Onze weg om eindelijk dat FACKIN" klote IELTS te halen!!!!

Hallo Vicky&Chris. Bedankt voor jullie interesse (en natuurlijk ook lindaloeder). Het gaat al iets beter.
Mijn vrouw heeft is nu bezig in een ebook van IELTS buddy. Dit is een erg handig boek. Het geeft verschillende handreikingen voor Academic Writing Task 1. Kost maar 15 amerikaanse dollars. Het blijft lastig, maar ik hoop dat deze "berg" nu op deze manier kan worden beklommen.
oh ja sorry, om op je vraag terug te komen. We hebben nog niet een nieuwe test afgelegd
 
Hall Forumleden,

Na een hele lange tijd van studeren en weer 2 testen te hebben gedaan, zijn we nog steeds niet op het juiste resultaat (4 testen in totaal en heel veel les, studie uren..)
De laatste IELTS was:
Listening: 9.0
Reading: 7.5
Writing: 7.0
Speaking: 6.5
Overall: 7.5
Erg mooie cijfers maar die @#$%&*!!! 6,5 nekt ons. We waren/zijn er emotioneel helemaal stuk van. Nu heeft ze eindelijk de writing en reading op orde, is de speaking weer niet goed genoeg (terwijl ze eerder 7,5en haalde) Op hoop van zegen hebben we een re-mark aangevraagd, maar ook daar hoor je niet veel positiefs over op dit forum en op het internet. Mijn vrouw wil absolouut geen nieuwe IELTS meer doen. Ze heeft er letterlijken figuurlijk nachtmerries van (wat een horror test, niet normaal) Zijn er dan echt geen andere mogelijkheden?? Volgens mij mogen wij gewoon niet naar Oz.......................Wie helpt ons weer op het rechte pad??
 
Hall Forumleden,

Na een hele lange tijd van studeren en weer 2 testen te hebben gedaan, zijn we nog steeds niet op het juiste resultaat (4 testen in totaal en heel veel les, studie uren..)
De laatste IELTS was:
Listening: 9.0
Reading: 7.5
Writing: 7.0
Speaking: 6.5
Overall: 7.5
Erg mooie cijfers maar die @#$%&*!!! 6,5 nekt ons. We waren/zijn er emotioneel helemaal stuk van. Nu heeft ze eindelijk de writing en reading op orde, is de speaking weer niet goed genoeg (terwijl ze eerder 7,5en haalde) Op hoop van zegen hebben we een re-mark aangevraagd, maar ook daar hoor je niet veel positiefs over op dit forum en op het internet. Mijn vrouw wil absolouut geen nieuwe IELTS meer doen. Ze heeft er letterlijken figuurlijk nachtmerries van (wat een horror test, niet normaal) Zijn er dan echt geen andere mogelijkheden?? Volgens mij mogen wij gewoon niet naar Oz.......................Wie helpt ons weer op het rechte pad??

Mijn vriend heeft een re-mark aangevraagd voor zijn Writing en is van een 7 naar een 8 gegaan.. Dus voor ons is dit wel positief uitgedraaid! Ik zal in ieder geval hard mee duimen dat het voor jullie ook goed komt! :up: Wanneer krijgen jullie de resultaten?
 
Mijn vriend heeft een re-mark aangevraagd voor zijn Writing en is van een 7 naar een 8 gegaan.. Dus voor ons is dit wel positief uitgedraaid! Ik zal in ieder geval hard mee duimen dat het voor jullie ook goed komt! :up: Wanneer krijgen jullie de resultaten?
Hallo Loeloe. Dat is goed nieuws voor jullie!! Ik hoop dat het ook voor ons zo uitpakt. Wij hoeven maar een half puntje...... Bedankt voor je meeduimen.!!! De papieren voor de re-mark zijn vandaag per aangetekende brief op de post gegaan. Dus vermoedelijk ergens tussen de 6 en 8 weken
 
Oh jeetje wat verschrikkelijk!!! Ik duim mee voor de remark.

Is de IELTS voor het visum of de skill assessment? Want voor het visum mag je voortaan ook andere testen doen.
 
Voor beide.... voor beide moet je dacht ik ook op elk onderdeel een 7 halen. Je kan begrijpen dat we qua "engels leren" er wel een klein beetje klaar mee zijn. Maar wellicht zijn er mensen op dit forum welke ervaring hebben met deze andere testen?? Bedankt Gwen!!
 
Als je er zo dicht bij bent en op alle onderdelen in ieder geval al een keer 7's hebt gehaald, dan zou ik zeggen: doorbikkelen!
Het is nu een beetje een numbers game. Blijven studeren, ff smak geld er tegen aan. Nog 3 testen inboeken en dan zal er vast 1 tussen zitten, waarbij de examinatoren je net wel gunstig gezind zijn.

Just my 2 cents...
 
Wat een nachtmerrie. En die stress kan elke keer erger worden. Zoek ook daar hulp bij, dus iemand in je kennissenkring die je wat ontspanningstechnieken kan bijbrengen. Dan heb je het gevoel dat je iets kunt inzetten als de stress je naar de keel vliegt. Verder, eens met FOL en Afterbang. Eerst bijkomen. Dan weer de tanden erin. Good luck!
 
Wat ontzettend balen zeg. Ik weet dat jullie er al een hele poos mee bezig zijn... Afgelopen zaterdag is mijn vriendin voor de derde keer geweest, we zijn zo benieuwd. Mochten wij 4 zevens halen over verschillende data dan kiezen wij voor Nieuw Zeeland. Voor registratie als verpleegkundige is dit nodig voor NZ, voor Australia moeten deze vier zevens op 1 dagen gehaald worden. Dan gaan we wel via een omweg naar Aus! Veel sterkte in ieder geval en vooral wijsheid... Hoe groot de emotionele reactie ook, 2 jaar studie, geld en energie gooi je ook niet weg.... hang in there mate
 
. En die stress kan elke keer erger worden. Zoek ook daar hulp bij, dus iemand in je kennissenkring die je wat ontspanningstechnieken kan bijbrengen. Dan heb je het gevoel dat je iets kunt inzetten als de stress je naar de keel vliegt.

Wellicht eerst ff lekker een paar middagjes/avondjes Mindfullness of ZEN-achtige training? Juiste ademhaling en het sturen van je gedachten kan wellicht een cruciale(re) rol spelen (dan de inhoudelijke kennis) Want die lijkt er wel te zijn als je de cijfers los van elkaar bekijkt. :up:
 
[QUOTE="afterbang, post: 207007, member: 1947Mindfullness of ZEN-achtige training? Juiste ademhaling en het sturen van je gedachten kan wellicht een cruciale(re) rol spelen (dan de inhoudelijke kennis... :up:[/QUOTE]

Pcies, dat bedoelde ik.
 
Super bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet ons goed. Mbt investeren in de "psyche" hier zijn we deze keer ook mee bezig geweest. Goede ervaringen met deze meneer http://koolenperformance.nl/?author=1

Dus deze "laatste" keer hadden we er beide een goed gevoel over, de geest rustig, ten tijde van stress (tijdens het examen) de mogelijkheid om hier wat aan te doen (dit heeft ze hier ook veel geoefend met het maken van de examens). En ook weer een hele bult complete examens gemaakt precies zoals het op het examen ook gaat.

We gaan het beleven..........We willen eigenlijk betrekkelijk "snel" gaan, ook omdat we al zo'n tijd bezig zijn.
Andere optie is dat we het omgooien en gaan op mijn papieren als werktuigbouwkundige (fitter and turner) MBO. Ook ik heb geen 7s gehaald, dus volgens Rob van M2A is het dan mogelijk om op een skilled regional visum te gaan. Nadeel is dat je dan wel minder vrij bent (als bij een skilled independent) Nadeel daarbij is ook dat we weer extra moeten betalen aangezien dit een ander visum betreft.....Die "re-mark" zou wel echt een fantastische uitweg voor ons zijn........ time will tell. (tot die tijd wil ik eens gaan kijken wat voor papieren ik moet verzamelen voor fitter and turner, vast wel iemand op dit forum?)
 
Last edited:
Wat ontzettend balen zeg. Ik weet dat jullie er al een hele poos mee bezig zijn... Afgelopen zaterdag is mijn vriendin voor de derde keer geweest, we zijn zo benieuwd. Mochten wij 4 zevens halen over verschillende data dan kiezen wij voor Nieuw Zeeland. Voor registratie als verpleegkundige is dit nodig voor NZ, voor Australia moeten deze vier zevens op 1 dagen gehaald worden. Dan gaan we wel via een omweg naar Aus! Veel sterkte in ieder geval en vooral wijsheid... Hoe groot de emotionele reactie ook, 2 jaar studie, geld en energie gooi je ook niet weg.... hang in there mate

Hallo SimonS, bedankt voor je berichtje. Voor jullie ook spannend dus! Maar kun je iets zeggen over hoe je dan via NZ naar Oz wil gaan? Ik bedoel mbt het visum. Of kun je relatief makkelijk met je NZ visum in Australia komen? En hoe werkt dit? Ik ben heel benieuwd. Want de verschillende 7s zijn bij ons ook al lang aanwezig als e ze bekijkt over verschillende test momenten van de IELTS
 
http://www.immi.gov.au/FAQs/Pages/how-can-i-prove-i-have-competent-english.aspx

Cambridge mag vanaf dit jaar ook. Maar dat is dus voor het visum. Ik weet niet of de AASW dat ook zal accepteren.

Oh en ik heb wel eerst gehoord dat sommige skill assessments het ook accepteren als je score in verschillende testen gehaald hebt die max 3 maanden uit elkaar genomen zijn. Mss toch even AASW mailen hierover?
Heb ik bij deze gedaan.... zodra ik meer weet laat ik het weten. Thanks for the help!
 
Balen zeg!
Maar onderaan de streep blijf je gemotiveerd en dat is belangrijk.
Voor zover ik weet is er voor jouw beroep veel werkgelegenheid.
Je zult dan wel je vakbekwaamheid moeten kunnen aantonen, of gesponsord worden.
Natuurlijk is het beter als je met de ingeslagen weg er komt.
Ik hoop maar voor je dat die remark erdoor komt.

Succes,
Geef niet op!
 


OFX
Back
Top