Stemrecht is een aardige, dat maakt op één of andere manier toch een verschil. Ik voel me nu een beetje 2e rang burger. Wellicht versterkt door dat we in Canberra zitten. Nogal wat politiek hier zeg maar
Werken voor de Federale overheid, dat is wellicht praktisch gezien de belangrijkste voor mij zelf (wederom.. Canberra)
En die van
@FOL, uitgezet worden, is wel een dingetje voor me. Ik ben geen crimineel (tenminste dat moet ik hier natuurlijk zeggen
) maar ik vind het idee dat je hier een leven opbouwt en dan voor wat voor reden dan ook er uit gezet kan worden een beetje knudde... Crimineel zijn wordt hier soms ook nog aardig opgerekt. Kijk naar Witness K en zijn advocaat. K volgt de juiste whistleblower stappen en toch staat hij EN zijn advocaat nu voor het gerecht. Of journo's die een verhaaltje neerpennen en plotseling worden behandeld als spionnen. Het leven kan raar lopen en de regering is erg eng.
Het NL-schap verliezen is onhandig en vooral gewoon stom. Ondanks dat ik me niet terug zie gaan, ben je nu eenmaal Nederlander (toch?) Geboren, 44 jaar gewoond en dan wordt dat zo hoorde plee gespoeld. Voelt een beetje als verraad zoals
@Beebmeep zegt, maar dan door NL naar mij toe.
Anyway, laten we hopen dat ze dual nationaliteit toe gaan staan, en anders maar de kromme weg via trouwen
aaaaaarrrrrrgggggghhhh het T-woord!!!