Nieuw-Zeeland-site - http://nz.xpdite.net

Syl, ben blij dat ik je heb geholpen.
Ben ook zo enthousiast! (ook over Nieuw Zeeland).
en.........tja.......zal wel een een overgebleven trekje zijn uit mijn reisleider tijd (die overigens niet in Nieuw-Zeeland was maar in Australia)

Zo langzamerhand wordt ik trouwens erg nieuwsgierig naar al die mensen in en rondom Brisbane. Nou...nog even dan, en dan kan ik een ECHT kennismaken....

henriette
 
Hi Henriette!

We hebben inmiddels al een heel lijstje met goede ideeen :up: mede dankzij jou!! :up: :) thank you, thank you. Bovendien hebben we nog een paar maandjes om te plannen.  :) Ben wel heeeeel benieuwd naar NZ, ziet er zo mooi uit op foto's.

Groetjes
Syl
 
Hi

Het enige wat ik niet meer zou doen is Wild water rafting met het bedrijf dat familietrips promoot in Queenstown.  Niet vanwege de rapid dat was fantastisch maar de gevaarlijke weg er naartoe.  Ik heb in mijn broek ge............   De bestuurders reden voorzichtig maar de weg zou geen weg mogen zijn! Niet aan te bevelen.   (er zijn andere landingspunten maar wij hadden deze special gekozen vanwege de 'familie' advertentie.)

Wij hebben de hele trips in cabins gezeten, geboekt via Top 10 (equivalent to Big4) dat was fantastisch!

Voor de aktie aktiviteiten waren mijn kinderen net even te jong 13.10.7.  Over 4 jaar gaan we terug en dan zouden ze overal volop aan mee kunnen doen.
Met jongere kinderen is het natuurlijk anders want dan doe je weer andere dingen.  

Wat we met ze hebben gedaan was de jetovershot boot.  Deze gaat heel hard, dat vonden ze erg fantastisch.
Kaikoura, whale watching, was erg leuk! we hebben 2 spermwhales, enorm veel dolfijnen en albatrossen gezien.  
Hanmer Springs vonden de kids leuk, verschillende warme zwembaden met glijbaan.
Glaziers.  Franz Josef Glazier en de andere glazier, de wandeling er naartoe.  
Mudbike driving was fantastisch.  
We zijn een avondje uiteten geweest  "Fleur" een visrestaurant, Erg gezellig en goed in Moeraki met kids
Op weg naar Haast zijn er prachtige plekjes op te stoppen en gewoon te genieten van de meren.
Mijn jongste 7 vond het leukst dat ze elke keer in een andere cabin sliep, de berg op in de gondelier in Queenstown, het rond rijden en de natuur en dinner met de Maoira avond.
Toen wij in Queenstown waren had het gesneeuwd en de sneeuw op de top van de berg vonden ze fantastisch.  Prachtig meer om te wandelen, ook een leuk kindervriendelijk restaurant zag er een beetje uit als een Ranch.

Je zult zien als je er bent dat je gewoon van alles geniet.  De simplicity en prachtige omgeving.

Inderdaad de leuke dingen in de Lonely Planet vinden en gebruik Top 10 campinggrounds.  Als je lid van de Big 4 bent (30.- voor 2 jaar) krijg je bij iedere camping 10% of 25.- korting! Zeker de moeite waard en de kwaliteit van de campinggrounds zijn fantastisch.
Maar wat je ook doet in NZ het kan bijna niet verkeerd gaan.

Sidonia
 
Thank you Sidonia!! :up: :up:

Nog meer info, fantastisch! Goede tip ook over het lidmaatschap van Big 4 want daar hebben wij goede ervaringen mee (wel een tijdje geleden :-D) en ik kwam via internet ook al een paar keer de Top 10 camping grounds tegen. Onze kids zijn inderdaad nog wat aan de kleine kant voor een hoop "actie" dingen maar er blijft zo te lezen enoeg over. Nou, sneeuw....dat zullen die twee van ons ook helemaal te gek vinden...penguins, dolphins, whales.......zijn de whales daar ook (net als hier in Australia) alleen maar in een bep. tijd van het jaar te zien?

Groetjes
Syl
 
Nee volgens mij zijn de whales er het hele jaar, alhoewel ik weet dat er seizoenen bestaan.  Vlak voor de kust of Kaikoura is de Grand Canyon onder het water hetgeen de waters warmer maakt of zoiets.  Ik heb het niet helemaal gevolgd wat die documentary lieten ze op de boat zien en aangezien ik last van zeeziekte heb was mijn oog en gedachte vastgeprikt op de horizon. (geen ned. ik weet het maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel)

Volgend jaar ga ik naar het Noord Eiland. Yippie

Ben je trouwens al eens naar Tasmanie geweest??

Dat is een fantastisch vakantie gebied voor kleine kinderen!

Sidonia
 
Nee, nog nooit in Tasmanie geweest maar willen we zeker ook nog doen! We hebben inmiddels al wel besloten om er een weekje "luxe" tegen aan te gooien :-D zo van kerst tot oud en nieuw! Inmiddels zijn we druk aan het zoeken naar campings zodat we een beetje kunnen plannen. Iemand ervaringen met campings in het hoogseizoen daar? Is het noodzakelijk om van te voren te boeken of kun je altijd een tentje opzetten? Hier in Australia valt dat namelijk meestal nog wel mee (van herinnering....wel een tijdje geleden).

Groetjes
Syl
 
Hey Syl, in Kaikoura was/is er een B&B waar we naar keken om te kopen, kan je je dat herinneren? Waar de seals op het strand kruipen? Afgelegen, maar wel keimooi :)
 
Back
Top