Nieuw-Zeeland-site - http://nz.xpdite.net

hey Louw,

Heb je gisteren nog even wat mails gestuurd met wat suggesties over rubrieken etc.
Ik ben zeer benieuwd hoe de site er straks uit komt te zien (alhoewel het wel erg op XPdite zal gaan lijken vermoed ik; maar toch).
Ik voel al helemaal aan dat het een lekker weekendje gaat worden; heb er nu al heel veel zin in!!!  :roll: :p
 
Okay!!!! De Nieuw-Zeeland-site is nu echt inmiddels online gekomen!!!
Er gaan wellicht nog wel wat dingetjes aan veranderen. Maar voor diegenen die geinteresseerd zijn; maak maar een account aan en plaats maar eens een leuke topic ergens, zou ik zo zeggen!!!
Okay; natuurlijk staat alles nog in de kinderschoenen, maar het begin is er. En ik ben er echt heel blij mee!!!

Hier is ie dan: [size=18pt]http://nz.xpdite.net[/size]
 
Hi

Gefeliciteerd.  Ik zal zeker een kijkje nemen.  NZ blijft interessant.

Succes met de site

Sidonia
 
Bedankt Sidonia  :up:
Ik ga de komende tijd druk bezig met het promoten van www.nz.xpdite.net , zodat het straks net zo'n gezellige boel wordt als hierzo  :p
 
Ik heb vandaag ook eens een kijkje genomen op de NZ site.
Leuke en vertrouwde opzet :up:.
Heel veel succes met het promoten :).

Groetjes,
Mel
 
Ik moet nu mijn verslaving delen tussen de nieuwe NZ Forum, en deze. Komt mijn avond wel vol.
Maar we krijgen er steeds meer bij, ook bekenden van dit Forum.

And the more the merrier!!

Rene
 
[quote author=Bawurra link=topic=3261.msg43442#msg43442 date=1137315182]
Ik heb vandaag ook eens een kijkje genomen op de NZ site.
Leuke en vertrouwde opzet :up:.
Heel veel succes met het promoten :).

Groetjes,
Mel
[/quote]

hey Mel,

Bedankt dat jij je ook aangemeld hebt op de NZ-site  :up:
Ik hoop je nog vaak te treffen daar (dat doe ik natuurlijk al regelmatig hierzo en op msn  :wink:).


greetz
 
[quote author=Rene-L link=topic=3261.msg43507#msg43507 date=1137348424]
Ik moet nu mijn verslaving delen tussen de nieuwe NZ Forum, en deze. Komt mijn avond wel vol.
Maar we krijgen er steeds meer bij, ook bekenden van dit Forum.

And the more the merrier!!

Rene
[/quote]

Woehahaha :lol1: ; dat wordt een dubbele verslaving  :lol:
 
Laat maar even wat horen wat betreft de Nieuw-Zeeland-(forum)site, dacht ik zo  :) . Het loopt allemaal nog niet zo'n vaart, maar de site gaat wel steeds mooier worden. En langzaam aan komen er toch wel steeds meer gebruikers bij. Ik blijf er erg positief over. Het heeft allemaal zijn tijd nodig.
Via XPdite zullen er wellicht niet veel gebruikers die naar deze site gaan, want de meesten hier zijn toch het meest geinteresseerd in Australie. Dat is ook volkomen begrijpelijk. Maar wellicht kennen jullie nog personen die in Nieuw-Zeeland geinteresseerd zijn en/of die er op wat voor manier dan ook bij betrokken zijn. Wellicht is het dan leuk om even te laten weten dat deze site er nu is. We zijn druk bezig om het allemaal te promoten dmv links, mails etc. En nogmaals; ik ben er erg positief over en denk dat het best wel een succes gaat worden (zonder hoog van de toren te willen blazen overigens).
En verder zou ik nog willen zeggen; WEES ALLEN WELKOM; http://nz.xpdite.net
Mocht je nog iets leuks weten, plaats het dan maar gewoon (wel ff een accountje aanmaken trouwens) en wie weet komen er (net als hier) nog hele leuke discussies op gang  :).

P.S. Heb de titel van deze topic trouwens even aangepast. Deze vind ik toch wel veel toepasselijker namelijk!
 
Heb weer eens even gekeken op de NZ site jammer dat het niet zo goed loopt als deze site. Ben eigenlijk op zoek naar info. over NZ en dan met name het South Island en kan daar niet zo veel bruikbaars vinden. Vandaar dat ik dit draadje even probeer. Wij gaan voor een week of vier in December. Zijn er hier mensen die ons nog wat tips kunnen geven (we gaan voornamelijk kamperen) die ook een tijdje rondgetrokken hebben?

Groetjes
Syl
 
Hi Syl

Wij zijn 2 weken geweest en hebben rondgetrokken met de auto.  Begonnen in Christchurch door naar Queenstown en via de andere kust weer terug naar Christchurch.  Een rondje dus.  We hebben niet alles gezien hoor, altijd iets achterlaten om nog een keer terug te gaan.

Fantastisch was het!!

In April gaan we naar het North Island.

Wat wil je weten

Sidonia
 
4 weken south island:heerlijk!!!!!!!!!!!!!

Nou, daar gaan we weer: enkele highlights (voor mij dan):

- The Catlins (het uiterste zuiden: daar heb je de southern scenic way oid). Absoluut een aanrader met kust, regenwoud, zeeleeuwen, penguins, fantastische zonsondergangen, etc etc. En hele mooie B&B's en hostels.
- Dunedin EN het Otago Peninsula: de machtige Albatros!!!
- Wanaka en omgeving: Lake Hawea, maar vooral ook Mount Aspiring dal inrijden en vanaf daar FANTASTISCH wandelen, bijv. naar de mount aspiring hut.
- Queenstown eo. En niet alleen vanwege alle leuke actieve dingen die je kunt doen, maar gewoon, om te wandelen!gratis en voor niks en zooooooooo mooi. Vooral ook als je iets doorrijd naar Glenorchy en Paradise.
- Lighthouse van Moeraki (en dan doorlopen wanneer er niemand is). Geheid dat je yellow eyed penguins kunt zien, zo in je "uppie" ! The Moeraki boulders zijn natuurlijk ook mooi.
- De little penguins van Oamaru.
- Kaikoura, de coastal walk op de cliffs daar.
- marlborough sound
- Abel Tasman NP, maar ook nog verder naar het stille Golden Bay (heet het geloof ik? verder naar de westkust op aan)
- Punakaiki: niet alleen de pancake rocks, maar ook het achterland voor wandelen
- Hele west coast met de glaciers etc
- De Haast pass
- Mount Cook: voor de wandelingen. Niet moeilijk, wel heel mooi maar niet druk: Red Tarns wandeling, naar bergmeertjes bovenop. Natuurlijk is de Hooker Valley wandeling ook mooi, maar drukker. En altijd maar afwachten of je mooi weer hebt. Maar als dat het geval is: prachtige uitzichten. Overigens kan het heel slecht zijn, en de volgende dag helemaal strak blauw!
- Milford Sound, maar ook Doubtful Sound!

Heel veel plezier!

Henriette

henriette
 
How about Ireen? Die is toch wel een echte NZ kenner
Ja die heb ik gelijk even gebeld natuurlijk :up: en daar ga ik nog even mooie foto's kijken.

Hi Sidonia! Dank voor je reactie.....wat wil ik weten, een hoop :) we hebben een flinke tent (2 adults en twee aapjes eentje van 6 en eentje van 4) en we hebben al een huur auto op het oog. Een camper leek ons ideaal maar we gaan in de Kerst vakantie en dat is dus hoogseizoen en ontzettend prijzig. We hebben ietsie meer dan vier weken en willen ons voornamelijk op het zuiderlijke eiland richten. Zodat we alles echt op ons gemakkie kunnen doen. Stoppen waar we willen, etc. We willen waarschijnlijk proberen om rond de kerst(dagen) in Queenstown te zitten. Heb je misschien goeie suggesties voor leuke camping grounds of anders wellicht een leuke accomodatie?
Zijn er nog absolute no-no's??? ook altijd goed om te weten :cool:...alvast bedankt!!!

Dank je Henriette wat een info. al :up: :up:....penguins....hoop dat we die zien want dan kan de vakantie voor de kids al niet meer kapot :-D Die zijn helemaal weg van penquins sinds ze Madagacar gezien hebben (nu al een keer of 50 :-D :-D"cute and cuddly boys, cute and cuddly"). Van het wisselvallige weer ben ik inmiddels redelijk op de hoogte.... :-D Wie weet een koude kerst voor het eerst sinds 10 jaar!! Zijn de meeste dingen die je opnoemt goed te doen met jonge kids? Ga zo eerst even de kaart er weer bij pakken met die lijst van namen :up:

Hartstikke bedankt alvast!! :)
Groetjes
Syl
 
Heel eerlijk gezegd ben ik niet zo goed in wat kinderen van 4 en 6 al (of nog niet) kunnen.
Maar met die tent zo lekker rondreizen: ik denk dat dat prima te doen is! En inderdaad, je hebt alle tijd voor het zuideiland en kunt stoppen wanneer het ergens leuk is!
De wandelingen die ik noemde kun je zo lang of kort maken als je wilt, dus daar kom je vast wel uit. DOC (zeg maar QPWS) heeft veel informatie ook op hun internetsite.
Je kunt basic kamperen op de mooiste plekjes, maar na zo'n nachtje hebben jullie vast wel behoefte aan weer een goede camping met faciliteiten. Inderdaad goed  plan om te boeken voor kerst/oud & nieuw. Misschien nog wel voor wat meer plekken, want het is wel super hoogseizoen dan !

met die plekken die ik heb genoemd kun je een mooi rondje rijden, : Christchurch, Mount Cook, Oamaru (pengruins voor de kids leuk), Mouraki boulders (ook voor de kids leuk), Dunedin/Otago (alabross, zeeleeuwen geloof ik ook.....en leuke stad!), Catlins (weer veel dieren.....en bij eb kun je in caves op het strand wandelen), Milford Sound (ook glowworm cave), Queenstown (een en al vertier, kabelbanen, activiteiten etc.), Wanaka, West Coast (glaciers), Punakaiki (pannekoekrotsen), Golden Bay en Abel Tasman NP (kanoen, kan dat met kinderen?), via Nelson naar Kaikoura (zwemmen met zeeleeuwen, walvissen (in seizoen) etc.) en terug naar Christchurch....mooie reis hoor!

Ha, mag ik mee als persoonlijke reisleidster en oppas??????????? :wink:

Henriette :up:
 
Hi all!!

Bedankt Annemiek voor het meedenken! Zag door de bomen, etc.etc. :-D kan alle hulp gebruiken. Die twee websites heb ik inderdaad al gebookmarked en doorgespit, maar was echt op zoek naar info. zoals ik nu van Henriette krijg! Super :up:met een persoonlijk touch.

(kanoen, kan dat met kinderen?),
  :-D geen idee, ik laat het je nog wel weten :up: en een oppas/reisleidster a-la-super nanny kunnen we altijd gebruiken :-D.

Ik heb al in geen eeuwigheid gekampeerd ben benieuwd.....we gaan binnenkort even "oefenen" we hebben onze nieuwe aanwinst gisteren al even opgezet in huis.....dat ging goed zonder al te veel brokken, nu nog oefenen in het halfdonker in een hoosbui en she'll be right!! :cool:

Laat maar weten als jullie nog meer te binnen schiet!
Krijg nu al kriebels, ga alvast inpakken.......
 
Hoi,

Kijk eens op http://nieuwszeeland.reislocaties.nl

evenals http://australie.reislocaties.nl


Heb je meer vragen, dan stuur je maar een pm ofzo.  Ik ben namelijk de auteur van die teksten.

Ohja, je kan natuurlijk ook een lonelyplanet pakken  :-D

andere landen: www.reislocaties.nl  maar daar heb ik zelf niks mee te maken
 
Hiya Henk

Ohja, je kan natuurlijk ook een lonelyplanet pakken 
been there, done that. Heb al heel wat doorgesnuffeld maar ben gewoon echt op zoek naar mensen, zoals Henriette :up:. Heb net ook al een ander leuke link doorgekregen via pm. Er zijn boeken genoeg maar ik zoek gewoon even "xp-dite"-achtige infomatie if you get my drift. Makkelijk, duidelijk, ongecompliceerd :up:

Ga nu even jouw tips bekijken, thanks!!!!! :up: :) - Henk de eerste link is niet goed??? de tweede werkt wel maar betreft dus Australie en daar zit ik al een tijdje :cool:

even tussendoor.......3-0 voor Argentinie......wow

groetjes
Syl
 
Back
Top