten beoordelen.
2 is kansen verkennen.

Hoewel ik groot respect heb voor de kracht van een goed netwerk, hou ik beide lijntjes nog open. En zolang de skills test niet is ingestuurd, kan ik nog sturen. (Hoe staat het met jullie Tasmania office? :cool:)
 
Hiep Hiep Hoera!
Ik heb de echte Prime Minister gezien
Vandaag op Agfest, helemaal in het echie.

Stom dat ik niet effe een visumpje aan hem gevraagd heb.
 
Hiep Hiep Hoera!
Ik heb de echte Prime Minister gezien
Vandaag op Agfest, helemaal in het echie.

Stom dat ik niet effe een visumpje aan hem gevraagd heb.

Haha hij had je even kunnen matsen, ideale kans voor hem om te tonen hoe liberaal hij met immigranten omgaat. Goede PR. :p
 


OFX
Back
Top