Ook wij kijken of we kunnen vertrekken

Bedankt, ik heb inderdaad de floodplain chart al bekeken. Voordeel voor ons is dat t droger is daar. Afgelopen mei aardig ondervonden wat regen daar doet.
We zoeken iets tussen Maryborough en Brisbane. Met de verdeling 1 uur vanaf Mary wat nog aan te rijden is voor Marloes tijdens en na de opleiding. Staan ook wel mooie huizen te huur weet alleen niet of dat in deze tijd nog te doen is. Anderszins bij de QpS bestaat de mogelijkheid dat je om de zoveel jaar moet verkassen. Other way of living.
Zelf moet ik nog 10 jaar overbruggen voor ik mijn pensioen mag ontvangen en I am not picky. Na 26 jaar bij de politie ben ik wel toe aan iets anders😁
Met mijn vakantie uren en opgespaarde uren is mijn laatste werkdag 6 september.
Dat gaf nogal wat ruring bij de baas. Heb t pas gisteren verteld. Nu de visa's waar ik dankzij dit forum volgens mij alles voor verzameld heb. Ook alle abbonementen stopzetten enz. Druk druk druk. Wel van plan laatste week van september te vliegen. Hebben we een kleine maand om te settelen.
 
Als je maximaal 1 uur vanaf Maryborough wil zitten heb je best een flink oppervlak. Wel is het zo dat alleen Maryborough zelf en Hervey Bay dan de plaatsen zijn waar iets te halen is.

Ik zou denk ik op 1 van die 2 mikken. Hervey groeit best wel. Voornamelijk gepensioneerde Victorians heb ik het idee. Klimaat, vissen en nog enigszins betaalbare huizen zijn denk ik de drijfveer.
 
Als je maximaal 1 uur vanaf Maryborough wil zitten heb je best een flink oppervlak. Wel is het zo dat alleen Maryborough zelf en Hervey Bay dan de plaatsen zijn waar iets te halen is.

Ik zou denk ik op 1 van die 2 mikken. Hervey groeit best wel. Voornamelijk gepensioneerde Victorians heb ik het idee. Klimaat, vissen en nog enigszins betaalbare huizen zijn denk ik de drijfveer.
Klinkt logisch, dan denk ik dat Mary het beste is. Iets centraler in de regio. Ghehe fijn ook dat ik dan met de Victorians kan bonden.
 
Klinkt logisch, dan denk ik dat Mary het beste is. Iets centraler in de regio. Ghehe fijn ook dat ik dan met de Victorians kan bonden.
Kijk er eens rustig rond zou ik zeggen. Maryborough en Hervey Bay hebben een behoorlijk verschillende feel in mijn (beperkte) ervaring. Dus het is net wat je zoekt en prettig vindt. Dat kan ik niet voor je bedenken natuurlijk 😉
 
Als ik me goed herinner is de opleiding van Marloes in Oxley. Bedoel je dat je tussen Maryborough en Oxley wil gaan wonen tijdens de opleiding op een uur afstand? Van Maryborough naar Oxley is ruim 3 uur rijden (zonder files) dus dat gaat moeilijk worden lijkt mij. Of krijgt Marloes in Maryborough ook nog een opleiding voor de praktijk? Fijn voor jullie dat alles wat meer vorm krijgt zodat je weet waar je aan toe bent.
 
Als ik me goed herinner is de opleiding van Marloes in Oxley. Bedoel je dat je tussen Maryborough en Oxley wil gaan wonen tijdens de opleiding op een uur afstand? Van Maryborough naar Oxley is ruim 3 uur rijden (zonder files) dus dat gaat moeilijk worden lijkt mij. Of krijgt Marloes in Maryborough ook nog een opleiding voor de praktijk? Fijn voor jullie dat alles wat meer vorm krijgt zodat je weet waar je aan toe bent.
Hoi Janneke. Klopt idd. Marloes moet 17 weken de opleiding in in Oxley. Daar zit ook de vakantie tussen, dus ze is volgens de planning eind maart klaar. Dan heeft een soort proefjaar in Maryborough. Dan is het een plaatsing voor 3 jaar in het Wide Burnett district. Zeker met de kleine wilde ik niet 4x verkassen in 3 jaar. Dus het idee nu is dat ik en de kleine alvast op een vaste plek gaan zitten voor in ieder geval dat anderhalve jaar, hopelijk 4 jaar.
Daarna zien we weer verder. De caravan was, dacht ik, een goed idee. Nu, na twee weken zomervakantie met de man is wel duidelijk dat hij niet hele dagen thuis moet zitten. Dus deze oplossing maar bedacht.
 
Dat snap ik. Maar voor Marloes is elke dag op en neer naar Oxley niet te doen denk ik. Of je zou richting Sunshine Coast moeten kijken. Als ze dan met de auto naar Caboolture rijdt, zou ze de rest met de trein kunnen gaan. Dan hoeft ze niet over te stappen en staat ze in elk geval niet elke dag in de file. Het verkeer richting Brisbane is rond de spits nogal crazy.
 
Dat snap ik. Maar voor Marloes is elke dag op en neer naar Oxley niet te doen denk ik. Of je zou richting Sunshine Coast moeten kijken. Als ze dan met de auto naar Caboolture rijdt, zou ze de rest met de trein kunnen gaan. Dan hoeft ze niet over te stappen en staat ze in elk geval niet elke dag in de file. Het verkeer richting Brisbane is rond de spits nogal crazy.
Helemaal eens, alleen is de opleiding intern dus Marloes rijdt dan zondagavond weg en komt vrijdagavond terug. Dat van de trein is wel een goede! Zal dit eens uitzoeken. Zal zeker een dingetje worden, zijn eigenlijk nooit lang uit elkaar geweest. Maar alles voor het goede doel, dat we we kunnen emigreren is al een klein wondertje op zichzelf.
 
Dagelijks naar Brissie rijden is geen optie vanuit ons (Noosa Hinterland) Maryborough is zeker geen doen. Maar doordeweeks in Brissie blijven is dan wel een optie al is het apart zijn niet super natuurlijk. Maar ja. ‘Beggars can’t be choosers’ zeg maar 😉
 
Helemaal eens, alleen is de opleiding intern dus Marloes rijdt dan zondagavond weg en komt vrijdagavond terug. Dat van de trein is wel een goede! Zal dit eens uitzoeken. Zal zeker een dingetje worden, zijn eigenlijk nooit lang uit elkaar geweest. Maar alles voor het goede doel, dat we we kunnen emigreren is al een klein wondertje op zichzelf.
Het scheelt wel dat de opleiding intern is. Ook qua onderkomen zoeken. Nadeel van de trein is wel dat je de hele week geen auto hebt. Maar op deze manier kunnen jullie je wel redden met 1 auto. Je kunt halverwege de week ook een dagje overkomen met je zoontje om ‘de week te breken’. Ikzelf ben vaak alleen omdat mijn man vaak voor langere tijd van huis is voor zijn werk. Je stelt je er op in en het geeft ook wel weer vrijheid. Gezellig is anders, maar je hebt genoeg te regelen en te ontdekken de eerste periode en die 17 weken zijn zo voorbij.
 
Last edited:
Wat een leuke plannen allemaal en spannend dat het nu doorgaat! Gezien de grote verandering en alles wat er op jullie afkomt is het wellicht verstandig om juist in die eerste periode wel enigszins in de buurt van (greater) Oxley area te zitten. Via Realestate dot com is er best eea te huur, tijdelijk en gemeubileerd. Er zit daar ergens ook een park met cabins voor tijdelijke verhuur. Ik heb daar zelf ook naar gekeken maar weet de naam niet meer. Evt is de cabin of campertrailer op een park ook een optie maar ik denk dat een beetje ok wonen een beetje eerste houvast geeft. Er valt een hoop te wennen! Dan kun je ook een keer een paar dagen naar Maryborough/Burnett Region om daar alvast te oriënteren en wellicht contacten te leggen. Burnett regio is trouwens groot! Als eenmaal zeker is waar jullie qua werk een tijdje zullen verblijven kun je dan settelen. Overigens is het super normaal dat je (vooral met zo’n baan en plaatsingen) veel verhuisd. Ook zonder zo’n baan wordt er veel verhuisd! 😜 6, en vooral 1 jaar huurcontracten zijn de norm. Ik verwacht ook ondersteuning vanuit QPS en ik denk dat woonruimte goed gaat lukken. En gelukkig zijn kinderen nog heel flexibel! 👍🙂 De steun met en voor elkaar lijkt me belangrijk. Ik ben in oktober terug Brisbane. Anders kon je zo in m’n flatje! Veel succes nog met alle voorbereidingen.
 
Wat een leuke plannen allemaal en spannend dat het nu doorgaat! Gezien de grote verandering en alles wat er op jullie afkomt is het wellicht verstandig om juist in die eerste periode wel enigszins in de buurt van (greater) Oxley area te zitten. Via Realestate dot com is er best eea te huur, tijdelijk en gemeubileerd. Er zit daar ergens ook een park met cabins voor tijdelijke verhuur. Ik heb daar zelf ook naar gekeken maar weet de naam niet meer. Evt is de cabin of campertrailer op een park ook een optie maar ik denk dat een beetje ok wonen een beetje eerste houvast geeft. Er valt een hoop te wennen! Dan kun je ook een keer een paar dagen naar Maryborough/Burnett Region om daar alvast te oriënteren en wellicht contacten te leggen. Burnett regio is trouwens groot! Als eenmaal zeker is waar jullie qua werk een tijdje zullen verblijven kun je dan settelen. Overigens is het super normaal dat je (vooral met zo’n baan en plaatsingen) veel verhuisd. Ook zonder zo’n baan wordt er veel verhuisd! 😜 6, en vooral 1 jaar huurcontracten zijn de norm. Ik verwacht ook ondersteuning vanuit QPS en ik denk dat woonruimte goed gaat lukken. En gelukkig zijn kinderen nog heel flexibel! 👍🙂 De steun met en voor elkaar lijkt me belangrijk. Ik ben in oktober terug Brisbane. Anders kon je zo in m’n flatje! Veel succes nog met alle voorbereidingen.
Ik bedoelde 6mnd en 1 jaar huurcontracten.
En Airbnb en ook housesitting zou ik zeker naar kijken. Sommige mensen zijn echt wat langer weg en dan kun je soms echt prima ergens voor een tijdje zitten…. (Incl naar school gaan voor je kind) Succes!
 
Eindelijk bevestiging en job offer. Marloes begint 28 oktober in Brisbane met de opleiding bij QPS. Dan vanaf maart 3 jaar omgeving Maryborough. Nu kunnen we door de visa molen, naar wat ik gelezen heb is dat ook snel te regelen mer QPS als initiator. Nu inlezen wat die regio te bieden heeft. We zijn er al door gereden en lijkt me me prachtig daar. Kgari is nog geen uurtje rijden. Toevallug iemand bekend daar? 😁
Gefeliciteerd allebei! :)
 
Thanx mannen. :)
Nu bezig met visa:) Gelijk een vraagje, Marloes heeft als genomineerde een TRN gekregen van QPS. Nu zien we als we deze invullen dat er een ander TRN gegenereerd wordt. Ook moeten we alles nog zelf invullen. Iemand ervaring met nominated visa die kan aangeven dat dit normaal is. Stiekem toch wat opbouwende stress nu.
Vanavond en morgen kijkers voor het huis enz.
Keep you posted.
Dave/Marloes
 
Hmmm, dat herken ik niet, maar sluit niet uit dat het in jullie geval normaal is. Zelf geen ervaring met nominated visa helaas. @SteveSW, was jullie visum nominated (QLD Health?)
 
Hmmm, dat herken ik niet, maar sluit niet uit dat het in jullie geval normaal is. Zelf geen ervaring met nominated visa helaas. @SteveSW, was jullie visum nominated (QLD Health?
Ons eerste visa was nominated door QLD health maar dit laatste gedeelte van het visum hebben zij gedaan als ik me goed kan herinneren.
Ik zou het bij sponsor QPS zelf navragen. Als het goed is hebben zij daar ervaring mee.
 
Bedankt allen. We hebben alles maar gewoon ingevuld. Vanuit QPS wisten ze het ook niet. Donderdag naar A.dam voor de medische keuring. Huis was voor het op de markt kwam al verkocht. Rare tijden maar wij zijn er blij mee.
Wel net nu een overbelaste schouder. Maar met wat pijnstillers erin en blij kijken hoop ik er doorheen te komen🤫 ik weet het is eerder beschreven maar wat staat me bij die keuring te wachten behalve urine, bloed en longfoto's? Marloes vind t best spannend nu met die schouder maar uitstellen kan gezien ons timeframe ook weer niet. Nog 1.5 maand en it is bye bye nl .
Grt dave/marloes
 
Ben twee weken gelden gekeurd in Amsterdam.
Dokter luistert longen en hart, meet bloedruk, dan stelt ze nog wat vragen over ziekte(geschiedenis).
Deed verder geen lichamelijk onderzoek, dus als je er zelf niets over zegt zal de dokter het niet zien neem ik aan.
Dan bloedafname en x-ray borst en dat was het.
Geen urine hoeven inleveren.
 
Back
Top