Nieuwe puntentest voor GSM visa

Ik vraag me af hoe ze die lijst afwerken... FIFO (de eerste aanvragen, het eerste doorvoeren) of de hoogste score eerst?

Als het al voldoende is om aan 65 punten te voldoen, dan nemen we namelijk een andere route. Anders sprokkelen we mogelijk nog wat punten bij m.b.t. werkervaring (en mogelijk leeftijd). Het gaat echter niet makkelijk worden!
 
"Under the new points test, five points will be awarded to applicants who complete an approved Professional Year in their nominated occupation or a closely related skilled occupation."

weet iemand wat een Professional Year is??

Ja zeker..

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/professional-year.htm

Groeten Steven
 
Hij is tijdelijk niet beschikbaar via die link staat er...

Alternatief staat er nu bij ;)

http://rapidshare.com/files/430373045/Point_list_australia.xls

Een van de eisen voor partner skills is dat je ook op de SOL lijst staat. Nu zijn er 4 lijsten: http://www.immi.gov.au/skilled/sol/

Ik sta wel op de SOL schedule 4, maar niet op SOL schedule 3. Wij willen voor SS/SMP gaan. Van welke lijst gaan ze uit voor de partner? Lijst 4, omdat mijn vriendin voor SS/SMP gaat?
 
Voor Tradies niet echt een beste wijziging van het punten systeem...wij gaan proberen voor Juli 2011 een aanvraag op de bus te hebben :wink:
 
Wat me niet helemaal duidelijk is: Moet je nu nog wel of niet ge-assessed worden door the governing body van de door jou genomineerde Occupation van de SOL?
 
Wat me niet helemaal duidelijk is: Moet je nu nog wel of niet ge-assessed worden door the governing body van de door jou genomineerde Occupation van de SOL?

Volgens wat ik heb gelezen moet je beroep zeker nog steeds assessed worden. Ze raden zelf aan dit snel te doen omdat het wat maanden tijd kan kosten. Na juli 2011 zullen veel tradies niet meer aan het juiste aantal punten kunnen komen om een visum aan te vragen.

Groetjes, Betty
 
Er is geen verandering in het laten beoordelen(assesment) van je werkervaring en diploma's.
Enkel het punten systeem veranderd per Juli 2011.

En wat Betty zegt klopt, het zal voor tradies weer wat moeilijker gaan worden om op een skilled permanent visum binnen te komen.

Ik zit zelf op 60 punten heb ik uitgerekend, met een passmark van 65 kom ik er 5 tekort. Nu zijn er nog wel wat punten te behalen op Ielts..maar liever niet :wink:

groeten Steven
 
Goh, wat ben ik blij dat wij ons visum hebben zeg! Ik heb het puur uit nieuwsgierigheid eens uitgerekend en wij zouden maar aan 50 punten komen!! :shock: Vooral doordat je geen enkel punt meer krijgt voor Ielts met bandscore 6. Nu hadden we net 120 punten. Dus ik heb het gevoel dat het voor de meeste mensen moeilijker wordt, toch als je minder goed scoort in Engels. Gelukkig hebben jullie nog tijd tot juli om een aanvraag in te dienen, het zou erger zijn als het onmiddellijk van kracht was.

Succes iedereen! :up:
 
Ik kom net op 65 punten. Maar als ik wat te lang wacht, haal ik dit niet meer wegens leeftijd (verlies van punten). En dan heb ik partner skills al bijgerekend, maar weet niet of we daar voor in aanmerking komen. Begrijp dit niet goed : You can claim 'partner skills' points if your partner is also able to satisfy the basic requirements of age, English language ability, qualifications, nominated occupation and recent work experience, and if they have obtained a suitable skills assessment from the relevant assessing authority. Wat wil men hier mee zeggen? Hij heeft genoeg ervaring als lasser - monteerder in België. Zou het raar vinden dat we met het nieuwe puntensysteem geen visum meer zouden krijgen, ik werk bijna 10 jaar als verpleegkundige en mijn vriend nog langer als lasser. Ze geven ook redelijk wat punten aan werkervaring in Australië, maar die hebben we natuurlijk niet. :angry:
 
Het betekent dat je vriend zijn werkervaring en diploma's moet laten beoordelen door een instantie als TRA.
Daarnaast om die 5 punten mee te laten tellen moet hij voldoen aan werkervaring, leeftijd, Ielts enz.

Mijn mening: als je het kan redden zonder die 5 punten, of kan behalen op een andere manier, zou ik dat doen...Een hele hoop extra moeite,tijd en geld voor 5 punten!

Groeten Steven
 
Het betekent dat je vriend zijn werkervaring en diploma's moet laten beoordelen door een instantie als TRA.
Daarnaast om die 5 punten mee te laten tellen moet hij voldoen aan werkervaring, leeftijd, Ielts enz.

Mijn mening: als je het kan redden zonder die 5 punten, of kan behalen op een andere manier, zou ik dat doen...Een hele hoop extra moeite,tijd en geld voor 5 punten!

Groeten Steven
Bedankt Steven, maar ik vrees dat ik die 5 punten nergens anders kan halen. Heb IELTS resultaat 7 nodig als verpleegkundige. Kan 8 proberen, maar dat lijkt me erg moeilijk gezien ik enkel de basis Engels heb.
Het enige dat ik nog kan doen is me laten sponsoren door bvb. de staat Victoria. Wil me liever niet door een werkgever laten sponsoren, gezien je dan voor een paar jaar vastzit.
 
Heb jij de punten opgeteld op basis van een 175 visum?


In dat geval zou ik serieus overwegen om voor een 176 SS visum te gaan. Hiermee sta je op een hogere prioriteit en heb je minder punten nodig en krijg je extra punten voor een SS. Dit even los gezien van het feit dat ik niet weet of je daar in aanmerking voor komt.

Zoals ik in een ander topic van jou schreef, lees even booklet 6 door. Staat de basis voor een 175/176 visum in.
http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf

Groeten Steven
 
Inderdaad Steven, in de eerste plaats was het de bedoeling om met een skilled independant te gaan. Maar door een staat laten sponsoren zie ik nog wel zitten. Ik ben verpleegkundige, kom wel in aanmerking denk ik. Spijtig dat ze ook niet financieel sponsoren :grin: Moet je effectief het beroep uitoefenen waarmee je je visum aanvraagt? Ik weet dat dat met een skilled visa niet moet, maar met een sponsored? Zou je mij iets meer kunnen vertellen over een sponsored visa? Ik ga het booklet afprinten en lezen hoor, maar gewoon kort de voordelen of/en nadelen? Veel verschil met gewone skilled visa?
Ik heb gezien dat het bij jullie wel heel vlug is gegaan!
Alvast bedankt Steven :up:
 
Hoi,

ik zit net de nieuwe puntentelling te bekijken en vraag me af op welke SOL-lijst je beroep moet staan. Voor zover ik het bekeken heb zijn er vier! verschillende.

Iemand een idee?

Thanks

Jeroen
 
Hoihoi,

ik vraag me af of, als je bijvoorbeeld een 7 haalt op alle onderdelen van de IELTS, dit een General of Academic score moet zijn. Maakt dat uit voor de extra 10 punten die je dan kan krijgen?

Groetjes Irene
 
Lijst 3 of 4, ligt eraan of je gesponsored wordt of niet. :up:

(Op de ANZSCO codes letten. ASCO zijn de oude lijsten. :wink:)
 
Lijst 3 of 4. Ik google-de even en kwam dit tegen: http://www.comlaw.gov.au/Details/F2010L01318 enig idee welke variant dit is? En hoe werkt het met het puntensysteem? Op deze lijst staat Marine-Biologist et een aantal punten erachter maar als ik het nieuwe systeem bekijk ligt dit toch anders.

Thanks again!

Jeroen
 
weet iemand op welke IELTS je moet scoren om de punten te krijgen, want ik kan dit nergens vinden.

is het general of academic?
 
Back
Top