Perthpete´s laatste stand van zaken

Ok, we zijn weer terug in het land. Eén dag eerder dan gepland, want het was toch wel aardig koud in Berlijn. Waarschijnlijk mede door die kou stond ons hoofd toch ook weer niet zo heel erg naar toerist zijn in Berlijn, en besloten we lekker een dagje eerder naar huis te trekken.

Nog even een kort verslagje m.b.t. de felbegeerde sticker in het paspoort:

Zondagavond aangekomen in het hotel, lekker gegeten en op tijd naar bed (wel eerst even de metro-route uitzoeken op het kaartje die het dichtst bij de ambassade komt). Maandagochtend lekker vroeg op, en de metro genomen. We waren precies op tijd bij de ambassade (d.w.z. enkele minuten voor 9). Even door een detector poortje (waar Ellen natuurlijk wel even het zakmes in bewaring moest geven), melden aan de receptie waar de paspoorten gecheked (nummer genoteerd) werden, en even wachten in de hal. Enkele minuten later kwam de bewaker melden dat het visa-loket geopend was, dus een ieder op pad (deurtje door, trapje op, nog een deurtje door). Weer in een wachtkamertje, maar nu een waar twee loketten zijn EN een nummertjes apparaat (je weet wel, waar je een nummertje moet trekken. Wij trokken nr 32, en de teller bij het loket stond op 22.. Dat viel even tegen, maar toen na enkele minuten iemand achter het loket ging zitten om te werken, bleek nr 31 de eerste te zin van die dag. Dat viel dus wel mee.

Even een sfeerverpester doordat er een ´belangrijke man´ na een minuut of 20 op stond en zijn beklag ging doen bij de receptie. Hij vertelde dat hij als eerste beneden was aangekomen (en dus als eerste in de hal ging zitten wachten). Hij was niet op de hoogte van het feit dat in deze wachtkamer nummertjes getrokken moesten worden, en dat had hij dus pas te laat gezien. Hij vond dat eigenlijk niet eerlijk, en hij was hier met een tijdelijke werknemer gekomen (helemaal uit Amsterdam gekomen met de trein) en moest ´s middags weer de trein terug nemen. Voor deze werknemer moest een (tijdelijk) werkvisum worden verstrekt, omdat hij in Australie een belangrijke klus voor zijn bedrijf moest gaan doen. Affijn, de lokettiste heeft nog enkele minuten volgehouden dat hij toch maar moest wachten tot hij aan de beurt was, maar het lukte hem uiteindelijk toch om voor te dringen. Na dat akkefietje was de sfeer duidelijk minder, de helft van de mensen waren ondertussen opgestaan en liepen enigzins weifelende rond...
Het bleek overigens dat die man die behoorlijk engels sprak, wel gewoon een Nederlander was ... Wij schaamden ons toch wel een beetje....

Affijn, waren wij eindelijk aan de beurt. Vertellen bij het loket dat we zijn gekomen om ons visum in het paspoort te krijgen. Eerste opmerking was: "Ik hoop dat het lukt, want vorige week hadden we ook al problemen met het systeem" ...
Je snapt dat we het heel snel even heel warm kregen... Maar gelukkig, 10 minuutjes later riep ze ons, en jawel hoor het prachtige stickertje in ons paspoort !!!

Nou, voor diegenen die dus nog naar Berlijn zouden gaan om het stickertje te gaan halen: Zorg dat je op tijd in de hal bent, en dicht bij de deur naar de gang naar de visa wachtkamer zit, dan kun je als eerste een nummertje trekken ;-)

Nu alleen nog het huis verkopen, volgende week een open huis (onderdeel van de open huis route van NVM). Deze keer doen we zelf de ontvangst en rondleiding, eens kijken of er nu echte kopers op komen draven ...

M.vr.gr.

Perthpete.

Ja, je hebt sommige Nederlanders die zichzelf erg belangrijk vinden. Dat even beside the point.

Zo te horen gaat nu alles van een leien dakkie. Bedenk het maar zo, dat die koude dag in Berlijn geeft je weer een gevoel van; "We gaan naar een warmer land".

Nu nog de laatste loodjes.

Soms krijg ik een gevoel als ik al die verhalen lees van mensen die op het punt staan te vertrekken; "I wish it was us!!"

Maar, ik zal het wel gemist hebben, wanneer gaan jullie?

Ik denk dat er meerdere zullen zijn die in spanning op de volgende aflevering wachten.

Gr. Rene

Rene,

Als we het wisten zouden we het in hoofdletters, vetgedrukt, underlined, caption, etc, vermelden... ;-)

Zoals gezegd, ons huis is te koop, en we kunnen pas weg wanneer ons huis verkocht is. Natuurlijk, als dat niet binnen een paar maanden is, zullen we in ieder geval voor eind juni Down Under moeten gaan om het visum ook te activeren.. Dat zal dan in de maand maart gaan worden (omdat het tuinonderhoud vanaf eind maart teveel zou worden om aan de buren te vragen).

Dus, nog even geduld hebben en intussen ´fingers crossed´ ...

M.vr.gr.
Perthpete

Nou, SUPER!!! Eindelijk dat "stickertje" in jullie paspoort :up:. Dat moet toch een fijn gevoel zijn.
Weer een stap dichterbij :lol:.

Nu nog het huis. Ik wens jullie heel veel succes hiermee en dat er maar snel kopers komen!!
We duimen met jullie mee...

Gr. Mel

Geweldig jongens! Haha wat een verhaal! Nu nog jullie huis verkopen! Nou dat moet toch helemaal goed gaan komen? :up:

Ik duim voor jullie!

Groetjes Lin :bye:

YIPPPIIIIEEEEEEEEE, sticker binnen, de pret kan beginnen

groetjes Miranda  :) :up:

Wat een geweldig verhaal en wat geweldig dat jullie HEM hebben.!!!!!!!!
We weten uit eigen ervaring dat wachten en GEDULD behoorlijk op de proef gesteld word!!!!
IK wil jullie echt FELICITEREN met jullie sticker!!!!!
En wens jullie ook onwijs veel geluk met de verkoop van jullie huis.

Volgens mij zitten jullie in precies het zelfde schuitje als dat wij aan het bevaren zijn.????!!!!

nog ff een paar leuke icoontje erbij :up: :congrats:

Groetjes Rob en Irma

En weer een stap dichterbij. Afgelopen dinsdag hebben we na enkele dagen (3) van zwaar onderhandelen (nou ja, wat heet zwaar) het (ver)koop contract getekend voor ons huis. Zoals de wet in NL eist hebben de kopers 3 dagen bedenktijd na het zetten van de handtekening. Dat verloopt vanavond.

Belangrijkste items in het contract (buiten de verkoopprijs dan, maar dat gaan we niet vertellen ;-) ):

- Ontbindende voorwaarden (financiering) verlopen per 11 januari 2006.
- Oplevering 1 maart 2006 of zoveel eerder als overeengekomen (ja,ja, het kan ineens toch snel gaan!)

Alhoewel nog geen zekerheden toch de focus nu dus op voorbereidingen. Activiteitenlijst maken, voorbereidingen treffen, nadenken, lijst uitbreiden, surfen, surfen en nog eens surfen (huizen, autos, werk, info ..).

Het zal een aantal van jullie zeker bekend voorkomen ;-)

Dit is het even voor nu, zodra er meer (zekerheid dan vooral) te melden is, laten we het horen ;-)

M.vr.gr.

Perthpete

:cheer: :cheer:
Eindelijk dus goed nieuws. Ik wens jullie veel succes met de voorbereidingen. :up:
gr. Barry & Vanessa

Dat wordt ook voor jullie duimen.
Succes met alle voorbereidingen, etc. en niet té veel stressen, he :wink:.
Het komt echt goed, hoor :up:.

Groetjes,
Mel

Hé Perthpete.........gelukkig dat het nu toch gelukt is om jullie huis te verkopen!
Dat was voor jullie HET grote opstakel.
Van harte gefeliciteerd hoor!
Nu dat opstakel weg is, kunnen jullie echt gericht gaan zoeken voor onderkomen, werk etc. in Ozzie.
Het komt allemaal op z'n pootjes terecht.

Succes met de laatste loodjes!

Bert

Ook van ons een hartelijke felicitatie. Komt alles toch nog op z'n pootjes terecht.
Wij zijn héél blij voor jullie dat (als en geen kink in de kabel komt, maar ik wil niet pessimistisch zijn!!) alles zo goed verloopt.

Wij heben inmiddels al bijna geen duimen over, maar wat we over hebben zullen we gebruiken.

Rene

Gefeliciteerd met de verkoop, nu hopen dat het snel 11 jauari 2006 is, dan wordt het voor jullie een echt spetterend 2006.

Groetjes Miranda  :)

Alle reden om eens een flinke borrel en een colaatje te nemen op dit memorable feit!! Het huis is weg.... en waarom zou je twijfelen, per slot van rekening willen de kopers het graag hebben, anders is er ook geen koopcontract. Laat jullie opluchting niet omslaan in twijfel en onzekerheid.... het komt GOED!!!! Laat de kurken knallen en de draaidoppen sissen... 1 maart is het uitzwaaien geblazen... wel adreswijziging sturen he, in Oz moeten we elkaar zeker weer opzoeken!

All the best  :up:

Kath & Cootje

Tja, what can we say...:

We hebben helaas een tegenvaller te melden op het gebied van onze emigratie. Het koopcontract is namelijk afgelopen week ontbonden. Onze kopers hadden hun huis verkocht met in het contract een ontbindende voorwaarde (en die dus ook in ons contract overgenomen) dat hun kopers een vergunning krijgen om een eetcafe in hun pand te beginnen. Die vergunning is wel verstrekt door de gemeente, maar tussen kerst en oud&nieuw (in de laatste week van de bezwaar periode van 6 weken) is er één (1) bezwaar tegen die vergunning bij de gemeente binnengekomen. Alhoewel het dus (nog) niet zeker is of het bezwaar ook gegrond zal blijken, hebben onze kopers dus toch moeten besluiten vooralsnog af te zien van de koop. Ze hebben aangegeven dat ze hopen zodra het bezwaar afgewezen wordt ze alsnog ons huis kunnen kopen. Ze beseffen ook wel dat wij natuurlijk niet een ongedefinieerde periode gaan wachten op de uiteindelijke definitieve uitslag van de gemeente, en dat we dus volop verder op zoek gaan naar andere kopers.

Het gevolg van een en ander is dat we (dat is nu wel 99,9% zeker) niet per 1 maart naar Australië zullen kunnen vertrekken, maar dat het wat langer zal gaan duren. Hoeveel langer zal afhangen van hoe snel er een andere koper gevonden is, dan wel hoe snel de gemeente het bezwaar afwijst.

Voor nu moeten we het hier dus even bij laten, we houden jullie natuurlijk op de hoogte zodra er weer wat nieuws te melden is!

M.vr.gr.

Perthpete.

Dat is balen zeg! :cry: :cry2:

Bij ons duurt die stap nog wel een tijd, maar ik ben wel ergens achter gekomen, waardoor we eventueel niet met ons huis hoeven te blijven zitten. Het is voor 5% onder de marktwaarde en je bent geen makelaarskosten kwijt. (jullie waarschijnlijk nu wel)

Ik weet niet of ik hier nu een andere internetsite mag vernoemen. maar ik doe het toch, dan kom ik er wel vanzelf achter.  :evil: www.directverkopen.nl

Misschien hebben jullie er nog wat aan, en anders succes met de verkoop.

groetjes Astrid  :fish:

Back