Nieuwe puntentest voor GSM visa

Rob Breumelhof

Active Member
Beste forumleden,


Wij hebben zojuist informatie ontvangen over de nieuwe puntentest voor General Skilled Migration visa.

DIAC zal alle wijzigingen morgen op haar website publiceren.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Mmmmmmmmmmmm... morgen een spannende dag dus! En inderdaad wat gaat er nu weer veranderen???? :mellow: :huh:
 
We zullen het zien, laten we de site van DIAC goed in de gaten houden!

http://www.immi.gov.au/

Groeten Steven
 
Hallo allemaal,


Gevonden op PiO ;

New Points Test - Details - Skilled Migration

--------------------------------------------------------------------------------

Just in, via the MIA:


The Department of Immigration and Citizenship (DIAC) has released the new Points Test for General Skilled Migration (GSM), available here and through Commonwealth of Australia Law here.
Some major changes include:

The bundling of qualifications and work experience to achieve the majority of points;
An increased of the GSM age limit to 50 years of age;
The inclusion of two additional recognised English language tests;
The degree of relationship between sponsor and applicant now determining points awarded for sponsorship;
Sponsors now must be Australian citizens of at least five years and resident of at least the two years immediately prior to application; and
Regional family sponsors now must be residents of a designated area for at least two years immediately prior to application.



Groetjes ! Chantal1
 
Geeft niks, we zijn allemaal zoekende, kijk maar eens op het poms in oz forum. :up:

Begin zelfs te twijfelen of het niet gewoon een gerucht is verspreid door een krant online. :angry:

Er is op COMLAW helemaal geen wetswijziging die dit aankondigd. :huh:
 
Geeft niks, we zijn allemaal zoekende, kijk maar eens op het poms in oz forum. :up:

Begin zelfs te twijfelen of het niet gewoon een gerucht is verspreid door een krant online. :angry:

Er is op COMLAW helemaal geen wetswijziging die dit aankondigd. :huh:

Beste fam. S, ik verspreid geen geruchten.

Op COMLAW staat de regelgeving die door de Governor General officieel tot wet is bekrachtigd. De nieuwe puntentest is een voorstel tot wetswijziging en dus nog niet officieel tot wet bekrachtigd en komt daarom ook niet op COMLAW voor.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Dit was iets wat er gesuggereerd werd elders, omdat de MIA het statement weer ingetrokken had.
En het gerucht was dat het per direct in zou moeten gaan, dan had het op COMLAW moeten staan.
Ik zeg toch nergens iets over jou persoonlijk??

Jemig, mag ik dan helemaal niks meer zeggen hier?? :cry:
 
Familie S: No worries.

Zie ik nou goed dat je met de nieuwe puntentest ook een visum kan aanvragen zonder werkervaring? (En daar dus wat punyen verliest).
Dat zou interessant zijn!
 
Dit was iets wat er gesuggereerd werd elders, omdat de MIA het statement weer ingetrokken had.
En het gerucht was dat het per direct in zou moeten gaan, dan had het op COMLAW moeten staan.
Ik zeg toch nergens iets over jou persoonlijk??

Jemig, mag ik dan helemaal niks meer zeggen hier?? :cry:


Ik denk dat het een beetje verkeerd is opgevat door Rob...Het is denk ik niet direct bedoeld op het bericht wat geplaatst is door Rob maar over het stukje van PIO.

Niks aan de hand toch?
 
Familie S: No worries.

Zie ik nou goed dat je met de nieuwe puntentest ook een visum kan aanvragen zonder werkervaring? (En daar dus wat punyen verliest).
Dat zou interessant zijn!

maar je beroep moet wel erkend zijn en op de SOL list staan denk ik? Maar buiten dat is de voorgestelde grens van 65 punten misschien voor meer mensen haalbaar dan de 120 van de huidige telling, zeker als je veel gewerkt hebt de afgelopen tijd.
Ik zit niet goed met die werkervaring, omdat ik de afgelopen vier jaar parttime heb gewerkt :-(. Het nadeel van moeder worden.
Als ik nou een 8 zou kunnen halen op de IELTS dan zou het misschien nog net kunnen... maar dat lijkt me lastig.

Ik denk dat het voor ons het beste is als we kijken of we het voor 1 juli ingediend kunnen krijgen. Ik weet alleen niet of dat kan, want we moeten eerst die RPL nog door de ACS zien te krijgen.

rekenreken, hoophoop, rekenreken, piekerpieker, rekenreken, zucht.

maar wij zullen niet de enige zijn? :p
 
@ Steven: Jep, precies.

@ Lamarck: Wij kunnen niet eens meer aanvragen na 1 juli..... :| Nu doorzetten dus voor een 176 en niet meer twijfelen. :up:
 
Met dit excel bestand: http://www.megaupload.com/?d=U0MNKI0G
Alternatief: http://rapidshare.com/files/430373045/Point_list_australia.xls

Kan je simpelweg een kruisje zetten waar je aan voldoet en dan berekent die automatisch hoeveel punten je hebt ;)

Wel een bummer dat het pas vanaf 1 juli is. Vanaf 1 oktober 2011 zouden we ruim voldoen aan de 120 punten eis, maar aan dat idee hebben we dus helemaal niks meer ;) Nu zitten we tussen de 65 en 70 punten (of 80 bij Ielts 8+, maar dat is idd wel erg hoog).
 
Met dit excel bestand: http://www.megaupload.com/?d=U0MNKI0G

Kan je simpelweg een kruisje zetten waar je aan voldoet en dan berekent die automatisch hoeveel punten je hebt ;)

Wel een bummer dat het pas vanaf 1 juli is. Vanaf 1 oktober 2011 zouden we ruim voldoen aan de 120 punten eis, maar aan dat idee hebben we dus helemaal niks meer ;) Nu zitten we tussen de 65 en 70 punten (of 80 bij Ielts 8+, maar dat is idd wel erg hoog).

Hij is tijdelijk niet beschikbaar via die link staat er...
 
Hmmmm heb het bestandje net zelf gemaakt. Ik kan het alleen nit als attachment opslaan op het forum. Zal het bestand morgen ergens anders uploaden. Omwille van anonimiteit, kan ik dit helaas niet op mijn eigen server zetten ;o
 
"Under the new points test, five points will be awarded to applicants who complete an approved Professional Year in their nominated occupation or a closely related skilled occupation."

weet iemand wat een Professional Year is??
 
Back
Top