Nieuwe wetgeving nationaliteit

Even opzoeken wat een RRV is: Remote River Vehicle?

Code:
o Remote River Vehicle
o Really Rotten Vitamins
o Resident Return Visa
o Ribbon Rattlesnake Valley
o Razor Rally Victory
o Ross River Virus
o Rapid Response Vehicle
o Rhesus Rotavirus
o Road Rail Vehicle 
o Rapid Reaction Valve 
o Raspberry Ringspot Virus 
o Record Relocation Vector 
o Royal Rifle Volunteers 
o Raccoon River Valley 
o Rail Route Voyages 
o Reset Relief Valve 
o Rhodesian Reconnaissance Vest
o Routing Requirements Vector
o Radial Resistivity Variation
o all of the above

slatsr
Ik helemaal niets tegen buitenlanders. Ik heb een voorbeeld gegeven omdat Marokanen, ook al zijn ze in NL geboren, krijgen vanwege hun ouders ook de Marokaanse nationalitiet mee en het zou natuurlijk idioot zijn als deze mensen hun Ned nationaliteit verliezen als de regering in Nederland zou beslissen dat iedereen slechts 1 nationaliteit mag hebben. Zij kunnen per definitie de Marokaanse nationaliteit niet opzeggen schijnbaar en dan zouden zulke mensen zo maar het land uitgezet worden?, Kan toch niet, deze mensen zijn opgegroeid en ingeworteld in het Nederlandse leven.
Daarom zie ik niet gebeuren dat de regering ooit met zo,n regel zal komen.
Dus ik had Argentijnen of Peruanen kunnen noemen, maar daar zijn er relatief weinig van in Nederland vergeleken met vele andere groepen zoals Marokanen.
Dat jij bij een voorbeeld van mij me gelijk van discriminatie beticht is toch wel van den zotte.
Mijn kinderen zijn ook met verschillende buitenlanders getrouwd.
Hou op met die onzin zeg.
Jan
Jan, jouw post "Het zou toch van de zotte zijn dat Turken en Marokanen die zelfs kinderen uit Marokaanse ouders in NL zijn geboren, zomaar altijd 2 nationaliteiten blijven behouden wegens hun wetten. Als de Marokaanse burgemeester van Rotterdam moest kiezen is hij zijn job kwijt, maar met zoveel buitenlanders in Nederland krijg jwe zoiets vast niet voor elkaar.
Daar wordt dan wel ontzettend veel tegengas gegeven, dus het is veel makkelijker om de Nederlanders in het buitenland aan te pakken." heeft toch een hoog "het is niet eerlijk" gehalte. Je zegt letterlijk dat het van de zotte is dat zij die tweede nationaliteit mogen blijven behouden. En dat is tegenstrijdig met wat je nu zegt. Wellicht als je je beter zou uitdrukken, dan treedt er ook geen verwarring op. Ik heb je in mijn reaktie dan ook het voordeel van de twijfel gegeven.

Maar opnieuw heb je de feiten verkeerd. Peruanen kunnen hun nationaliteit gewoon opgeven.

Het argument van je kinderen raakt kant noch wal. Ik ben met een Peruaanse getrouwd, maar zou toch wel durven zeggen dat mijn ouders er discriminerende gedachten op na houden richting met name mensen van Turkse en Marokkaanse achtergrond. Wat jouw kinderen doen zegt helemaal niets over wat jij denkt.

Case closed.

Vergeet dat dat ons Maximaatje van Argentinie komt.....
De belangrijkste van allemaal.

O Maxima, O Maxima,
....
....

In ieder geval, Return Visa.
Ja, en dan?
Heb even gegoogled maar dat zegt me nog niets.

@Wilsil: Je bent toch niet aan het zingen he? Je weet dat daar de grond van gaat trillen....Arme mensen in Sumatra ;)

resident return visa, RRV, effe search button gebruiken, er is al veel over gezegd. Anders teveel off-topic.

Nooit? Is dat zeker? Momenteel ben ik een PR met een NL paspoort. Ik kan nu Australier worden, en op basis van de Aus nationaliteit van mijn vrouw mijn NLse nationaliteit behouden, maar stel nou dat de NLse regering daarna toch besluit dat ik moet kiezen. Aangezien een Aus visum vervalt bij aanname van de Aus nationaliteit, moet ik dan wel de Aus nationaliteit kiezen om hier permanent te kunnen blijven, en mijn NLse dus opgeven. Dan ben ik imo slechter af dan gewoon PR blijven met een NLs paspoort.
Of geef ik mijn Aus nationaliteit op maar vraag dan gelijk weer PR aan? Dan zullen de Australiers vast wel wat vragen hebben voordat ik een PR (terug)krijg...

Dat is een hele goede vraag Hans. Ik ging er stilletjes vanuit dat als ik moest kiezen ik dan inderdaad de Aus nationaliteit kon opgeven en automatisch weer PR was (permanent toch?).

Ik zal eens kijken of hier wat over te vinden is by DIAC.

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in bovenstaande vragen:

Als je de Australische nationaliteit opgeeft krijg je automatisch een ex-citizen visa (PR).

Zie: http://www.citizenship.gov.au/current/travel/ en
http://www.austlii.edu.au/au/legis/cth/consol_act/ma1958118/s35.html

Een RRV is nodig om naar Aus terug te kunnen keren als PR mocht je het land verlaten.

Het laatste nieuws is dat het wetsvoorstel ongewijzigd is aangenomen door de ministerraad. Het is nu aan de tweede kamer om een besluit te nemen.

Volg het laatste nieuws op http://nederlanderblijven.com/

De kamer kun je ook mailen, het is goed als veel mensen dat doen, zie link alle addressen.

http://nederlanderblijven.com/tweede-kamer/

Sach wil je niet zeggen dat de grond gaat trillen dat ging al een keertje heel erg fout :evil: :rolleyes:

@Liz: Had je dochter weer een feestje? Zullen ze in Japan weer niet leuk gevonden hebben....:rolleyes:

“@FemkeHalsema: Het goede nieuws lijkt me dat de dubbele-paspoort-wet van #Spies geen meerderheid meer heeft (dankzij Brinkman, Ferrier, Koppejan). Toch?”

Zou het?

Wat gaat er nu niet door?
Ik dacht dat we nu al het nederlandse paspoort kwijt zijn als je een australische aanvraagt, maar dat je nu nog kunt ''meeliften' op een partner. Dus als één van de twee een Australisch paspoort krijgt, dat de partner en de kinderen dan een dubbel paspoort kunnen hebben. En dat die nieuwe wet dat zou blokkeren. Maar blijkbaar gaat dat niet door?
Of zit ik er helemaal naast?

Als Halsema gelijk heeft, gaat wat jij zegt idd niet meer door. Onze grote boer Hero uit de PVV-stal is eruit gestapt en wil die wet niet steunen.

“@FemkeHalsema: Het goede nieuws lijkt me dat de dubbele-paspoort-wet van #Spies geen meerderheid meer heeft (dankzij Brinkman, Ferrier, Koppejan). Toch?”

Zou het?
Het feit dat een tweede kamer lid uit zijn partij stapt betekent niet dat die persoon zijn zetel verliest, noch dat hij/zij meteen een andere visie heeft. Ik zie niet waarom Brinkman nu ineens voor de dubbele nationaliteit zou zijn; hij moet nog steeds op de zelfde PVV achterban steunen als hij bij de volgende verkiezingen zijn zetel wil behouden. Er verandert dus helemaal niets aan de koers van die wet.

Het feit dat een tweede kamer lid uit zijn partij stapt betekent niet dat die persoon zijn zetel verliest, noch dat hij/zij meteen een andere visie heeft. Ik zie niet waarom Brinkman nu ineens voor de dubbele nationaliteit zou zijn; hij moet nog steeds op de zelfde PVV achterban steunen als hij bij de volgende verkiezingen zijn zetel wil behouden. Er verandert dus helemaal niets aan de koers van die wet.

Dat komt omdat jij zijn persco logischerwijs niet hebt kunnen volgen. Naast zijn enorme woede over het onterecht zijn van het Polen-meldpunt, gaf hij ook de 2 paspoorten-manie van Geert als reden om op te stappen. Dus op die twee onderwerpen gaat hij tegen de PVV in. Kijk anders even of je zijn persco kan terugkijken op politiek24.nl
Wacht ik maak het makkelijker:

http://www.rnw.nl/nederlands/article/hero-brinkman-verlaat-pvv-fractie
Dubbel paspoort
Hero Brinkman spreekt in zijn persconferentie ook over het verbod op een dubbel paspoort, een PVV-standpunt dat hij afwijst. Hij zegt zelf juìst mensen met een dubbel paspoort te hebben aangenomen, en verwijst naar een medewerker die bij de persconferentie aanwezig is.

...'Aan mijn rechterzijde staat een heel klein mannetje die daar exponent van is. Ik moet heel eerlijk zeggen: dat is voor mij ook een heel zwaar punt. Deze persoon, die ik een held vind, heeft twee paspoorten. Die zou onmogelijk voor de PVV op een lijst kunnen staan. Sterker nog, de PVV vindt dat deze man niet bij Defensie mag werken, niet als politieman mag werken en niet burgermeester mag worden. Terwijl deze man - met alle respect - compleet, compleet geassimileerd is. Dat vind ik een waanzinnig standpunt. Ik heb geprobeerd dat ter sprake te brengen, maar bij de eerste woorden die ik daarover sprak, werd al meteen de deur dichtgegooid.'

Voormalig Groen-Linksleider Femke Halsema twittert als reactie hierop:
'Het lijkt me best een egodingetje om een heel klein, compleet geassimileerd mannetje te worden genoemd. #brinkman'

'Het goede nieuws lijkt me dat de dubbele-paspoort-wet van #Spies geen meerderheid meer heeft (dankzij Brinkman, Ferrier, Koppejan). Toch?'

Back