Nieuw-Zeeland-site - http://nz.xpdite.net

Erg jammer dat je voorlopig geen internetverbinding hebt, Jeroen. Helaas, maar het is even niet anders.
Hopelijk kan ik met Lost en Rene wat kortsluiten. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie het binnenkort even laten weten. Kunnen we lekker aan de slag gaan. Ik zou me trouwens kunnen voorstellen dat we in januari beginnen, aangezien deze maand toch wel een drukke periode is (kerst etc).
 
[quote author=Jean76 link=topic=3261.msg39058#msg39058 date=1133703949]
Iemand mailde mij trouwens dat XPdite draait op www.mamboserver.com.
Ik weet niet of dit ook zo is, maar de NZ-site zou er opzicht wel op kunnen draaien. Het is maar een voorstel hoor.
[/quote]

De portal draait op dit moment inderdaad op Mambo. Ik denk er echter over om over te stappen.
 
Ik hoop echt van ganse harte dat de nieuwe NZ-site er echt gaat komen! Alleen heb ik er momenteel wel een hard hoofd in. Helaas lukt het mij niet om dit zelf op te zetten (software, portal etc). Ik zou de site wel kunnen runnen, maar heb gewoon ondersteuning nodig, anders blijft het een illusie. Moeilijk moeilijk  :-(
 
[quote author=Jean76 link=topic=3261.msg39455#msg39455 date=1133869113]
Waarom eigenlijk dan? Voldoet Mambo niet?
[/quote]

Mambo voldoet best, maar het project is gesplitst en Mambo wordt nu verder ontwikkeld door een compleet nieuw team. Het oude team ontwikkeld het project nu door onder een andere naam. Aangezien de roadmap van het oude team (met de nieuwe naam :p) interessanter is en de meeste ontwikkelaars ook zijn overgestapt, neig ik om binnenkort over te stappen. Die gelegenheid wil ik dan gelijk aangrijpen om de portal een opknapbeurt te geven. Ook zal binnenkort de nieuwe versie van de forumsoftware "gold" gaan. Zodra dat het geval is zal na een testfase ook het forum geupgrade worden.
 
[quote author=Jean76 link=topic=3261.msg40687#msg40687 date=1134668999]
Ik hoop echt van ganse harte dat de nieuwe NZ-site er echt gaat komen! Alleen heb ik er momenteel wel een hard hoofd in. Helaas lukt het mij niet om dit zelf op te zetten (software, portal etc). Ik zou de site wel kunnen runnen, maar heb gewoon ondersteuning nodig, anders blijft het een illusie. Moeilijk moeilijk  :-(
[/quote]

Ik heb je een email gestuurd.  :up:
 
Zeg, I hope you don't mind me saying, maar ik heb het idee dat je erg weinig research hebt gedaan. Ik doe een search op 'New Zealand Forum' en vind zo al
www.move2nz.com
www.nzboards.com
www.backpack-newzealand.com en ga nog maar even door!

Aangezien je ook nog nooit in NZ bent geweest, is het misschien ook een goed idee om daar eerst 's rond te neuzen? Helemaal makkelijk aangezien je zegt zelf niet een site op te kunnen zetten.

Cheers,

Irene
 
@ Eerainuh
Ik denk dat je met je opmerking de plank misslaat. Zoals je kan zien in de quote van Jeroen, wordt er over een forum gesproken die dezelfde opzet en opstelling als Xpdite. Hij vraagt ook duidelijk om hulp, omdat hij het niet alleen af kan. (Betrokken text in Rood weegegeven)
[quote author=Jean76 link=topic=3261.msg37959#msg37959 date=1132917761]
Ik ben naast Australie ook helemaal gek van Nieuw-Zeeland!!! Nou vind ik het wel jammer dat er eigenlijk helemaal geen forum te vinden is over Nieuw-Zeeland, zoals hier van XPdite over Australie. Je hebt wel www.nieuwzeelandforum.nl en www.nieuwzeelandplein.nl/forum.asp , maar deze zijn toch weer heel anders als XPdite. Ik zou het echt geweldig vinden als er een forum (zoals XPdite) zou komen over Nieuw-Zeeland . Desnoods zou ik wel iets willen opzetten. Maar dat kan ik helaas niet alleen. Heeft iemand tips, suggesties, adviezen, whatever?!!!!! Ben heel erg benieuwd naar reacties!!!
[/quote]
Ik ben zelf ook gaan googlen maar heb niet één forum gevonden die op dezelfde leest geschoeid was als Xpdite.
Dat was ook de doelstelling van de hulpvraag van Jeroen.

Irene, ik hoop dat de bovenstaande iets uit gelegd heeft tov de topic.
Zo zie je maar, we hebben wel veel onderzoek (research) gedaan, alleen héél veel achter de schermen. Veel e-mails em PMmetjes verstuurd, veel info terug van Lost, enz.
Ik sta in dit geval achter Jeroen, en zijn idee om dit op te starten en blijf het een goed initiatief vinden.
Zelf heb ik een aantal jaren in NZ gewoond en gewerkt. Ik houd van NZ, maar mijn voorkeur gaat toch naar Oz. Maar om NZ een beetje te promoten (voor bv een vakantie daar) kan geen kwaad.

Rene
 
Tja, mij prima hoor.


Waar heb jij gewoond in NZ? Wij zitten er meerdere keren per jaar voor werk, en Steve is in gedachten al zo'n beetje verhuisd :) Waiheke is onze favoriete stek, maar er zijn zoveel mooie plekken!
 
@ Eerainuh

Een tijdje in Auckland. Eigenlijk daar het meest, maar ook twee seizoenen in Tongariro National Park. Daar is een ski resort The Chateau, en boven op de berg in The Top of the Bruce.
Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad. Ook hebben twee van zusjes (zussen nu) hebben daar gewoond. Mijn jongste zus ook in Auckland en mijn middelste zus in Queenstown.
We zijn wel van plan om met onze volgende vakantie (in 1 1/2 jaar) om voor minimaal twee weken daar door te brengen, voordat we door reizen naar Oz voor onze orienterings reis voor ons pensioen.
Waiheke ben ik ook geweest, maar helaas kan me er niet alles van herinneren. Maar dan zijn er véél plaatsen in NZ die erg mooi zijn.
Dat is ook de reden waarom ik het voorstel van een NZ forum een goed idee vind. En aangezien jullie er vaak zitten voor werk, kunnen jullie ons mooi over de mooie plekjes vertellen. :up:

Rene
 
Hoi René,

Ja, twee weken is net mooi ja, weekje noord, weekje zuid. Wij zitten soms op de meest afgelegen plekken, en het voelt vaak allemaal heel bijzonder aan. Doordat we overal klanten hebben zitten, zien we steeds meer, en voorlopig hebben we er nog geen genoeg van! :)

Op naar Kingaroy vandaag!

Cheers,

Ireen
 
[quote author=Eerainuh link=topic=3261.msg40938#msg40938 date=1134950930]
www.move2nz.com
www.nzboards.com
www.backpack-newzealand.com en ga nog maar even door!
[/quote]

Ik doel echt op een Nederlandse site over Nieuw-Zeeland. Die zijn er weliswaar al veel, maar vaak ontbreekt het wel aan (goedlopende) forums over NZ. En ik denk dat een Nederlandse site met forum in dezelfde formule als XPdite zeker wel zou kunnen aanslaan. Het heeft even tijd nodig, maar het gaat zeker goed komen  :up:


[quote author=Syl link=topic=3261.msg40942#msg40942 date=1134965486]
en voor een Nederlands talige versie:

http://www.nieuwzeelandforum.nl/  :)
[/quote]

Jah; maar die had ik allang genoemd hoor  :wink: (op de 1e pagina van deze topic).
En ik moet zeggen dat ik het een wat beknopt en ietwat onoverzichtelijk forum vind.
Ik denk zeker dat er absoluut mogelijkheden zijn voor een nieuwe Nederlandstalig NZ-forum (in de style van XPdite dus).
 
Het gaat een spannend maandje voor me worden; rijexamen op 10 januari, de 1e wedstrijd in het nieuwe FC Groningen-stadion op vrijdag de 13e (grrr; ben helaas een beetje bijgelovig en 13 is ook nog eens mijn ongeluksgetal  :-( ) , maar boven alles; de nieuwe Nieuw-Zeeland site die binnenkort online gaat verschijnen; http://nz.xpdite.net . Het is nog niet bekend wanneer, maar dat maakt ook niet echt uit; het gaat er eindelijk van komen!!! Ik houd jullie natuurlijk wel op de hoogte van alle ontwikkelingen.
Ik heb er echt waanzinnig veel zin in.
Lang leve de kiwi!!!   :lol: :p
 
Zo, daar zijn we weer en ik zie dat de gedachten er wel zijn, maar er is nog geen actie ondernomen. We hebben sinds vandaag weer permanent internet, dus ik meng mij er weer tussen als het mag.
 
Je bent welkom, Jeroen  :up:
Maar uh; dat je schrijft dat er nog geen actie is ondernomen klopt eigenlijk niet helemaal. Louw is ermee bezig en wellicht deze week of anders volgende week kan alles in een stroomversnelling komen. Het gaat niet meer zo lang duren hoor  :wink:
 
Hi Louw, jouw heb ik lange tijd niet meer gezien, hoestie op Tassie? Ik lees het straks wel in je stand van zaken; ik moet nog heel veel doorspitten.
 
Back
Top