Nogmaals even voorstellen.

Wat je zegt, gelijk hebben ze inderdaad, als je betaald kan worden voor 1 schroefje indraaien ipv 4.... Waarom zou je dan al die moeite doen.
Ik zeg niet dat het de juiste attitude is hoor. Ik ben zelf gewoon zo: Als het je taak is, is het je verantwoordelijkheid.
Ownership van een taak en accountability is vrij normaal in NL (in mijn herinnering) Maar dat valt hier niet altijd mee.

Momenteel zijn er weer allerlei 'civil works' aan de gang op onze property. We hebben daar zeker een valse start gehad met 1 mannetje. Die heb ik van de klus gehaald. Nu is er een andere bezig. Die is heeeeeel relaxed/no worries in sommige zaken, maar reageert snel in andere. Ik hoop dat ik hem goed ingeschat heb. So far so good.
En dat is eigenlijk wat ik hoop/verwacht in Australia. Niet het mega gestresste van NW Europa. Maar graag wel ownership, quality en accountability.
Het is er echt, we hebben 2 grote klussen gehad hier. Eén was paar weken lang excavation/groundworks. Tienduizenden dollars en liep perfect. En de andere was nieuw deck/verbouwing enz. Nog veel duurder, maar ging ook perfect. Het bestaat dus wel! Nu dat zien te vinden in jouw werkveld @Rolls !

Wat je zegt, gelijk hebben ze inderdaad, als je betaald kan worden voor 1 schroefje indraaien ipv 4.... Waarom zou je dan al die moeite doen.
Voor mij is het alleen, ik zit tussen de twee lagen in wat het erg lastig maakt om je werk te doen.
Er is inderdaad nul ownership gevoel, niet regelmatig geen, maar gewoon nul.

Maar ach het is wat het is. Ik weet zelf stiekem wel dat ik bij de verkeerde firma zit, vandaar dat ik ook voorzichtig rond kijk. Ik ben ervan overtuigd dat het niet overal zo erg is.
Ben ik er toch altijd van overtuigd geweest dat zoiets alleen in Darwin voorkwam…..
Wat denk je van 'wheelnuts' aandraaien...of niet?
Jaren geleden, in Darwin, de Landcruiser voor een grote check naar de garage gebracht.
Ze zouden bellen als ik 'm kon ophalen,dus...niet gebeld. Zo tegen 7pm heb ik maar eens gebeld….ja hoor die stond
klaar en kon opgehaald worden. Ik, op de fiets, naar de garage, sleutels gekregen, fiets in de auto...en wegrijden.
Alles ok tot ik net rechtsaf, de 3de straat, insloeg, nog een 100mtr van de garage….na wat gesqueek stond de auto
opeens stil en wat scheef. Bij het uitstappen zag ik dat het rechterachterwiel eraf gevallen was.
Terug naar de garage (lopend)...Nou dat kon toch niet…...met verbazing hoorden ze m'n 'korte' verhaal aan en kreeg
ik de vraag of ik 'iets' gedaan had?? behalve naar huis rijden!!

Tja het was wel een problem ; het was vrijdagavond...iedere mechanic was allang thuis (of ergens!! anders).

Uiteindelijk na 3kwartier rond bellen kwam er dan een mechanic die het wiel weer terug gezet heeft….overigens maar 1 'bolt/nut
(of hoe die dingen ook mogen heten) langs de weg gevonden..de rest was spoorloos.
Dat er een steentje van het pas met gravel wegdek zich had vast gelogged in de benzine tank werd pas de volgende dag
ontdekt na het vol tanken en terug naar huis rijden…..alwaar dat vastgezeten steentje eruit viel…. en de drive
way onder het huis vol met benzine stroomde.
Iedereen bij de garage maar met het vingertje naar een ander wijzen.....en/of misschien was het wel een toevallige
voorbijganger geweest die de bolts/nuts had verwijderd toen de auto klaar stond om opgehaald te worden!! want ja,
de auto stond al sinds 6pm klaar en ik had hem niet meteen opgehaald...

Anyhow succes met het vinden van de 'juiste' werkgever en collega's.

Back