Peter & Michel Adelaide

Dat gaat helemaal lekker allemaal EN je motorrijbewijs kadoo gekregen als warm welkom. Wij vinden de Hill's helemaal geweldig. Duncs familie woont in Uraidla, daar hebben we elkaar ook leren kennen. Dat is straks misschien wel bij jullie om de hoek :) (biertje drinken, koala kijken, eieren bakken?)
 
Inmiddels zijn we bij greenhill geweest en de omgeving schitterend alleen het huis drama gedateerd en nergens privacy. Dus dat werd m niet. Gelukkig zag ik begin deze week een huis in Crafers West op gumtree met maar een paar foto's maar genoeg om onze interesse op te wekken zeker omdat we al eerder in deze wijk geweest zijn en de omgeving en views kennen. Komen we aan blijkt het een onwijs leuke design woning te zijn van een echtpaar met een building design company en dit was hun eerste huis dat ze ontworpen hadden en ook zelf in gewoond hadden. Wij waren helemaal weg van het huis en de views vanaf de veranda en de ruime tuin. We wilden het huis direct en vertelde dat ook en naar aanleiding van tips op het forum gelijk een pak documenten in haar handen gedrukt (waaruit bleek dat we financieel betrouwbaar waren) en gezegd dat wij dit huis willen. Dit was pas de 2e keer voor de vrouw dat ze het huis verhuurde en ze was een beetje verbouwereerd maar accepteerde ons direct en de volgende dag (afgelopen woensdag) hebben we de contracten getekend!!!! Nu drukke zoektocht naar meubelen want 9 februari gaan we erin. Daarnaast morgen mijn eerste werkdag hier, heb er helemaal zin in. Zover loopt alles mega soepel en snel, hopelijk blijft het zo
 
Paar uur geleden heb ik ook akkoord gekregen voor mijn JOB :D:D! Ik ga werken als hoofd booker bij een modellenbureau.
Ik weet niet of het komt omdat we ons zo mega goed hebben ingelezen op dit forum maar echt alles gaat zo soepel en vlekkeloos. Echt iedereen super bedankt die zoveel informatie heeft gedeeld op dit forum, echt TOP! Over 3 dagen zijn we hier precies 1 maand en in die tijd hebben we dus een huis, banen, autos, papierzooi alles geregeld. Dinsdag 10 feb verhuizen van Walkerville naar Crafers West, heerlijk weer naar de rust, want 12 weken in hotels leven is geen pretje. Nu is het alleen nog minimaal 3 weken wachten op onze spullen uit NL, dus het word wel even kamperen de eerste paar weken in onze nieuwe stulpje ;)
 
En de trein dendert verder... Lekker dat het allemaal zo vlot gaat en alles mee zit. Nog even en dan je met de benen omhoog lekker genieten in je huisje!
 
Lekker hoor! En mooie omgeving heb je gevonden. Crafers regio is fraai hoor.
En feli met de baan natuurlijk. Altijd fijn om wat (financiële) zekerheid te hebben :)
 
Gaat als een speer daar in Aidelaide! Van harte gefeliciteerd met de banen en leuk huis. Vergeet niet te genieten als jullie allebei weer vol aan de slag zijn!
 
Paar uur geleden heb ik ook akkoord gekregen voor mijn JOB :D:D! Ik ga werken als hoofd booker bij een modellenbureau.
Ik weet niet of het komt omdat we ons zo mega goed hebben ingelezen op dit forum maar echt alles gaat zo soepel en vlekkeloos. Echt iedereen super bedankt die zoveel informatie heeft gedeeld op dit forum, echt TOP! Over 3 dagen zijn we hier precies 1 maand en in die tijd hebben we dus een huis, banen, autos, papierzooi alles geregeld. Dinsdag 10 feb verhuizen van Walkerville naar Crafers West, heerlijk weer naar de rust, want 12 weken in hotels leven is geen pretje. Nu is het alleen nog minimaal 3 weken wachten op onze spullen uit NL, dus het word wel even kamperen de eerste paar weken in onze nieuwe stulpje ;)
Wauauauauauauauwwww!!!! Traveling at the speed of light- supersonic!!! (Queen-Don't stop me now!) past helemaal bij jullie... :D
Enorm gefeliciteerd Peter, wat zal dat lekker voelen. Het is je zoooo gegund!

Zeg jochies, als jullie voor een paar weken wat spullekes nodig hebben, wij zitten vlakbij hè, we kunnen wel wat missen voor een tijdje.
Just ask. Pannen zat.
 
Hoe hebben jullie dat zo snel voor elkaar gekregen zeg. Ongelooflijk. Maar zeker verdient. Waarschijnlijk moet 't zo wezen! Nu genieten!
 
Even een korte update. Zal eerlijk zijn als je gewonen leven weer hebt opgepakt dan vergeet je updates toen op dit forum ! We wonen nu bijna 4 maanden in Adelaide. Michel werkt als stucadoor voor een aantal aannemers, die is lekker druk, maar wil toch veel meer voor zich zelf werken, dus http://www.paxplastering.com.au/ sinds 1 week is deze website in de lucht, moet nog wat aangepast worden qua taal dat gaat de aankomende dagen gebeuren. Ik werk ondertussen ook alweer een paar maanden voor het modellenbureau, super naar mijn zin, ondanks dat het mode modellen wereldje hier echt totaal anders is, moet daar wel af en toe aan wennen, het is behoorlijk kneuterig ;) Omdat ik mij meer wil gaan focussen op fotografie heb ik mijn site ook al aangepast www.petermarchal.com. Vorige week heb ik mijn eerste shoot gehad met 5 modellen in Belair park, super mooie gave dag! We zijn gisteren terug gekomen van een weekendje sydney, door het weer is dat behoorlijk in de soep gelopen, maar we hebben het wel leuk gehad, maar weet niet zeker of sydney onze stad is, ik denk dat we te lang op het platteland hebben gewoond in NL;) Ik heb afgelopen maand alles bij gehouden wat we hebben uitgeven hier in OZ en moet zeggen dat we bijna het zelfde kwijt zijn als in NL. Kijk je kan het hier zo duur maken als je wilt, maar dat kan in NL ook, maar prijzen vallen mij heel erg mee. Soms schrik ik nog wel eens van de prijzen maar dan rekening ik ze terug en dan denk ik ach dat betaalde we eerst ook in NL. Sommige dingen zijn wat duurder en andere weer goedkoper. Afgelopen weken behoorlijk druk bezig geweest met mijn 2 halve week TOUR door NL, die gaat in aug plaats vinden. Toen ik dat aan het plannen was, kwam ik er als gewoonlijk weer achter hoe vreselijk egoïstisch mensen wel niet zijn, dan hebben we het over familie en vrienden die eigenlijk niet eens een dagje vrij willen maken voor je komst, de meeste willen dat je in het weekend komt, tja duh ik heb maar 3 weekenden. Dit zijn wel de mensen die het harst aan het janken waren toen we vertrokken! Het is omdat ik terug moet naar NL voor wat dingen te regelen anders had ik het direct afgeblazen want was behoorlijk teleurstellend hoe sommige mensen reageerde. Dus wat heb ik gedaan sommige mensen gewoon uit mijn planning gehaald en andere mensen er aan toegevoegd of verblijf verlengt bij de leuke mensen, probleem opgelost. Blijkbaar geld voor sommige mensen het gezegde uit het oog uit het hart. Over een paar maanden naar Brisbane vrienden van ons opzoeken, super veel zin in, ben ook heel erg benieuwd naar Brisbane! Bijna aansluitend alleen naar Nederland, heel benieuwd hoe dat gaat voelen als ik terug vlieg naar Adelaide. Moet zeggen toen we gisteren landen vanuit Sydney hier op Adelaide dat ik echt het thuis gevoel had! Verder zijn we elk weekend behoorlijk druk met afspraken en leuke uitjes. Oh ja en wat heel grappig is dat we soms al in het engels tegen elkaar beginnen te praten, heel bijzonder is dat ;) Als wij iemand kunnen helpen qua wat dan ook, stuur maar een bericht !!! Wij hebben zoveel aan dit forum gehad dat we graag andere mensen willen helpen !!
 
Geweldig, dat gevoel wat je beschrijft in je update. Het voelt als thuis komen, hoe mooi is dat :) Fijn dat het goed gaat met jullie. Volgens mij hebben jullie het aardig op de rails heren!
Ennuh dat Engels praten? Wie tallek u lot in englisj toe :D
 
Back
Top