Het feit dat een tweede kamer lid uit zijn partij stapt betekent niet dat die persoon zijn zetel verliest, noch dat hij/zij meteen een andere visie heeft. Ik zie niet waarom Brinkman nu ineens voor de dubbele nationaliteit zou zijn; hij moet nog steeds op de zelfde PVV achterban steunen als hij bij de volgende verkiezingen zijn zetel wil behouden. Er verandert dus helemaal niets aan de koers van die wet.
Dat komt omdat jij zijn persco logischerwijs niet hebt kunnen volgen. Naast zijn enorme woede over het onterecht zijn van het Polen-meldpunt, gaf hij ook de 2 paspoorten-manie van Geert als reden om op te stappen. Dus op die twee onderwerpen gaat hij tegen de PVV in. Kijk anders even of je zijn persco kan terugkijken op politiek24.nl
Wacht ik maak het makkelijker:
http://www.rnw.nl/nederlands/article/hero-brinkman-verlaat-pvv-fractie
Dubbel paspoort
Hero Brinkman spreekt in zijn persconferentie ook over
het verbod op een dubbel paspoort, een PVV-standpunt dat hij afwijst. Hij zegt zelf juìst mensen met een dubbel paspoort te hebben aangenomen, en verwijst naar een medewerker die bij de persconferentie aanwezig is.
...'Aan mijn rechterzijde staat een heel klein mannetje die daar exponent van is. Ik moet heel eerlijk zeggen: dat is voor mij ook een heel zwaar punt. Deze persoon, die ik een held vind, heeft twee paspoorten. Die zou onmogelijk voor de PVV op een lijst kunnen staan. Sterker nog, de PVV vindt dat deze man niet bij Defensie mag werken, niet als politieman mag werken en niet burgermeester mag worden. Terwijl deze man - met alle respect - compleet, compleet geassimileerd is. Dat vind ik een waanzinnig standpunt. Ik heb geprobeerd dat ter sprake te brengen, maar bij de eerste woorden die ik daarover sprak, werd al meteen de deur dichtgegooid.'
Voormalig Groen-Linksleider
Femke Halsema twittert als
reactie hierop:
'Het lijkt me best een egodingetje om een heel klein, compleet geassimileerd mannetje te worden genoemd. #brinkman'
'Het goede nieuws lijkt me dat de dubbele-paspoort-wet van #Spies geen meerderheid meer heeft (dankzij Brinkman, Ferrier, Koppejan). Toch?'