Hi
Het enige wat ik niet meer zou doen is Wild water rafting met het bedrijf dat familietrips promoot in Queenstown. Niet vanwege de rapid dat was fantastisch maar de gevaarlijke weg er naartoe. Ik heb in mijn broek ge............ De bestuurders reden voorzichtig maar de weg zou geen weg mogen zijn! Niet aan te bevelen. (er zijn andere landingspunten maar wij hadden deze special gekozen vanwege de 'familie' advertentie.)
Wij hebben de hele trips in cabins gezeten, geboekt via Top 10 (equivalent to Big4) dat was fantastisch!
Voor de aktie aktiviteiten waren mijn kinderen net even te jong 13.10.7. Over 4 jaar gaan we terug en dan zouden ze overal volop aan mee kunnen doen.
Met jongere kinderen is het natuurlijk anders want dan doe je weer andere dingen.
Wat we met ze hebben gedaan was de jetovershot boot. Deze gaat heel hard, dat vonden ze erg fantastisch.
Kaikoura, whale watching, was erg leuk! we hebben 2 spermwhales, enorm veel dolfijnen en albatrossen gezien.
Hanmer Springs vonden de kids leuk, verschillende warme zwembaden met glijbaan.
Glaziers. Franz Josef Glazier en de andere glazier, de wandeling er naartoe.
Mudbike driving was fantastisch.
We zijn een avondje uiteten geweest "Fleur" een visrestaurant, Erg gezellig en goed in Moeraki met kids
Op weg naar Haast zijn er prachtige plekjes op te stoppen en gewoon te genieten van de meren.
Mijn jongste 7 vond het leukst dat ze elke keer in een andere cabin sliep, de berg op in de gondelier in Queenstown, het rond rijden en de natuur en dinner met de Maoira avond.
Toen wij in Queenstown waren had het gesneeuwd en de sneeuw op de top van de berg vonden ze fantastisch. Prachtig meer om te wandelen, ook een leuk kindervriendelijk restaurant zag er een beetje uit als een Ranch.
Je zult zien als je er bent dat je gewoon van alles geniet. De simplicity en prachtige omgeving.
Inderdaad de leuke dingen in de Lonely Planet vinden en gebruik Top 10 campinggrounds. Als je lid van de Big 4 bent (30.- voor 2 jaar) krijg je bij iedere camping 10% of 25.- korting! Zeker de moeite waard en de kwaliteit van de campinggrounds zijn fantastisch.
Maar wat je ook doet in NZ het kan bijna niet verkeerd gaan.
Sidonia