Nieuwe wetgeving nationaliteit

Dat komt omdat jij zijn persco logischerwijs niet hebt kunnen volgen. Naast zijn enorme woede over het onterecht zijn van het Polen-meldpunt, gaf hij ook de 2 paspoorten-manie van Geert als reden om op te stappen. Dus op die twee onderwerpen gaat hij tegen de PVV in. Kijk anders even of je zijn persco kan terugkijken op politiek24.nl
Dank voor de toelichting :up:

Lees overigens net dit op http://www.nu.nl/politiek/2768030/partijfinanciering-brinkman-wel-openbaar.html

U toonde zich tijdens uw persconferentie kritisch over het standpunt over de dubbele paspoorten. Gaat u tegen het wetsvoorstel stemmen om dubbele paspoorten onmogelijk te maken?

"Dat denk ik niet. Ik zit alleen niet op de lijn van de PVV om mensen met dubbele paspoorten uit te sluiten voor functies bij de overheid of zich verkiesbaar te stellen. Ik ben er wel voor om mensen niet meer toe te staan een dubbel paspoort te krijgen."

Lijkt me dus dat e.e.a. genuanceerd moet worden...

Dank voor de toelichting :up:

Lees overigens net dit op http://www.nu.nl/pol...l-openbaar.html

U toonde zich tijdens uw persconferentie kritisch over het standpunt over de dubbele paspoorten. Gaat u tegen het wetsvoorstel stemmen om dubbele paspoorten onmogelijk te maken?

"Dat denk ik niet. Ik zit alleen niet op de lijn van de PVV om mensen met dubbele paspoorten uit te sluiten voor functies bij de overheid of zich verkiesbaar te stellen. Ik ben er wel voor om mensen niet meer toe te staan een dubbel paspoort te krijgen."

Lijkt me dus dat e.e.a. genuanceerd moet worden...

Hmmm, interessant, daarmee maakt hij zich tot draaikont numero uno.... Een titel die op dit moment in de Nederlandse politiek is weggelegd voor Mark Rutte....

Interessant...
Spies laat 'PVV-voorstellen' vallen
Minister Spies ziet niets meer in het boerkaverbod en een verbod op dubbele nationaliteit. Het boerkaverbod noemde ze in januari nog "van onvoorstelbaar groot belang", maar nu zijn die plannen van tafel, zegt ze tegen de Volkskrant.
Spies stelde zich gisteren kandidaat als lijsttrekker van het CDA. Ze neemt het onder meer op tegen Sybrand van Haersma Buma, de fractieleider.
In het interview zegt ze dat het niet waarschijnlijk is dat het CDA ooit nog eens met de PVV zal regeren, hoewel ze het onverstandig vindt partijen uit te sluiten. Ze hoopt dat het vertrouwen in PVV-leider Wilders afneemt.
bron: NOS teletekst

Het artikel in de Volkskrant:
Demissionair minister Spies van Binnenlandse Zaken trekt haar handen af van het boerkaverbod en van het verbod op de dubbele nationaliteit. De CDA-bewindsvrouw heeft geen trek meer om deze door de PVV geïnitieerde plannen te verdedigen.

'De Tweede Kamer wil de dubbele nationaliteit in de prullenbak doen. Als dat met het boerkaverbod ook gebeurt, zal ik daar geen traan om laten', aldus de minister vandaag in de Volkskrant.
Spies maakte dinsdag bekend dat zij zich in de strijd gooit om het lijsttrekkerschap van het CDA. Ze neemt het daarbij op tegen onder anderen fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma. De twee verboden behoren tot het meest omstreden deel van de agenda van het vorige week gevallen kabinet-Rutte. Spies verdedigde ze tot nu toe met verve. In januari, na het indienen van het wetsvoorstel, noemde zij een boerkaverbod 'van onvoorstelbaar groot belang', omdat het open communicatie in de weg zou staan. Een negatief advies van de Raad van State over het verbod op de dubbele nationaliteit, werd door Spies genegeerd.
Nadat de meerderheid voor de verboden vorige week al leek weg te vallen in de Tweede Kamer, is de lucht er zeker uit nu Spies het er bij laat zitten. Ze geeft toe dat ze zelf eigenlijk nooit enthousiast was. 'In de politiek moet je soms geweld doen aan je eigen standpunten omdat er dan andere zaken tegenover staan. Je hoofd zegt ja, maar je hart gaat niet vanzelf mee.' De verbroken samenwerking met de PVV biedt haar nu de ruimte om weer haar hart te volgen.
Vorige week liet CDA-bewindsman Gerd Leers (Immigratie, Integratie en Asiel) al weten dat hij in Europa 'niet meer gaat leuren' met PVV-wensen. Nederland staakt daarmee onder meer de lobby voor hogere leeftijds- en inkomensgrenzen bij gezinsmigratie.

Back