Online application

Sjoem

XPdite Sponsor
Hi all,

nou alle papieren zijn binnen, nu nog de DIMIA aanvraag!  :smile:

We hadden al een grote doos gekocht om die halve boom aan papier in te stoppen, maar nu zijn we ineens aan het twijfelen of een online aanvraag niet slimmer is. Volgens DIMIA gaat dat sneller, hmmm.. zou dit echt zo zijn??

Het is op zich geen probleem om het electronisch te doen (kost een dagje scannen..) maar op 50% van onze Certified Documents staat de stempel en handtekening op de achterkant  :?

Zou 't een probleem zijn als ze die stempel niet overal aantreffen, of gaan ze moeilijk doen en alsnog de Certified (hard-)Copies vragen die je dan weer per post moet sturen wat dan weer vertraging en ellende geeft???

hoi
Jeroen&Ray
 
Tja dan nummer je die papieren 1 en 1a ofzo, en ingescand in een mooi bestandje staan ze toch prima op volgorde!
 
Van de meeste papier heb je neem ik aan ook het origineel om in te scannen, dan scan je die ipv de gecertificeerde kopieen. De eerste keer heb ik mijn visum aanvraag opgestuurd (rond de 80 euro met courier), nu gratis online gedaan. Wat dat betreft dus al handiger. Succes met het maken van de keuze.
 
het gaat er mij om dat we van sommige documenten op papier kunnen laten zien dat 't certified copies zijn (stempel op de achterkant), maar ingescand dus niet. Hopelijk doen ze er niet moeilijk over, maar als we alleen de orginelen zou uploaden bij de online aanvraag, hadden we die documenten helemaal niet hoeven laten certificeren.

We gaan 't in ieder geval online doen, want ik begrijp uit de auto-reply van aspc.processing@immi.gov.au dat 't zo'n 2 maanden sneller gaat!

General Skilled Migration (GSM) visas processed by ASPC
General Skilled Migration visas: Class VE
Subclasses: 175 and 176
    E-lodged: 21 November 2007
    Paper lodged: 19 September 2007

..en nu weer verder met scannuh...
 
Als deze time line voortgezet wordt zou ik rond maart mijn visum kunnen verwachten.
 
Inderdaad is het overbodig om certified copies te maken voor je visum aanvraag. Wel heb je deze waarschijnlijk nodig gehad voor je assessment. Dus waarom niet toch 1 setje extra aanvragen, tenslotte kan de DIMIA altijd om een certified copy vragen!

Let wel op scan alles bijvoorkeur in kleur, zwart wit wordt niet geaccepteerd!

Chantal
 
hey thanx voor de tip van de kleurenscans!

alles is gescand, nu nog de online aanvraag en dan maar 's een biertje opentrekken om 't te vieren.

veel suc6 in OZ, je gaat dinsdag wel zag ik!

cheers
Jeroen
 
Hee Sjoem,

Ik ben ook bezig met het electronisch visum...veel makkelijker en je hoeft het niet op te sturen. Ik heb nu alles ingevuld en wil het nog een aantal keren goed doorlezen zodat ik zeker weet dat alles klopt wat ik heb ingevuld.  :up:

Ik neem aan dat je pas documenten kunt uploaden als je officieel een casenummer hebt gekregen. Want het enige wat ik tot nu toe heb kunnen invullen was de algemene informatie. ( adres, familie, werkverleden, woonverleden enz.....  :p)

Ben je nu ook klaar met het invullen en heb je al documenten mogen uploaden?

Welk visum ga je aanvragen? General Skilled?

Succes met de application!  :up:

Gr Roland
 
Je krijgt redelijk snel een bericht waarin je TRN nummer staat. Na dit mailtje kun je je documenten toevoegen.
Ik heb zelf op 1 Juli mijn visum (opnieuw) aangevraagd en ga voor een skilled migration visum. Op dit moment lijkt de wachttijd met een online aanvraag rond de 8 maanden te liggen, wat voor mij eind februari in zou houden.
Succes allemaal met de aanvragen :up:
 
Dan gaan we nu dus maar heel hard duimen, want met 8 maanden kom ik net verkeerd uit. Dan krijgen we ons visum pas eind januari en kan het nog heeeeel erg krap worden om onze oudste met de start van het nieuwe schooljaar (1 februari) op school te hebben....Blijf nog hopen op 6 maanden  :cool: Zoals onze vermeld door ons bureau!
 
Nou Sacha ik hoop dat je gelijk hebt....ik zit inmiddels op bijna 8 maand en nog geen CO!
 
sorry :) (maar je kunt mensen maar beter op het ergste(??) voorbereiden)

Maar het valt me nu pas op dat de aspc mail EINDELIJK IS GEWIJZIGD!

het is van 12 november 2007 (voor de 175) naar 21 november 2007 gegaan.

eindelijk vooruitgang!

Ze hebben nu ook nieuwe opsplitsing gemaakt lijkt wel:
OUD
General Skilled Migration visas: Class VE and VF,Subclasses: 175, 176, 475, and 476,E-lodged: 12 November 2007Paper lodged: 19 September 2007
NIEUW
General Skilled Migration visas: Class VESubclasses: 175 and 176E-lodged: 21 November 2007Paper lodged: 19 September 2007


Dus, wie weet... misschien heeft iedereen over 2 maanden zijn visum al (nu weer minder depressief? :))
 
Er valt over het algemeen toch niets zinnigs over te zeggen. Sommige mensen hebben gewoon ook gewoon sneller hun visum als andere. 12 maanden lijkt me erg lang, mijn vorige aanvraag heeft ongeveer 10 maanden geduurt, maar andere hadden hem na een maand of 6 a 7 (zelfde visum). Het blijft altijd afwachten. Wie weet gaat het nu allemaal weer wat sneller, nieuwe visums zijn een maandje uit, nieuw bureau geopend en online aanvragen. Wat dat betreft zijn er wat vooruitgangen te zien. Gelukkig heb ik alle tijd.
 
beetje onnozel, maar wat is het verschil tussen VE en VF? Ken deze term helemaal niet :?
 
Ben ik eindelijk zo ver dat alles klopt .......krijg ik steeds weer deze vermelding:

1.  Please check that you have entered the correct passport number, as it does not meet known formats. Proceed with this application if you are sure that the passport details entered are correct.

Ik heb al vanalles geprobeerd aan combinaties van mijn paspoortnummer maar het klopt niet.... :x

Heeft iemand ervaring hier mee.....of ligt aan mijn paspoort..."special cases"? :grin:

Ik tel een 9 letter/ cijfer combinatie geponst onderaan in mijn paspoort....deze combinatie moet er toch in of een ander?

Bij Dimia konden ze het niet beantwoorden via de mail....is schijnbaar toch erg moeilijk......."of ik ze even wilde bellen....."....hmmmm

Eerst maar even proberen of ze bij Xpdite een antwoord kunnen geven?


Laat maar horen....ik ben een en al oor... :lol:

Thanks! Roland
 
Het nr is gewoon dat nr wat met gaatjes onder in elke pagina staat!

Maar eh het moet dus wel overeenkomen met het nr dat je bij je aanvraag hebt ingevuld.......heb je daar een nr/letter verkeerd getikt tja  :|

Mocht je het niet zeker weten check het dan middels een mailtje via dit (http://www.immi.gov.au/contacts/forms/gsm/post.htm) invulformulier, ik had meestal antwoord na een dag of 3.

Succes!

Chantal
 
Roland,

wij kregen die waarschuwingsmelding van het paspoortnummer ook, tenminste alleen bij mijn vriendin die een nieuwer paspoort heeft dan ik. Zij heeft 7 letters en 2 cijfers, ik heb 2 letters en 7 cijfers. Blijkbaar is dat nieuwe formaat nog niet bekend in het online-programma.

no worries, je kunt gewoon doorgaan, als je maar zeker weet dat wat je intypt overeenkomt met wat op je paspoort staat.
 
Back
Top