Nieuwe puntentest voor GSM visa

Het is eigenlijk altijd general geweet voor de visa, slechts voor bepaalde beroepsgroepen acedemic.
Ik denk dat dit een gevalletje is van "ongewijzigd"
Ik kan het inderdaad ook nergens vinden.
Ik zal morgen nog even weer zoeken. :up:


 
wauw, dat zou dan goed zijn das makkelijk te halen!

alle toch weer effe goed nieuws dan.

Alleen moet alles dan weer effe een jaartje wachten, maar hoop doet leven :wink:

dus strategie :

- opleiding afronden in juni 2011
- post qualification ervaring begint te tellen vanaf juli of september 2011
- aanvraag skilss assessment special needs teacher in juli of september 2012


we'll see..........
 
Wat was dan "SHIT"....
of heb je dat op "godverdomme" geplaatst , kan het niet terug vinden.
Of heeft Nesje achterom te diep in het potje gekeken.

Jack :evil:
 
shit was men eerste reactie toen ik de mail van het emigratiebureau kreeg, zie stavaza nesje

Maar zoals ik ben laat ik het daar niet bij en zoek ik meteen naar een oplossing en dus vandaar dat de shit niet volledig meer van toepassing is... behalve als ik achterom te diep in't potje kijk natuurlijk :lol:
 
Voor je IELTS dien je een General te doen, de academic versie is alleen voor universiteiten en dergelijke.
 
Academic is voor sommige assessments nodig. Je krijgt voor je general ietsl wel extra punten in het nieuwe puntensysteem. Houd daar rekening mee.
 
Heb afgelopen weekend op de emigratiebeurs gehoord dat het zinvoller zou zijn om te wachten tot 1 juli in verband met nieuwe puntensysteem, maar ook in verband met de wachttijden. De stapels zouden dan leeg zijn en doorlooptijd zou een stuk sneller kunnen. Nu lijken mij beide argumenten onzin. Qua punten zit ik net boven de pass-grens in beide systemen lijkt mij op het eerste gezicht.

Is er iets aan het puntensysteem dat ik wellicht heb gemist? Het wordt toch niet makkelijker punten scoren nu?

En qua doorlooptijd, als we in april/mei de boel kunnen opsturen, lijkt me toch dat ze die stapels nog doorwerken, alvorens ze met de aanvragen onder de nieuwe regeling aan de slag gaan. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hoor het graag.
 
Wat betreft de punten. De telling is anders. Voor sommigen makkelijker, voor anderen morilijker. Bereken voor jezelf de punten met bide systemen en dan kom je er snel genoeg achter.
 
als je nu al genoeg punten hebt, en je wil zo snel mogelijk, dan zie ik niet in waarom je zou wachten tot het nieuwe systeem :huh:. Misschien de wachttijd dan wat korter, maar daar kun je de tijd tot 1 juli alweer bij optellen.
Misschien heeft dat migratiebureau het nu zelf wel heel druk ;-) :evil:
 
Ik verwacht niet dat de wachttijden dan minder zouden zijn, er zijn nog steeds mensen (zoals wij) die voor die tijd een aanvraag "moeten" doen en dus tot het laatste moment blijft de rij vollopen. Misschien kan je contact opnemen bij Move2australia die hebben ons super geholpen en er zijn natuurlijk nog een paar goede bureau's :wink:

Groetjes
Yvonne
 
Heb net ff de test gedaan met de nieuwe puntentelling en we komen op 65 punten!
Dit zou een hernieuwde opstart van het hele proces mogelijk / zinvol maken...
Heb mijn assessment al gedaan en haalde vorige keer een 8 voor IELTS...

Weet iemand of en wanneer een nieuwe versie van Booklet6 verwacht kan worden?

Groet

Jasper
 
ik vroeg het mezelf ook af wanneer dit beschikbaar zal zijn...

weeral iets om uit te zoeken!

keep you informed :wink:
 
Ik dacht dat alleen de puntentelling zou veranderen en verder niks....hmm
 
Ik denk dat alleen de puntentelling in de nieuwe booklet zal wijzigen en verder niet.
Maar ik ben ook geen helderziende natuurlijk
smiley.gif
Niemand kan dat voorspellen, zullen af moeten wachten tot Juli.
 
"Under the new points test, five points will be awarded to applicants who complete an approved Professional Year in their nominated occupation or a closely related skilled occupation."

weet iemand wat een Professional Year is??

Hoi, ik ben nieuw hier. Ik ben me zowel aan het orienteren op een spouse visa als een skilled visa. Betekenen deze nieuwe regels (minimaal 65 punten) dat je geen punten meer krijgt voor je beroep? Ik ben een agricultural consultant en/of agricultural engineer.. (staat op de lijst)... maar ik dacht dat je hier ook punten voor kreeg?

Ik zou voor leeftijd 30 punten krijgen, voor IELTS 20, 2 jaar werkervaring 0 punten, Master degree 15 punten, dat zijn er al 65. Geen sponsorship, geen australian study... dus daar krijg ik allemaal geen punten voor. Ik kan eventueel nog 5 punten toevoegen als ik nog een jaartje werkervaring opdoe.

En nog een vraagje, ik zie bij heel veel mensen skills assessment in de footer staan... maar dit zie ik nergens op de immigratie website. Ik heb een Bachelor en een Master diploma. Kunnen deze diplomas ook dienen als 'skills assessment'?
 
Je krijgt waarschijnlijk ook nog 5 punten als je een Nederlandse studie hebt gedaan (community language).

Met een skill assessment laat je zien dat jij de diploma's (of werkervaring hebt) die ze daar ook verwachten bij het beroep dat jij opgeeft. Een voorbeeld bij het 175 visum:
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-applicant.htm
 
Ok, bedankt. maar hoewel ik makkelijk aan de 65 punten kom, heb ik er niet meer dan 65 punten. Werkt het zo dat mensen met de meeste punten voor gaan? Of maakt het niet uit hoeveel punten je hebt als je er maar 65 hebt?

Ik probeer ook maar eens een 2e WHV aan te vragen... zucht.... dit geeft me echt stress...
 
Back
Top