Op bezoek bij Irene.

Hiya Reen

Leuk stulpie..........jammer alleen van dat uitzicht :grin: :grin:

Groetjes
Syl

p.s. ga even mijn koffer van stal halen :up:
 
Ja okee, dat uitzicht is een beetje mwahhh, maar je kan ook niet álles hebben hè  :p

Sleep die koffer maar van stal.... of ging de stal in de koffer?? :-D Jahaaa, geef maar toe, mede-NZ-fan!  :wink:
 
Mens wat heb jij het toch slecht, zo gaat het over je ene slechte wing en zo tracteer je ons op een adembenemend uitzicht! Pffff... it's a tough life...  :up:

Gefeliciteerd met jullie geweldige huis!

Groetjes,
Lela
 
Haha,

Nou, guess what, ik heb net een nieuwe koffer gekocht.

Maar ja, :| als we net aankomen (eindelijk) dan toch ga ik natuurlijk niet gelijk naar NZ. We willen dan eerst eventjes van Oz genieten.
Wat we wel ws gaan doen, als alles volgens plan gaat (en dat gaat het altijd bij ons, haha) gaan we eerst twee weekjes naar Hobart, dan weer terug naar het Noorder eiland( :grin:) zetten we Rene op the :plane: en gaan wij (met z'n viertjes) nog lekker een paar weekjes met de camper heen en weer tussen Sydney en Brissie. Voordat we weer an die arbeit mussen gehen.
Maar goed eerst maar eens zien wat er allemaal van komt :roll:

Mariette
 
even off topic; heel erg goed idee Mariette!!
Eerst nog even genieten!

enne Ireen; leuk huisje! Lijkt me dat je daar best kunt herstellen van je vleugellamheid. (tenzij je eerst moet verven natuurlijk-maar dat zal wel niet met een twee jaar oud huis)

Laat hubbie maar even dode slangen verwijderen!

auk
 
Hi Ireen

Geweldig nieuws zeg,gefeliciteerd.
Prachtig uitzicht , ben je dus toch eerder groot geworden als jezelf dacht (als we groot zijn gaan we in NZ wonen).

Ga daar maar genieten van de rust en ruimte en omgeving.

Groetjes Erna
 
Jemig! Jullie hebben het gekocht! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!

Oohhh, ik zie al die wijntjes al gedronken worden op dat prachtige deck!!!!!!!!!!!

Ik kom gauw kijken!

Henriette
 
Dank jullie voor jullie leuke meelevende reacties :)

Auk, gelukkig zijn er in NZ geen enge giftige beesten! Zelfs de paralysis-tick is er niet. Wat me op het onderwerp 'hondjes' brengt. Dat is het enige grote nadeel; we hebben twee scheten van hondjes (Billy en Tommie), en die kúnnen wel mee, en ze hoeven niet in quarantaine, maar het kost per keer ongeveer 5.000 dollar retour!!  :shock: Dat is wel een domper op de feestvreugde, maar goed, je laat je ook je (en hun) toekomstige thuis niet door de neus boren omdat ze nu naar een kennel moeten wanneer we weg zijn.

En mocht iemand vragen waarom het dan zo duur is... Geen idee. Ik denk dat ze het kunnen vragen omdat ze het kunnen vragen, niets anders. :-(

Er is een goedkoper bedrijf, maar daar hoorden we al van dat die niet zo fantastisch zijn. Trouwens, ook zij kosten nog een dikke 3.600 dollar.

Jammer hè....  :-(

Met m'n vleugel gaat het trouwens naar tevredenheid, met m'n hart gaat het wat minder, maar dat lossen we ook wel weer op :)

Fijne Zondag!

Ireen

P.S. Edit vanwege typo. Daar ben ik allergisch voor, en 't jeukte dus vreselijk :-D
 
Wat een week, de een krijgt eindelijk "de grant letter", de ander vind haar droomhuis.
Het is een prachtig huis met schitterend uitzicht. Daar gaan jullie vast genieten, nu en als je "oud" bent !!

Jojo.
 
Als we nu straks een boot hebben.
Dan komen jullie gewoon naar ons toe en varen over. :grin:
Fluitje van een cent. :up:

Mariette
 
Gewoon ter lering ende vermaak nog wat info over dat nieuwe optrekje van ons en waar het ligt: Waiheke. Waiheke (spreek uit: Waihiekie) is sinds ongeveer 120 jaar bewoond. Het is van hippie-eiland over de laatste, pak 'm beet, 40 jaar veranderd in een mixture van holiday home owners, er permanent wonende kunstenaars, en mensen die gewoon weg willen zijn uit Auckland maar toch in de buurt willen blijven voor bijv. hun baan. Het is, zeg maar, een beetje een luxe suburb van Auckland. Er zijn, als ik het goed heb, 4.000 huizen en rond de 7.500 bewoners. Er is een ambulance, een politiebureautje en 1 Woollies, en een taxi die je soms aan de bottom of the driveway laat staan omdat 'ie niet naar boven kan ("Ja loopt u maar!"), om maar wat feiten te noemen.

Jammergenoeg zijn Auckland en veel van haar suburbs erg duur, qua huizen. We hebben dan ook vreselijk zitten wikken en wegen; wat is wijsheid, nu kopen of later? Maar de prijzen op Waiheke gaan gestaag omhoog, en dat is één van de doorslaggevende redenen geweest nu te kopen, al moeten we er met niets beginnen.

Er zijn er hoopjes 'baches' (meervoud van 'bach' en spreek uit als het Engelse 'batch/batches', wat min of meer een kleine cottage is) die dicht aan het water liggen maar waarvoor je je blauw betaalt. Hoe dichter bij het water, hoe duurder, of course. Hoe meer gericht op het Noorden, hoe duurder (want dan krijg je meer zon). En zo kan je voor een rammelkast rustig 500.000 NZD of meer betalen; vanwege de positie ervan. Zo zou 'ons' huis (per eind Juli) aan de andere kant van het eiland (met meer zon) een stúk duurder zijn geweest. Gek word je ervan!  :lol:

Er zijn een aantal miljoen+ huizen waarvan de meeste op de heuvels, met 180 of 360 graden uitzicht, maar sommige ervan vangen zoveel wind dat het niet te doen is om er buiten te zitten. (Vandaar ook het aangepaste gezegde 'Hoge huizen vangen veel wind').

In de 'middle range' is er niet zoveel. Onderhoud is niet altijd de hoogste prioriteit van de eilanders, en we willen niet een huis kopen en dan moeten gaan opknappen. Dat gaat misschien wel als je om de hoek woont, maar niet echt wanneer je in een ander land woont. Dit huis was 1 van een handjevol huizen dat ons aansprak én waar we zo kunnen intrekken.

Omdat we nog niet uit Brisbane weg kunnen, moeten we er helemaal opnieuw beginnen. Van koffiemokken tot auto. Dus de eerste tijd zal het binnen nog heel basaal zijn, maar hee, we zitten toch buiten op het balkon van het uitzicht te genieten! En anders met onze neuzen tegen het raam :)

Hoe dan ook, al is er een financiële opoffering voor nodig, ik voel me heel gezegend dat we deze kans hebben gekregen. Ik kan een heel humble mens zijn, en I definitely count my blessings!

Oh, voor de geïnteresseerden, ik zag dat er een baai te koop is, kost maar 17 miljoen NZD  :shock:. En een eilandje voor 32 miljoen, ook nog in de aanbieding. Poehee!

En last but not least: Waiheke heeft rond de dertig wineries. Ja, ik weet het, weer zo'n tegenvaller, hihi...

Groetjes en nog een fijne dag,

Ireen :bye:
 
Gefeliciteerd, Irene!
Ziet er erg leuk uit met een mooi uitzicht! Alleen dat Nieuw Zeelandse weer he... Als ik dat hier 's morgens op de TV voorbij zie komen denk ik "Ben blij dat ik in Oz woon". Maar voor jullie uit bananen (benders) land misschien goed om een beetje af te koelen.  We gaan het volgend jaar februari allemaal bekijken. Hebben een cruise rond Nieuw Zeeland geboekt - dus ik zal mijn verrekijker meenemen en zien of ik jullie "blue ridge pallace" uit de verte kan bewonderen. We stoppen uiteraard ook op een aantal plaatsen met het zal al gek zijn als we er in de buurt komen.

Veel plezier, met al de wineries om je heen kan het niet stuk.

Henk
 
Phoeyieieieh, je zult er maar mee gestraft worden!!! Leuke toko en een briljant idee!! Enjoy!!!!

Kath
 
Thanks guys :)

En wat betreft het weer Henk, iets dat ik vergeten had te vertellen, is dat Waiheke z'n eigen micro-klimaatje heeft! Het is er gemiddeld 4 graden warmer dan in Auckland, en toen we er laatst een week zaten hebben we 1 buitje gehad en verder prachtig zonnig weer, terwijl ze in Auckland dagen achtereen regen hadden!

Maar inderdaad, ik verkies NZ boven QLD als het om de zomer gaat. Zelfs vandaag was het nog zo warm in de zon dat ik toch maar dat al redelijk koude zwembad even ingegaan ben. Als je hier niet een lekker windje hebt, dan is de zon al gauw zweetwerk. Afijn, toch weer wat kleur op m'n smoeleke  :cool:

Weet je trouwens waar je cruise langs komt? Zal misschien de Bay of Islands zijn? In dat geval zal je ons niet kunnen zien, nee. Misschien een mega E-pirb afsteken? :-D

Ireen
 
Weet je trouwens waar je cruise langs komt?
Volgens de reisbeschrijving: Sydney -> Milford Sound -> Dunedin -> Christchurd/Lyttelton -> Wellington -> Tauranga -> Auckland -> Bay of Islands -> Sydney. Dat zijn de plekken waar we van boord kunnen voor land trips.
 
Hoi Henk,

Nou, als jullie in Auckland aan wal kunnen gaan, dan ziet het er naar uit dat jullie langs Waiheke komen :):

a_map_hauraki_gulf.jpg


(Waiheke ligt tegenover Auckland).
 
Zo zaten we vandaag bij Marina Mirage te lunchen toen Rocky, de plaatselijke hagedis even langskwam om een beetje te bakken en te knuffelen.... :

DSCN2519.jpg


DSCN2520.jpg
 
Back
Top