Peter & Michel Adelaide

Oke ik zal mijn thread niet helemaal sluiten ;), ondanks dat ik echt denk dat alles wat ik nu te melden heb geen echte toegevoegde waarde heeft voor dit forum. Aanstaande donderdag gaan we naar vrienden in Brisbane, super veel zin in! We zijn daar nog nooit geweest, mega benieuwd hoe dat gaat zijn, want het moet heel erg anders zijn dan Adelaide. Zodra we terug zijn uit Brisbane vertrek ik meteen de volgende dag daarna naar NL, moet zeggen dat mijn gevoel niet erg verbeterd is om terug te gaan naar NL, we will see ! Ik ben tot nu toe alleen maar zeer teleurgesteld als voorbeeld 1 van mijn langste en oudste vrienden weet al maanden dat ik die kant op kom we hebben 2 dagen ingepland en nu hoor ik van zijn partner dat hij vergeten was dat zijn zus jarig is en nu gaat hij dus naar zijn zus haar verjaardag toe, ik snap er echt niets van, hij noemt ons altijd zijn beste vrienden, maar is dit de manier hoe je met beste vrienden omgaat ? En zo kan ik nog wel 30 andere voorbeelden geven, dat zal ik maar niet doen want daar word hier niemand wijzer van en tevens heb ik dan een rot dag. Trouwens wat ik wel heel leuk en bijzonder vind is om te vertellen dat we bij het modellenbureau waar ik werk veel nederlandse modellen hebben, ze spreken geen van alle nederlands maar hun ouders zijn wel allebei nederlands! Dan zie je maar weer dan Nederlanders toch wel een knap volk is ;) EN LANG !!! Werd vanochtend weer wakker en dacht meteen aan Miss @Mountains dat ze adelaide gaan verlaten :( toch wel erg jammer !
 
Wel fijn dat je/jullie steun hebben kunnen geven in deze lastige tijd voor de familie @Mountains toppie!
Veel plezier in Brissie, erg leuk daar hoor!
En laat maar waaien die Nederlanders, hier of daar, iedereen is zoals ie is en sommige mensen weten zich geen houding te geven soms; vooral in situaties die voor de ander heel duidelijk is. Geniet van je reizen en maak nieuwe vrienden, dat lukt jullie geloof ik heel gemakkelijk. Time will tell the rest of the story.
 
Brissie is zeker anders dan Adelaide. Des te leuker natuurlijk om hier eens te komen kijken. Ik ga er vanuit dat je vrienden jullie ook wel op sleeptouw zullen nemen om de stad en de omgeving te laten zien. Maar mochten jullie in de buurt zijn, dan zijn jullie altijd welkom voor een bakkie of een borrel. We wonen zo'n 40 km ten westen van Brisbane.
Wat je vrienden in NL betreft, iedereen heeft zo zijn eigen gevoelens, beweegredenen en prioriteiten. Ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen, maar laat je daarvoor niet te veel beïnvloeden. Mijn ervaring is dat jaloezie vaak een diepliggende achtergrond is van vreemde reakties en/of opmerkingen t.a.v. emigratie en misschien voelen die vrienden zich wel in de steek gelaten door jullie. Laat het gaan en accepteer dat banden losser worden misschien zelfs wel verdwijnen. Uiteindelijk gaat iedereen met zijn eigen leven verder en dat is ook goed, want je kunt nu eenmaal niet alle banden aanhouden als je aan de andere kant van de wereld woont en hier weer een nieuw leven aan het opbouwen bent. Ik wens je in elk geval veel plezier in Brissie en een hele fijne tijd in NL met mensen die wel tijd voor je willen en kunnen vrij maken!
 
Dont worry too much about the friends.
Ramses Shaffy zong al over echte vrienden:

Ik zal m'n vrienden niet vergeten,
Want wie mij lief is blijf me lief.
En waar ze wonen moest ik weten,
Maar ik verloor hun laatste brief.
Ik zal ze heus wel weer ontmoeten,
Misschien vandaag of volgend jaar.
Ik zal ze kussen en begroeten,
Het komt vanzelf weer voor elkaar.

Vrienden zijn mensen die met je meelopen in je leven.
Sommige maar heel even, anderen langer.
Bijzondere vrienden blijven voor altijd.
Je kunt ze een poosje uit het oog verliezen, maar je zult ze nooit vergeten en een ontmoeting is altijd fijn.

You're doing great.
 
Toch maar weer eens een update. We zijn nu 1 jaar weg uit NL en bijna 1 jaar in oz. Australia heeft ons meer gebracht dan wij ooit hebben kunnen dromen. Ik vind het een geweldig land om te wonen en wat een leuke vrienden hebben we het afgelopen jaar gemaakt echt super! Ik maakte mij in het begin wel een beetje zorgen om het vrienden maken hier zo omdat ik op het forum zo vaak heb gelezen dat mensen het moeilijk vonden om vrienden te maken, maar gelukkig hebben wij daar geen enkel probleem mee gehad. Wij zijn ook altijd op pad en door mijn werk ontmoet ik ook heel veel mensen. Ik kan niet even snel hier de stad in want ik kom nu altijd al mensen tegen waar je dan veel te lang mee staat te kletsen, heel positief natuurlijk! We hebben na 1 jaar beide nog steeds het zelfde werk dat gaat ook heel erg goed. Het enige waar ik soms echt dood ziek van word is dat je niet echt op mensen op aan kan , dat is wel eens een ding voor ons. Afspraken maken vooral zakelijk OMG wat een hel, je mag blij zijn als ze überhaupt komen, meestal te laat maar meeste gevallen word je afgesmst 5 min voor de afspraak (als je überhaupt een txt krijgt ), nou daar word ik niet blij van. Ik heb wel door dat de mentaliteit hier echt is als mensen last min een betere afspraak kunnen regelen dan doen ze dat schijt aan het feit dat je met hun een afspraak had, dat is echt een GROOT NADEEL vind ik. We hebben het nu over het modellen/mode en bouw wereldje. En wat er 6 weken geleden is gebeurd vond ik ook te bizar, mijn oom was overleden in NL, kreeg via whatsapp dit alles te horen, ok dat moet kunnen, ik dacht wel bij mijn zelf cheapass dat je mij niet even kunt bellen, maar ok. Maar het ergste was dat ik via Facebook moest zien wanneer en waar hij begraven is en wie er allemaal zijn geweest. Ik heb nooit een persoonlijk bericht gehad hier over! Dat was zo een gigantische klap voor mijn hoofd dat wil je niet geloven, sinds dien heb ik dus ook niet meer de moeite genomen om naar mijn familie te bellen. Heb ook dus al bijna 6 weken niets van hun gehoord. Ik laat het hier ook bij ik heb er lang over gehad met mijn nieuwe vrienden hier en een paar die zelf zijn gemigreerd hebben zelf gelijken dingen mee gemaakt en uiteindelijk verwaterd het contact toch, dus ik ga mij daar niet meer druk om maken en ik laat het verwateringsprocus nu toe. Ik laat mij nu gewoon mee gaan in de stroom wat ik de eerste 11 maanden niet deed ik bleef tegen de stroom in zwemmen en dat was gewoon eigenlijk geen doen, dus heb nu vrede met het feit dat het zo is, triest maar waar. Nu weer leuke dingen, we zijn afgelopen jaar 2 keer in melbourne 2 keer sydney 1 keer brisbane geweest en hebben heel adelaide goed verkent, we zijn hier in adelaide nog lang niet klaar met verkennen vind het nog steeds een hele mooie gave stad en het is zeker meer dan alleen maar kerken lol. Ik vind het een luxe dat ik in de natuur woon en maar 16 min onderweg ben naar mijn werk en 16 min naar de stad ! Zelfs toen in Veele (dichtbij stadskanaal ) woonde koste het mij 45 min om naar emmen assen of groningen te rijden. Het is echt ongelooflijk dat we nu al 1 jaar weg zijn uit NL, ik mis het land NL niet, het enige wat ik mis is broodje frikadel toen ik afgelopen aug in NL was en dat weer gegeten had wist ik dat dit iets zal zijn wat ik altijd zal missen ! We zijn al maanden bezig te proberen om het zelf te maken maar het is echt geen doen! Als ik terug kijk op het eerste jaar vond ik het echt een geweldig mooi jaar met zoveel mooie momenten helaas was alleen mijn verwachtingspatroon veel te hoog voor mijn fam en friends in NL, die moest ik drastisch naar beneden bij stellen tot laten we zeggen 0.0001 %. Michel en ik zijn een veel sterker stel geworden en genieten samen zo onwijs van al het moois en leuks wat Australia te bieden heeft. Een vraag die mij trouwens een paar keer gesteld is hoe de acceptatie is van HOMOS ( ik haat dit woord ) maar die is heel goed heb eigenlijk nog geen negatief woord er over gehoord, maar ik doe er altijd heel gewoon over, dus dan hebben mensen volgens mij weinig reden om daar raar op te reageren. Plus dat de meeste mensen vaak denken dat als ik het over Michel heb dat het mijn vriendin is hahaha ;) Nou dat was het weer voor deze keer, ik lees nog steeds vaak dit forum, maar ik ben geen Liker! Maar ik vind het super leuk om iedereen zijn verhalen te lezen!!! Iedereen fijne dagen en alvast een super fijn nieuw jaar -xxx-
 
Heel leuk om jullie update te lezen en ik denk dat we allemaal vergelijkbare ervaringen hebben met de kleine verschillen natuurlijk. Ik zeg altijd "ëmigratie is pure emotie" Je koffer inpakken en verkassen is makkelijk (vanuit gaande dat je een visum hebt of kunt krijgen) maar het traject daarna is vaak veel moeilijker. Goed te horen dat de toekomst visie positief is en net als met de meeste dingen heeft alles tijd nodig en ook dit. Geniet en vergeet nooit de reden waarom je bent geemigreert;)

All the best en keep us posted:up:

Cheers
Sander
 
Wat heerlijk om te lezen zo'n uitgebreide positieve post! Fijn dat het zo goed met jullie gaat! Wat het thuisfront betreft, voor jullie is door de emigratie de wereld een stuk kleiner geworden, maar voor de achterblijvers is dit echt het eind van de wereld en vallen we bijna van de aardbol af. Niet iedereen kan hier evengoed mee omgaan en voor hun ben je gewoon uit hun leven verdwenen. Die ervaring heb ik ook wel. Daar kun je je aan ergeren (niet doen!) of accepteren en gewoon verder gaan met je eigen leven. Gelukkig heb ik zelf familie en een paar goede vrienden die wat meer open minded zijn. Voor de rest interesseert het me eigenlijk ook niet. Wat goed dat je geen negatieve reakties krijgt over jullie sexuele geaardheid. Adelaide lijkt me toch best wel conservatief. Hoewel misschien nog niet zo erg als de Queenslanders, want die kunnen er ook wat van. In elk geval goed dat jullie een goed voorbeeld geven en dat de mensen niet denken dat alle homoseksuelen zijn zoals je ze op Mardi Grass ziet. Tot volgend jaar?
 
Adelaide/SA hadden in de jaren 70 een zeeeeer progressieve premier. Die heeft veel gedaan voor de (gay) community, gelijke rechten enz. Zou je niet 1-2-3 verwachten wellicht maar het is zo ;)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Don_Dunstan

Ik zou als gay niet snel voor rural QLD kiezen trouwens (or anywhere rural come to think of it...) ACT heeft nu een gay als premier. Daarvoor een vrouw. Goede zaak.

Back on topic: goed om te horen dat het zo goed gaat!
 
Ha mannen, goed om te horen dat het nog steeds lekker gaat in SA. En bah, wat herkenbaar. Voor ons zijn het niet nakomen van zakelijke afspraken (terugbellen ho maar) en vrienden die weigeren skype te installeren waardoor het contact rap verwatert, ook onze grootste emigratie ergernissen. Maar zoals jullie en @Janneke61 zeggen: that's the way it is, we leven nu hier en gaan ervoor! Blijf vooral genieten!
 
Heel leuk om jullie update te lezen en ik denk dat we allemaal vergelijkbare ervaringen hebben met de kleine verschillen natuurlijk. Ik zeg altijd "ëmigratie is pure emotie" Je koffer inpakken en verkassen is makkelijk (vanuit gaande dat je een visum hebt of kunt krijgen) maar het traject daarna is vaak veel moeilijker. Goed te horen dat de toekomst visie positief is en net als met de meeste dingen heeft alles tijd nodig en ook dit. Geniet en vergeet nooit de reden waarom je bent geemigreert;)

All the best en keep us posted:up:

Cheers
Sander

Dank voor deze wijze woorden ! Nee de rede dat we zijn verhuist vergeet ik zeker niet ;) Het alles maakt de keuze alleen nog maar veel duidelijker.
 
Wat heerlijk om te lezen zo'n uitgebreide positieve post! Fijn dat het zo goed met jullie gaat! Wat het thuisfront betreft, voor jullie is door de emigratie de wereld een stuk kleiner geworden, maar voor de achterblijvers is dit echt het eind van de wereld en vallen we bijna van de aardbol af. Niet iedereen kan hier evengoed mee omgaan en voor hun ben je gewoon uit hun leven verdwenen. Die ervaring heb ik ook wel. Daar kun je je aan ergeren (niet doen!) of accepteren en gewoon verder gaan met je eigen leven. Gelukkig heb ik zelf familie en een paar goede vrienden die wat meer open minded zijn. Voor de rest interesseert het me eigenlijk ook niet. Wat goed dat je geen negatieve reakties krijgt over jullie sexuele geaardheid. Adelaide lijkt me toch best wel conservatief. Hoewel misschien nog niet zo erg als de Queenslanders, want die kunnen er ook wat van. In elk geval goed dat jullie een goed voorbeeld geven en dat de mensen niet denken dat alle homoseksuelen zijn zoals je ze op Mardi Grass ziet. Tot volgend jaar?

Ik zal je eerlijk zeggen dat voor ons de wereld altijd klein is geweest, voor ons is 12 uur vliegen niet iets waar we tegen opzien zelfs niet een afstand als oz naar nl. Maar je hebt helemaal gelijk onze familie en vrienden (de meeste) die vonden groningen al een eind weg, maar Australia is echt een ander verhaal! Ik zat in de fase dat ik mij heel erg er aan heb geergerd maar dan ben ik in de tussen tijd mee gestopt heeft geen zin en dood zonde van de tijd en energie! Fijn voor jou iedergeval dat je wat moderne familie en vrienden hebt, ik dacht dat die van mij dat ook waren, verkeerde inschatting daar gemaakt haahha. Fijne jaarwisseling
 
Adelaide/SA hadden in de jaren 70 een zeeeeer progressieve premier. Die heeft veel gedaan voor de (gay) community, gelijke rechten enz. Zou je niet 1-2-3 verwachten wellicht maar het is zo ;)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Don_Dunstan

Ik zou als gay niet snel voor rural QLD kiezen trouwens (or anywhere rural come to think of it...) ACT heeft nu een gay als premier. Daarvoor een vrouw. Goede zaak.

Back on topic: goed om te horen dat het zo goed gaat!

Oh thanks voor die info, dat wist ik idd ook niet! Grappig en leuk om te lezen ! De meeste gays wonen wel in QLD, dus dat is het gekke dan aan dit verhaal :)
 
Ha mannen, goed om te horen dat het nog steeds lekker gaat in SA. En bah, wat herkenbaar. Voor ons zijn het niet nakomen van zakelijke afspraken (terugbellen ho maar) en vrienden die weigeren skype te installeren waardoor het contact rap verwatert, ook onze grootste emigratie ergernissen. Maar zoals jullie en @Janneke61 zeggen: that's the way it is, we leven nu hier en gaan ervoor! Blijf vooral genieten!

Nou ja we zijn iedergeval niet de enige met deze verhalen, het is wel jammer hoor, maar het is nou eenmaal zo en ik moet eerlijk zeggen dat ik serieus nu geen enkele reden zo hebben om terug te gaan naar NL. In de eerste maanden miste ik sommige vrienden en fam maar tja dat gevoel is volledig weg al zou ik morgen bewijze van weg moeten uit OZ dan zou ik nog niet terug gaan naar NL. Jullie alvast een fijne jaarwisseling !
 
Goed om te horen dat er vooral veel positieve elementen in je verhaal zitten.

Verwachtingen lijken over anderen te gaan, maar verwachtingen gaan over jezelf. Jouw beeld over anderen. Aangezien jij (en wij allemaal op dit forum) emigreren, mag je eigenlijk bijna geen verwachtingen hebben dat anderen iets zouden moeten doen/willen. Je mag wel hopen, en als vrienden/familie doet wat je hoopt, dan mag je je gelukkig prijzen. Loopt het anders, dan is dat jammer, maar zou geen teleurstelling naar hun toe mogen zijn.

En dat is allemaal veel makkelijker te typen/zeggen/denken dan echt te voelen/geloven/ervaren.
 
Goed om te horen dat er vooral veel positieve elementen in je verhaal zitten.

Verwachtingen lijken over anderen te gaan, maar verwachtingen gaan over jezelf. Jouw beeld over anderen. Aangezien jij (en wij allemaal op dit forum) emigreren, mag je eigenlijk bijna geen verwachtingen hebben dat anderen iets zouden moeten doen/willen. Je mag wel hopen, en als vrienden/familie doet wat je hoopt, dan mag je je gelukkig prijzen. Loopt het anders, dan is dat jammer, maar zou geen teleurstelling naar hun toe mogen zijn.

En dat is allemaal veel makkelijker te typen/zeggen/denken dan echt te voelen/geloven/ervaren.

Wat heb je dit mooi verwoord, ik weet inderdaad dat je zo'n gelijk hebt! Maar wat je ook schrijft dat het idd gewoon heel moeilijk is ! Want hoe dan ook heb ik die verwachten wel. Ik vind ook wel dat ik iets mag verwachten toch na vriendenschappen van 20 jaar ? Of niet, het verward mij soms een beetje. Maar onwijs bedankt voor deze reactie
 
  • Like
Reactions: FOL
Wat heb je dit mooi verwoord, ik weet inderdaad dat je zo'n gelijk hebt! Maar wat je ook schrijft dat het idd gewoon heel moeilijk is ! Want hoe dan ook heb ik die verwachten wel. Ik vind ook wel dat ik iets mag verwachten toch na vriendenschappen van 20 jaar ? Of niet, het verward mij soms een beetje. Maar onwijs bedankt voor deze reactie
Je kunt het van je eigen kant bekijken, maar ik denk dat wat je moet realiseren is dat jij als eerste voor jezelf hebt gekozen en naar de andere kant van de wereld bent verhuisd; het is een natuurlijke reaktie dat je familie en vrienden zich meer op andere zaken en mensen in hun hier en nu gaan richten dan op jullie die ver weg zitten. Je vrienden zullen het voelen als dat jij de vriendschap hebt verbroken door je keuze voor migratie, niet andersom. Zij voelen zich geen deel van jullie meer omdat jullie er nooit meer zijn. Daar zul je je overheen moeten zetten als onderdeel van het migratieproces.
 
Verwachten mag. Maar 'rekenen op' kan het voor jezelf lastig maken ;)

Verwachtingen zijn in het Boeddhisme ook 'root of all suffering'. En hoe langer ik er over nadenk hoe meer waar dat wordt. Maar het blijft lastig. Realiseer je alleen dat jou frustratie (is negatieve energie naar jezelf toe) veroorzaakt wordt door jouw verwachting. Zou je die verwachting los laten heb je geen frustratie.

Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan hoor ;)
 
Back
Top