Heel eerlijk gezegd ben ik niet zo goed in wat kinderen van 4 en 6 al (of nog niet) kunnen.
Maar met die tent zo lekker rondreizen: ik denk dat dat prima te doen is! En inderdaad, je hebt alle tijd voor het zuideiland en kunt stoppen wanneer het ergens leuk is!
De wandelingen die ik noemde kun je zo lang of kort maken als je wilt, dus daar kom je vast wel uit. DOC (zeg maar QPWS) heeft veel informatie ook op hun internetsite.
Je kunt basic kamperen op de mooiste plekjes, maar na zo'n nachtje hebben jullie vast wel behoefte aan weer een goede camping met faciliteiten. Inderdaad goed plan om te boeken voor kerst/oud & nieuw. Misschien nog wel voor wat meer plekken, want het is wel super hoogseizoen dan !
met die plekken die ik heb genoemd kun je een mooi rondje rijden, : Christchurch, Mount Cook, Oamaru (pengruins voor de kids leuk), Mouraki boulders (ook voor de kids leuk), Dunedin/Otago (alabross, zeeleeuwen geloof ik ook.....en leuke stad!), Catlins (weer veel dieren.....en bij eb kun je in caves op het strand wandelen), Milford Sound (ook glowworm cave), Queenstown (een en al vertier, kabelbanen, activiteiten etc.), Wanaka, West Coast (glaciers), Punakaiki (pannekoekrotsen), Golden Bay en Abel Tasman NP (kanoen, kan dat met kinderen?), via Nelson naar Kaikoura (zwemmen met zeeleeuwen, walvissen (in seizoen) etc.) en terug naar Christchurch....mooie reis hoor!
Ha, mag ik mee als persoonlijke reisleidster en oppas??????????? :wink:
Henriette