Nieuw-Zeeland-site - http://nz.xpdite.net

Jean76

XPdite Sponsor
Ik ben naast Australie ook helemaal gek van Nieuw-Zeeland!!! Nou vind ik het wel jammer dat er eigenlijk helemaal geen forum te vinden is over Nieuw-Zeeland, zoals hier van XPdite over Australie. Je hebt wel www.nieuwzeelandforum.nl en www.nieuwzeelandplein.nl/forum.asp , maar deze zijn toch weer heel anders als XPdite. Ik zou het echt geweldig vinden als er een forum (zoals XPdite) zou komen over Nieuw-Zeeland. Desnoods zou ik wel iets willen opzetten. Maar dat kan ik helaas niet alleen. Heeft iemand tips, suggesties, adviezen, whatever?!!!!! Ben heel erg benieuwd naar reacties!!!
 
Eeej; da's verrassend zeg. Ik had best wel een hoop reacties verwacht eigenlijk  :oops: Maar goed; het loopt nog even niet los. Wel jammer trouwens.
Ik wil er zelf nog een een aanvulling bij plaatsen en ben ook wel weer benieuwd wat jullie daar van vinden. Okay; daar komt ie.
Ik vind deze site echt helemaal geweldig en deze staat ook bovenaan in mijn favo-top5  :wink: . Ik vind het allemaal zeer boeiend wat er zoal over Australie geschreven wordt. Maar nu zit ik even met een ander idee. Zou het niet leuk zin om deze site uit te breiden met één of meerdere rubrieken over Nieuw-Zeeland?!! (en wellicht van andere landen in Oceanie?) Nu is er bij deze site een soort van slogan 'Alles over emigreren naar Australie' ; dat zou bijvoorbeeld ook kunnen worden 'Alles over emigreren naar Oceanie'. Wellicht loop ik wat te hard van stapel hoor, maar het was gewoon een ideetje wat in me opkwam. Vooral van Nieuw-Zeeland lijkt me erg leuk.
Ik ben echt razendbenieuwd wat jullie hiervan vinden (enuh; hopelijk 'degradeerd' deze topic niet te snel  :-( ). Reacties zijn zeer welkom  :up:
 
Hoi Jean, ik weet niet of NZ past bij de doelstelling van XPdite, maar als je iets wilt opzetten kan ik je wel helpen met het opzetten van een forum dat er net zo uitziet als deze.
 
Op zich, eigenlijk geen slecht idee. NZ is niet zo ver weg van Oz, en een ideale plaats voor vakantie.

Rene
 
Bedankt voor jullie reacties, Jeroen en Rene.
Tsja; het zijn beiden goede opties; wellicht deze site uitbreiden of anders gewoon een heel nieuwe site over Nieuw-Zeeland in de style van XPdite. Ben bij dit laatste nog even aan het nadenken over een goeie naam. Weet iemand hier nog een goeie naam?
En ik vind het erg fijn dat je me zou willen helpen, Jeroen. Alle hulp is welkom!!!
 
Waarom niet een gewone naam, zonder veel poespas. Houdt het simple, het leven is al moeilijk genoeg. En een simpele naam vergemakkelijkt het zoeken op Internet.

Heb net even gekeken naar die andere fora, en idd het is wat summier. Als ik kijk naar (www.nieuwzeelandplein.nl/forum.asp) is er waarschijnlijk alleen de mogelijkheid van een reply via email.
Het andere forum (www.nieuwzeelandforum.nl) is al een beetje beter.

Ik geef je gelijk dat deze fora en duidelijk anders uitzien dan Xpdite. Ik denk dat ik er misschien een paar keer ga kijken, want een vakantie daar zit er wel in.

We zullen zien of er meer (Oz verslaafde) leden zijn die hier wat in zien. We horen wel.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=3261.msg38133#msg38133 date=1133099266]
Waarom niet een gewone naam, zonder veel poespas. Houdt het simple, het leven is al moeilijk genoeg. En een simpele naam vergemakkelijkt het zoeken op Internet.
[/quote]

Haha; zo is het maar net, Rene  :wink:
Even wat ideetjes wat namen betreft;
- www.xpdite-nz.net  [move](IS VRIJ)[/move]
- www.nz.nl (die is helemaal lekker simpel  :) ) [move](IS BEZET)[/move]
- www.oceanie.nl [move](IS BEZET)[/move]
Naja; dat waren zomaar ff wat ideetjes hoor.

Ben verder ook heel erg benieuwd naar meer reacties en ideeën!!!

EDIT Jeroen: ik heb even de domeinnamen voor je opgezocht
 
Het ligt er helemaal aan wat je precies in gedachten hebt. Als je Nieuw-Zeeland als vakantieland wilt bediscussiëren, dan kan dat uiteraard in een aparte topic. Als er veel interesse voor is kan er desnoods ook een aparte rubriek gemaakt worden.

Wil je echt een emigratieforum voor Nieuw-Zeeland opzetten, dan zijn er een aantal mogelijkheden. Er zou bijvoorbeeld een apart forum opgezet kunnen worden onder http://nz.xpdite.net of http://nieuw-zeeland.xpdite.net. Ik ben er nog niet uit of ik dat een goed idee vind, maar daar wil ik best over nadenken.

Een andere optie is om zelf wat op te zetten. Alhoewel ik het een eer vind dat je de naam xpdite-nz.net overweegt, zou ik je in dat geval toch willen vragen om een andere naam te kiezen die niet aan XPdite refereert. Begrijp me niet verkeerd (dit is zeker niet vervelend bedoeld) maar een domeinnaam die refereert aan XPdite, insinueert een relatie tussen de sites die er niet is.

Laat even weten wat je precies in gedachten hebt. Wellicht dat ik ergens mee van dienst kan zijn.
 
Ik zit een beetje op twee gedachten te hinken. Enerzijds zou het mij leuk lijken om hier een rubriek over NZ te beginnen en dan onderverdelingen ondermeer te maken in het Noorder- en Zuidereiland en van een aantal steden (oa. Auckland, Wellington, Christchurch) en wellicht ook nog van Lord Of The Rings-locaties (zomaar een ideetje hoor). Anderzijds lijkt het mij ook een hele uitdaging om een compleet nieuwe site op te zetten in de style van XPdite dus. Wat de naam betreft is het even lastig. Het is jammer dat Lost stelt dat de naam van XPdite beter niet gebruikt kan worden. Ik denk dat er zeker wel raakvlakken zouden kunnen zijn. Natuurlijk hoeft de naam van XPdite niet percee geplaatst te worden (nogmaals, ik vond www.nz.nl ook wel een erg goeie en vooral lekker makkelijk, maar of het mogelijk is.....), maar het zou wel leuk zijn als referentie.
 
Als je 2500 euro uit wilt geven voor www.nz.nl, dan is het mogelijk. Maar het lijkt mij een beetje veel geld voor een "hobby" site. Ik zou een paar biertjes nemen en zelf een originele naam verzinnen.
 
[quote author=tinusv link=topic=3261.msg38388#msg38388 date=1133222610]
Als je 2500 euro uit wilt geven voor www.nz.nl, dan is het mogelijk. Maar het lijkt mij een beetje veel geld voor een "hobby" site. Ik zou een paar biertjes nemen en zelf een originele naam verzinnen.
[/quote]

Hahaha; had helemaal nog niet op die 'zelfbedachte' link geklikt. Tsja; da's een duur geintje.

En ik vind www.move2nz.nl ook een erg goede naam! Goede tip, Annemiek  :up:
 
Nou, Jeroen, Lost (en wellicht Rene); ik denk dat we best iets heel moois kunnen opzetten en wellicht de koppen bij elkaar kunnen steken (hopelijk druk ik mij niet al te 'opdringerig' uit). Alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe je een site opzet. Ik zou de naam www.move2nz.nl wel erg prima vinden (nogmaals mijn dank voor je tip, Annemiek), maar andere ideeën zij natuurlijk ook nog steeds welkom. Als deze site maar een beetje dezelfde opzet heeft als XPdite (maakt mij niet uit of we deze naam trouwens wel of niet gebruiken).
Wellicht zouden we als tussenoplossing (zolang de nieuwe NZ-site nog niet klaar is) een aantal nieuwe rubrieken over NZ hier op XPdite kunnen plaatsen. Of is dit toch wat teveel van het goede? Het zou wat mij betreft sowieso wel een goede aanvulling zijn.
We komen er vast wel uit!!!!
 
Kan al niet meer wachten dat de nieuwe NZ(forum)-site straks opgezet wordt en online gaat komen  :p 
Zullen we www.move2nz.nl doen of toch iets anders?
Begin er steeds meer zin in te krijgen!!!
Reacties, tips, suggesties etc zijn trouwens nog steeds welkom  :up:
 
Heb even een pm naar Lost, Jeroen en Rene gestuurd. Ben benieuwd wat jullie van de voorstellen vinden.

Iemand mailde mij trouwens dat XPdite draait op www.mamboserver.com.
Ik weet niet of dit ook zo is, maar de NZ-site zou er opzicht wel op kunnen draaien. Het is maar een voorstel hoor.
Voor diegenen die nog meer ideeën hebben; laat het maar gerust weten!
 
Back
Top