Patrick en Yvonne, vanaf 24/10/2005 in Australie!

Ja, de spanning is ten top, hahaaa. We zijn nu in het stadium van (alweeeeeeer wachten) beland.  :sleep:
Maar even terug naar het visum, ik weet dat we hetzelfde visum aanvragen als jullie, maar laat ik nou steeds denken dat we dat in Berlijn moeten ophalen!!!!!!!!!!!!!!!!! Waar moet ik het dan ophalen of hoe gaat het dan?????

Raak je inmiddels een beetje van je spulletjes af? Succes weer met alles  :up:

Groetjes!!

[quote author=Joke link=topic=1687.msg28669#msg28669 date=1127319363]
Maar even terug naar het visum, ik weet dat we hetzelfde visum aanvragen als jullie, maar laat ik nou steeds denken dat we dat in Berlijn moeten ophalen!!!!!!!!!!!!!!!!! Waar moet ik het dan ophalen of hoe gaat het dan?????

[/quote]

Oke, sorry!

Als je visum is goedgekeurd, krijg je een brief waarin dat staat. Daarin staat dat je je paspoort moet opsturen naar Berlijn.
Wij hebben ze via postkantoor aangetekend opgestuurd met een briefje erbij met ons adres erop en een kopietje van de brief.
ong 2 weken  later krijg je ze thuisgestuurd met het gewilde plakkertje erin!

Hopelijk krijgen jullie snel bericht!

Je hoeft niet perse je paspoort (en de grantletter) op te sturen. Heel formeel mag je eigenlijk niet eens je paspoort ´uit handen´geven. Wij vonden het sowieso ook leuker om zelf naar Berlijn te gaan (zo´n 500 km is ook een lekker ritje ;-) ), en er dan een klein feestje van te maken (lang weekend of midweek of zo).

We hebben via email contact gehad met de ambassade in Berlijn, en zij hebben bevestigd dat je ook zelf aan het loket mag komen met je paspoort en die brief, en dat je dan dezelfde dag je vsium erin geplakt hebt...

Voor openingstijden zie de site van de Berlijnse ambassade: www.australian-embassy.de

M.vr.gr.

Perthpete

Weer even een update:

Maandag is ons huis helemaal leeg gehaald door de verhuizer. Drie man sterk heeft in 5 uur tijd 14 kubm ingepakt en ingeladen...
Gister zijn we met koffers opgehaald door de ouders van Patrick waar we nu en weekje zullen verblijven. En lekker kunnen internetten en mailen, zag net dat ik[glow=red,2,300] 8[/glow] pagina's ongelezen xpdite berichten moet inhalen...pffffffffff.......  Heb weer een hoop gemist.

groetjes

[quote author=victoria link=topic=1687.msg28342#msg28342 date=1127161900]
Nog steeds is het moeilijk voor te stellen dat we over iets meer dan een maandje op Schiphol staan.
Het wordt wel langzamer steeds allemaal wat echter, de vlinders van spanningen groeien gestaag.
[/quote]

Nu komt het toch wel heel dichtbij he?
Heel veel plezier bij jullie ouders! Geniet nog maar lekker van elkaar!!

Groetjes Lin :bye:

[quote author=victoria link=topic=1687.msg30531#msg30531 date=1128500848]
dat ik[glow=red,2,300] 8[/glow] pagina's ongelezen xpdite berichten moet inhalen
[/quote]

Heb je even wat te doen na al die drukte.......

Veel sux6.

Gr. Rene

oohhh wat een heerlijk idee over 2 weken gaan jullie!!!!!!!!!!!!!!
Geniet nog lekker bij de ouders en van het mooie herfst weer!!!!
Met welke vliegtuigmaatschappij vliegen jullie??
En maak je nog een stopover van een paar dagen of gaan jullie rechtstreeks door naar de place to be!!!!!

groetjes Irma

We vliegen met Singapore Airlines, een stop in Singapore van 1 dag. Hebben een dagkamer geboekt incl busje erheen.

[quote author=victoria link=topic=1687.msg30650#msg30650 date=1128588848]
We vliegen met Singapore Airlines, een stop in Singapore van 1 dag. Hebben een dagkamer geboekt incl busje erheen.
[/quote]Tis waarschijlijk het zelfde hotel wat wij hadden een paar jaar terug. Wil je stroom hebben op je kamer voor licht,airco,warm water en dat soort dingen moet je de sleutel van je kamer in een gleuf in de muur douwen. Tis maar een tip voor het geval jullie hier nog niet van op de hoogte waren, wij wisten het iig toen niet.Was toen erg warm en donker en water was ijskoud :-D

Groetjes Sander :up:

Afspraken maken-afscheid nemen- afspraken maken-afscheid nemen-afscheid nemen-afspraken maken.

(Zo zien onze laaste dagen eruit in Nederland)

Nog 9 nachtjes slapen....

ps : Sander bedankt voor de tip.
ps:Gisteren was ik(yvonne) te zien in Man bijt hond bij de babbelbox. Was wel grappig.

Nog acht nachtjes slapen en dan is het zo ver.
Ik begrijp best dat die afspraken en afscheid nemen
je toch niet ik je koude kleren gaat zitten.
Had gisteren een dag met 8 dames op een clubje.
Het is de laatste keer dat ik er geweest ben,
ook daar gedag gezegt, maar toen ik buiten liep
begonnen de tranen.
Ik dacht wat ben je toch een maf wijf, je breekt zo wat je nek
om terug naar Aus te gaan, en een gewoon afscheid ga je janke.
Maar zo zie je,hier laat je wat en daar vindt je wat.
En met recht ik ga me vriendinnen die ik gemaakt heb in de 3 en half jaar
ook weer missen.
Ik wens jullie veel sterkte en tot zien in Melb   :later:
Geniet van het nieuwe avontuur.

Groetjes Ineke :wink:

geweldig idee he!!!!!!!! nog 7 nachtjes in Holland!!!!!!!!Bedankt voor de tip wbt hotel, wie weet zitten wij er ook over een maandje of 2?????
Wens jullie echt al het beste en zien of spreken elkaar misschien via forum nog eens.
p.s. Goede vlucht!!!!!!!!!!!!!

groetjes irma

Hoi Patrick en Yvonne,

Ik weet dat het afgezaagd klinkt, maar na regen komt zonneschijn. Het afscheid is verschrikkelijk, geen doekjes omheen winden, maar zodra je hier bent zullen alle nieuwe en mooie dingen je weer gauw uit die dip halen!! Heel veel succes, sterkte, goeie vlucht en wellicht tot binnenkort hier in Melbourne!!!!

Groetjes
Robin

Het afscheid nemen is moeilijk... Heeft mij ook heel erg aangegrepen en de gedachte aan mijn moeder geeft mij weer een rotgevoel. Maar het is waar, als je eenmaal hier bent en bent begonnen aan je nieuwe leven en alle mooie en fijne dingen halen je echt uit je dip. Ik had het vooral de laatste nacht en de hele dag van vertrek erg zwaar, het is ook niet niks...

Oh Ineke ik moest erg lachen om je uitspraak:

Ik dacht wat ben je toch een maf wijf, je breekt zo wat je nek
om terug naar Aus te gaan, en een gewoon afscheid ga je janke.

Maar zo is het toch eigenlijk wel!

Hi Yvonne en Partick.

Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad,   :plane:
en een veilig aan komen in Aus Melbourne!!!!!!!
Wens je veel geluk en voorspoed, en een gezellig weer
zien met je zus en haar kids.
Hoop dat de zon schijnt en veel plezier.  :sunny: :sunny:

Groetjes Ineke.  :later:

Welkom in het regenachtige en winderige Melbourne....... we hebben helaas ff een dipje na de mooie periode vorige week!
Ik hoop idd dat jullie zsm je leven weer een beetje op orde hebben, succes!!!

Back