Perthpete´s laatste stand van zaken

Kleine update uit Singapore om 06.30 local time. Prima reis tot dusver. Viegtuig slechts halfvol.. Nog 3 uurtjes wachten en dan het laatste stukkie..

We zijn er bijna !!!

M.vr.gr.
Perthpete

AAAaAAAAAaaah de wens van iedere vlieger  :wink: :-D een halfvol vliegtuig,

lekker slaaaaapen (als je het kan tenminste)  :sleep:

ik hoop dat de vervolgvlucht ook zo leeg was

groetjes Miranda  :)

Jullie zitten al in Perth terwijl ik dit schrijf???!!!
Woe-hoeoeoeoeoeooe! Wat ben ik jaloers!
Tis jullie van harte gegund. Als ik er hopelijk over een jaartje ben nemen we der enne op!

Hoi,
Nog een prettige vervolgvlucht, nog maar een heeeeeeeel klein stukkie.
Heel veel succes in Perth, geniet ervan.

Groetjes
Ineke

Hi, lekker dat je in Perth zit, beter weer als in Canbera, that's for sure.
Coldsnap hier, begin van de week 24 graden en nu 14, brrrrrrrrrr

Veel geluk en plezier daar.
groetjes Lin

Dank jullie wel allemaal!

Ondertussen een aantal zaken (nou ja, prive zaken dan ;-) ) hier geregeld zoals auto kopen, verzekering regelen, en rijbewijs omzetten. Voor details zie onze weblog.

A.s. maandag op bezoek bij xpdite-co-emigranten die hier sinds een maand of 2 zijn...

M.vr.gr.
Perthpete

[quote author=perthpete link=topic=2524.msg55431#msg55431 date=1144663006]

Ondertussen een aantal zaken (nou ja, prive zaken dan ;-) ) hier geregeld zoals auto kopen, verzekering regelen, en rijbewijs omzetten.
AM.vr.gr.
Perthpete
[/quote]

Hy Pete, je hebt wel een toffe wagen gekocht, in welke uitvoering en kleur? Hoeveel verzekering moet je hierop betalen en kennen ze daar ook een wegentaks. Ik had mijn oog namelijk ook laten vallen op deze ford. :up:

Bart&Nancy,

We hebben een demo gekocht (met 1900 km's erop). Deze werd net een paar weken door ' de baas' gereden. Het is een Kashmir uitvoering (champagne/goud achtig), en dan een TS AWD. Omdat het een demo was zat hij ook vol met extra's zoals een nudge bar, dust deflector, tinted windoes, rear parking support + camera, etc... Eigenlijk is navigatie het enige wat er niet op zat ;-) .

Er rijden trouwens zoveel van die Territory's rond dat het heel leuk uitkwam dat deze zo uitgerust was. Voor de verzekering van deze auto (comprehensive, dus all-risk) inclusief windscreen, choice of repairer en hired car betalen we bij SGIO (State Government Insurance Organisation) AUD 735 dollar per jaar. Dat is gebaseerd op een no claim bonus van 65%.
We hebben trouwens gekozen voor ' insurance against agreed amount' dwz tegen een vast bedrag (in geval van total loss). Je kunt ook gewoon kiezen voor verzekeren tegen ' market value' (dagwaarde). Maar omdat deze auto zo nieuw is, leek ons dat niet zo handig ;-) .

We hebben SGIO gekozen omdat deze uiteindelijk ruim de goedkoopste was en we (dadelijk) ook bij hun andere verzekeringen kunnen onderbrengen (private health - ziektekosten, inboedel, etc) en dan nog een aardige korting (denk aan 10%) kunnen krijgen.

Om een goede inschatting te maken stuur ik je wel een PM met het bedrag waarvoor de auto verzekerd is.

M.vr.gr.
Perthpete

Hey Perthpete,

Welkom in Perth en sterkte met het settelen! Ik heb inmiddels alles op de rit qua auto, rijbewijs, baan, verzekeringen, huis etc. Dat is een heerlijk gevoel. Dit is mijn website met de laatste nieuwtjes: www.mariellesengers.waarbenjij.nu.

Wellicht tot ziens op een Xpdite meeting of borrel hier in Perth.

Greetz, Marielle

Back