Niet vaccineren, dan ook geen child support

http://ro.uow.edu.au/theses/4541/

Voor wie geinteresseerd is in waarom het ingrijpen in een gezond menselijk lichaam vooral een vrijwillige keus moet blijven...
Ik heb niet eens door de argumentatie hoeven lezen:

- Dr in Philosophy: yep, zeer gekwalificeeerd op dit gebied
- alle gerefereerde publicaties zijn van een zekere Wyliman; een zeer brede (ahum) analyse, vooral voor een thesis die sterk wil maken dat er niet genoeg bewijs is voor het beleid van de overheid
- het artikel analiseert vooral Swine Flu en HPV; deze zijn al vrijwillig dus ik weet noet wat je probeert te zeggen

En zo zijn er nog veel meer uitspraken die ik in twijfel kan trekken in deze thesis.

Note to self: keep daughter away from University of Wollongong
 
Ik word hier tamelijk gefrustreerd van, van deze regeling. En niet omdat we niet willen inenten. Wij hebben onze kinderen netjes in laten enten bij het consultatiebureau. En daarna een print gevraagd met een vertaling om hier te kunnen laten zien wat ze allemaal gehad hebben. Die brieven moesten we destijds bij medicare inleveren. Een half jaar geleden hoorde ik van mijn zus dat haar zoon weer een prikje had gehad, en mijn zoon is van dezelfde leeftijd dus ik vroeg bij de GP of ze dat hier ook doen. Die wist nergens van. Nagevraagd bij medicare en die wisten ook nergens van. Geen idee van de immunisatie status. Dus wij terug naar RIVM om een nieuwe vertaling aan te vragen. Dat was in mei. Ondertussen zijn we met die vertalingen alweer bij medicare geweest, en in november bij de GP die een formulier in moest vullen en opsturen naar medicare, en we krijgen nog steeds brieven dat de immunisatie status onbekend is. Ik word hier echt pissig van. Wij krijgen dadelijk niks terug van de OSHC omdat zij hun administratie niet op orde hebben.
zo.
einde rant
dadelijk weer naar de GP. Je weet nooit.
 
Als je kind is ingeent, dan maakt het toch niet uit of een ander kind niet is ingeent? Je eigen kind is beschermd en dat andere kind loopt een risico wat door de ouders is geaccpeteerd.

For the record: Ik ben nooit ingeent voor Mazelen, Rode Hond en Bof, en ik leeft nog steeds!
 
Als je kind is ingeent, dan maakt het toch niet uit of een ander kind niet is ingeent? Je eigen kind is beschermd en dat andere kind loopt een risico wat door de ouders is geaccpeteerd.

Daar hebben we #Common Argument 6 ;) Zie hier waarom het WEL uitmaakt of je je kind inent voor ANDERE kinderen.

Common Argument #6: Parents should have the right to make decisions about vaccinations on their own. They shouldn’t be forced to vaccinate their kids.

Response: Before the measles vaccine was introduced, the disease killed around 380 American children every year. Now, annual child deaths in the U.S. from measles average around one.

Failing to vaccinate children is a public health risk, and not just for the children of anti-vaxxers. There’s a small percentage of the population that can’t get vaccinations due to various health conditions (chemotherapy patients, for example). These people have to rely on a highly-immunized population at large in order to be protected from certain illnesses, a phenomenon known as "herd immunity." The health of such people is directly endangered by the anti-vaccination movement, which is why some physicians believe that getting vaccinated is a social responsibility, not just a personal one. (https://www.bustle.com/articles/223...tions-7-common-anti-vaxxer-arguments-debunked)

Kijk bijvoorbeeld even John Oliver, die legt op een humoristische manier herd immunity uit. (
)
 
Last edited:
There’s a small percentage of the population that can’t get vaccinations due to various health conditions (chemotherapy patients, for example).
En laten we ook niet kinderen onder 18 maanden niet vergeten, want measles vaccinatie wordt pas bij 18 maanden gedaan.
 
https://www.naturalnews.com/2019-02...Wx3jkt8X-SNfZgRxVQAx22gIBbkMrYRI1mZMShxV5_IT0

Het einde is een beetje zoek... Om de zoveel jaar komt er weer een vaccinatie bij en ondertussen zijn er wel veel meer kinderen die kanker krijgen dan 50 jaar geleden... Zou het kunnen zijn dat het afweersysteem van kinderen veel minder sterk wordt doordat ze geen kinderziekten meer hoeven te overwinnen?

Het einde is zoek?!?!? Hoe durf je het eigenlijk te zeggen. Als je dadelijk ziek bent en een nieuw medicijn nodig hebt dat nog nirt lang bestaat, zeg je dan ook "het einde is zoek met al die medicijnen"?

Vervolgens ga je een verband met kanker bij kinderen leggen wat nergens op gebaseerd is behalve vage aluhoedjes websites. Als je meer onderzoek had gedaan, had je kunnen zien dat bijvoorbeeld ook diagnostisering beter is geworden. Daarnaast zijn er nog tal van andere externe factoren veranderd, bijvoorbeeld eetpatronen (waaronder de hoeveelheid suiker).

Normaliter ben ik van de 'iedereen moet zelf weten wat die doet beweging', maar wel altijd met de toevoeging 'zolang je anderen wr niet lastig mee valt'.

Maar anti vaxxers brengen hun eigen kinderen in gevaar én die van mij. Dus nee, geen enkel respect en ze hoeven wat mij betreft geen enkel platform te krijgen om hun nepnieuws te verspreiden.
 
Wow @FOL full gas!

Maar true. @Greetje Het einde is niet zoek, we proberen met zijn allen zoveel mogelijk kinderen niet dood te laten gaan. Dat is wat er gebeurd.

De manier waarop een losse opmerking in de context van inenten geplaatst wordt is precies waarom ik jeuk krijg van anti-vaxxers.("...kinderen krijgen meer kanker..." > Is dat ook echt zo? Zo ja: Mag ik dan even het peer-reviewed onderzoek lezen?)

Het hele gedoe is zo anti-scientific/cherry-picking als maar kan. En de argumenten zijn vaak zo geschreven/uitgesproken dat je er alle kanten mee op kunt. Zie ook John Olivers filmpje. Zijn voorbeeld "...Ik ben geen anti-vaxxer hoor... but..."

En zoals mijn Moeder altijd zegt. Alles na but(t) is bullshit.
 

https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/kinderkanker-rukt-op.htm

Citaat: Geen van de factoren kan de stijging echter in zijn geheel verklaren. Momenteel vindt daarom specifieker onderzoek naar de oorzaken plaats.

Maw we weten het gewoon niet. Kanker komt meer voor, de relatie met wel of niet vaccineren is niet onderzocht. Al zijn er wel onderzoeken in die richting gedaan. https://www.nvkp.nl/fileadmin/nvkp/...door_uitroeien_infectieziektes_met_koorts.pdf En nu kun je wel gelijk roepen, dat zijn anti-vaxxers, maar lees dan eerst eens de studie en alle onderzoeken waaraan wordt gerefereerd.
 
Het einde is zoek?!?!? Hoe durf je het eigenlijk te zeggen. Als je dadelijk ziek bent en een nieuw medicijn nodig hebt dat nog nirt lang bestaat, zeg je dan ook "het einde is zoek met al die medicijnen"?

Vervolgens ga je een verband met kanker bij kinderen leggen wat nergens op gebaseerd is behalve vage aluhoedjes websites. Als je meer onderzoek had gedaan, had je kunnen zien dat bijvoorbeeld ook diagnostisering beter is geworden. Daarnaast zijn er nog tal van andere externe factoren veranderd, bijvoorbeeld eetpatronen (waaronder de hoeveelheid suiker).

Normaliter ben ik van de 'iedereen moet zelf weten wat die doet beweging', maar wel altijd met de toevoeging 'zolang je anderen wr niet lastig mee valt'.

Maar anti vaxxers brengen hun eigen kinderen in gevaar én die van mij. Dus nee, geen enkel respect en ze hoeven wat mij betreft geen enkel platform te krijgen om hun nepnieuws te verspreiden.


Hoe durf je het eigenlijk te zeggen...

Als je dadelijk ziek bent....

Als je meer onderzoek had gedaan....

geen enkel respect....

nepnieuws....

Sorry, ik ga geloof ik niet inhoudelijk reageren....
 


OFX
Back
Top