Peter & Michel Adelaide

Leuk om te lezen. Zo te merken hebben jullie je draai aardig gevonden.
Het is altijd zinvol om zo'n verhaal te lezen. Je merkt dan ook dat mensen er verschillend in staan.
Het is en blijft een grote stap. Een goede voorbereiding is dan ook essentieel. Jullie verhaal helpt daar zeker bij.

Veel plezier tijdens het NL bezoek.
 
Fijn dat jullie je thuis voelen mannen! Natuurlijk even op jullie sites geneusd en ziet er goed uit. Mooie foto's van jou Peter! Contact met Nederland is hier ook wel eens moeizaam. Sommige goede? vrienden weigeren skype te installeren en dan is het helemaal lastig contact te onderhouden. Want email werkt toch echt niet zo goed. Wel jammer dat het voor jou (krijg indruk dat je alleen gaat en Michel lekker doorwerkt?) een beetje de lol er af haalt om naar Nederland te gaan. Maar verder blij dat het jullie zo goed gaat!
 
Of wellicht ietwat egoïstisch van jou om te verwachten dat iedereen meteen tijd voor je vrij maakt. ;-)

Maar ben het wel met je eens dat op deze manier wel (pijnlijk) duidelijk wordt wie je echte vrienden zijn... Wie oprecht geïnteresseerd zijn en blijven.

Maar laat dat vooral het grote genieten in Nederland niet in de weg staan.

Super om te lezen hoe het jullie tot op heden vergaat. Keep up the good work lads!
 
Wat een heerlijk lange update weer. Wel balen van de contacten maar zoals hierboven al gezegd, hopelijk laat het je niet te erg meeslepen erdoor. Voor sommige mensen is het toch te lastig om de lange afstanden te blven overbruggen, maar ook om een beetje te kunnen indenken hoeveel belang jij kan hechten aan de contacten in NL, ondanks dat beider levens doorgaan. In ieder geval herken ik wel de teleurstellingen hierin.
Maar wat blijft is dat jullie een super mooie stap hebben gezet en nog altijd zo lekker doorgaan!
 
Fijn dat jullie je thuis voelen mannen! Natuurlijk even op jullie sites geneusd en ziet er goed uit. Mooie foto's van jou Peter! Contact met Nederland is hier ook wel eens moeizaam. Sommige goede? vrienden weigeren skype te installeren en dan is het helemaal lastig contact te onderhouden. Want email werkt toch echt niet zo goed. Wel jammer dat het voor jou (krijg indruk dat je alleen gaat en Michel lekker doorwerkt?) een beetje de lol er af haalt om naar Nederland te gaan. Maar verder blij dat het jullie zo goed gaat!

Dank je wel voor het compliment dat je mijn foto's mooi vind !!! Ik moet zeggen dat ik blij ben om te lezen dat jullie deze problemen ook ondervinden, uhm blij is niet het goede woord, maar je snapt wat ik bedoel ;) Bizar toch dat mensen skype niet willen installeren, willen ze dan geen contact houden ? Email werkt voor een korte tijd heb ik gemerkt, dat is leuk voor een paar maanden maar op den duur word dat te lastig en te onpersoonlijk. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat mensen mij minder emailen, want het koste mij echt meer dan 1 uur per dag om iedere dag al die mails weg te werken. Ik ga idd alleen naar NL en mich werkt lekker door, die was blij dat hij niet mee ging na al het gezeik werd er ontstond. Sta er nu ook al weer een stuk makkelijker en relaxter in dan een paar weken geleden. Als ik van bepaalde mensen niets meer hoor voor ik die kant op ga, dan cancel ik die afspraak gewoon, want daar zijn die 2 weken te kostbaar voor, misschien lullig maar zo sta ik er nu in !
 
Of wellicht ietwat egoïstisch van jou om te verwachten dat iedereen meteen tijd voor je vrij maakt. ;-)

Maar ben het wel met je eens dat op deze manier wel (pijnlijk) duidelijk wordt wie je echte vrienden zijn... Wie oprecht geïnteresseerd zijn en blijven.

Maar laat dat vooral het grote genieten in Nederland niet in de weg staan.

Super om te lezen hoe het jullie tot op heden vergaat. Keep up the good work lads!

Ik durf best te zeggen dat ik soms een beetje egoistisch ben ;))), maar vind dat in dit geval niet aan de orde, mijn vrienden en familie moeten toch mega enthousiast zijn om mij weer te gaan zien na al die maanden en als ze dan die moeite niet nemen, tja dan weet je eigenlijk voldoende en daar heb ik nu ook vrede mee. Als vrienden of familie van ons deze kant op waren verhuist dan hadden we al lang een vakantie gepland dat weet ik duizend procent zeker, want dan hadden we namelijk weer een excuus om op vakantie te gaan ;)))) Maar idd het word zeker pijnlijk duidelijk wie je echte vrienden zijn. Na mijn trip kan ik zeker en vast mijn facebook flink opruimen hhaha ;) Ik ga sowieso een hoop lol maken met de mensen die wel enthousiast zijn ;)) Thanks voor je berichtje
 
Wat een heerlijk lange update weer. Wel balen van de contacten maar zoals hierboven al gezegd, hopelijk laat het je niet te erg meeslepen erdoor. Voor sommige mensen is het toch te lastig om de lange afstanden te blven overbruggen, maar ook om een beetje te kunnen indenken hoeveel belang jij kan hechten aan de contacten in NL, ondanks dat beider levens doorgaan. In ieder geval herken ik wel de teleurstellingen hierin.
Maar wat blijft is dat jullie een super mooie stap hebben gezet en nog altijd zo lekker doorgaan!

Nee we laten ons er ook niet te veel door meeslepen dat gaat ook niet want daar is het te ver voor weg, grappig he dan voel je die afstand wel. Als dit in NL was gebeurd had ik mij hier honds beroert door gevoeld! Wat ik echt heel vreemd vind is dat het voor mij nog steeds niet zo ver voelt die afstand, maar blijkbaar voor bepaalde mensen in NL wel. Ben heel benieuwd hoe mijn trip gaat zijn in NL en ook vooral benieuwd hoe ik er insta als ik terug kom naar oz.
 
Bijna en we zijn 6 maanden weg uit Nederland. En ik weet NU wat ik mis uit NL, ja ja daar komt het een broodje frikadel speciaal! We hebben ze al proberen zelf te maken maar die smaken meer naar gehaktstaven dan naar frikadellen en we hebben ze bij de dutch shop gekocht, maar die smaken echt totaal niet naar frikadellen. Ik heb behoorlijk vaak gelezen op het forum dat het zo moeilijk is om contact te maken met Australiërs maar ik moet zeggen dat wij daar totaal geen moeite mee hebben gaat ultra makkelijk, of het DIEPE vriendschappen worden weet ik niet, maar tot nu toe is het erg leuk en gezellig :) Even een gek verhaaltje waar ik echt aan moet wennen: Ik had vorige week een afspraak met een fotograaf die voor harpers bazaar en rush fotografeert, helemaal leuk en had mega zin in deze afspraak. Maar serieus dit mens heeft 4 keer mijn afspraak afgezegd en dat gebeurd mij wel vrij vaak op zakelijk vlak, soms moet ik dan wel even op mijn tong bijten, kost mij dan echt moeite om te zeggen : NO PROBS at all, hope to catch up soon ! Verder gaat alles zijn gangetje en voelen ons zeer gezegend dat alles ( op telstra na dan ) zo ontzettend makkelijk is gegaan. Wij zijn er ons degelijk van bewust dat dit zeker niet van zelfsprekend is. Als ik de verhalen van Judith @Mountains en @kat lees, dan voelen wij ons zeer geprezen en dankbaar dat het bij ons anders is gegaan, we zien het dus zeker niet als vanzelfsprekend! We denken elke dag aan @Mountains en hopen dat hun ook snel aan het werk kunnen ( dit geld natuurlijk ook voor Kat ) !!!
 
Dit gaat onze laatste lastavasta worden, wij willen iedereen nogmaals bedanken voor alle geweldige handige reacties die we hebben gekregen via deze TOP SITE ! Als jullie ons australia avontuur toch nog een soort van willen volgen voeg mij gerust toe op Facebook, mijn volledige naam is Peter Marchal ( zwart wit foto ). Ik kom natuurlijk nog regelmatig terug op deze site om te lezen hoe het met iedereen gaat en om te kijken of wij tips hebben voor nieuwelingen, maar onze LASTAVASTA willen wij hierbij afronden/sluiten.

Lieve groetjes,
Peter & Michel
 

Attachments

  • IMG_9280.jpg
    IMG_9280.jpg
    190.1 KB · Views: 14
Jammer, maar wel begrijpelijk. Heerlijk dat jullie zo snel het gevoel hebben dat jullie helemaal gesetteld zijn. Dat het allemaal zo mee zat in het begin helpt natuurlijk wel enorm. Gelukkig zijn jullie niet helemaal weg en kunnen we af en toe hopelijk iets van jullie lezen. Zo niet, dan wens ik jullie verder het allerbeste toe hier in Australië. Leuke foto trouwens!
 
Ik heb iets gemist denk ik...
Ik kan me voorstellen dat als je na een heftige periode van een emigratie het gevoel hebt dat je gesetteld bent en verder gaat met je 'gewone' leven, je niet meer de behoefte hebt om alles te delen. Dus dan heeft een Lastavaza niet meer zoveel zin. Natuurlijk is dat voor iedereen anders. Ik vind het trouwens zelf wel leuk om ook te lezen hoe het met mensen gaat na een wat langere tijd, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook weinig schrijf over het wel en wee van ons dagelijks leventje.
 
Ik heb iets gemist denk ik...
Je hebt niets gemist hoor, maar het normale leven is idd begonnen dus heb gewoon minimaal te vertellen. Tja dat we weekendjes weg gaan en dat we leuke mensen leren kennen etc etc, tja daar wil ik jullie niet mee vermoeien hahah ;)
 
Ik kan me voorstellen dat als je na een heftige periode van een emigratie het gevoel hebt dat je gesetteld bent en verder gaat met je 'gewone' leven, je niet meer de behoefte hebt om alles te delen. Dus dan heeft een Lastavaza niet meer zoveel zin. Natuurlijk is dat voor iedereen anders. Ik vind het trouwens zelf wel leuk om ook te lezen hoe het met mensen gaat na een wat langere tijd, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook weinig schrijf over het wel en wee van ons dagelijks leventje.

Leuk dat je mij bent gaan volgen Janneke :) Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het niet als heftig heb ervaren, vond het echt allemaal zo relax gaan. Het enige wat heel vervelend is geweest dat is het gedoe geweest rond mijn moeder, maar dat is en blijft een ding, ze doet nog steeds niet normaal, ik kom echt uit zo een familie waar er altijd wat loos is. Maar idd het gewone leven is begonnen en ik vind het te saai omdat met iedereen hier te delen. We doen onwijs veel leuke dingen en maken gekke dingen mee, maar denk niet dat het spannend genoeg is. Ik ga in begin aug naar NL ben wel heel benieuwd hoe het voelt als ik die kant op ga en dan weer terug ga naar oz, moet echt eerlijk bekennen dat ik nog geen 1 moment maar ook iets van heimwee heb gehad, maar misschien komt het dan ? Ik heb geen idee. En het gemis van vrienden/familie hebben we ook niet echt wat we horen gewoon minimaal van iedereen, de piek hebben we gehad, maar moet zeggen dat vind ik ook wel prima, een paar mensen hadden mij hier voor gewaarschuwd. Het enige wat ik wel mis soms is een ECHT broodje frikandel OHHH zal daar een moord voor doen hahah ;)
 
Leuk dat je mij bent gaan volgen Janneke :) Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het niet als heftig heb ervaren, vond het echt allemaal zo relax gaan. Het enige wat heel vervelend is geweest dat is het gedoe geweest rond mijn moeder, maar dat is en blijft een ding, ze doet nog steeds niet normaal, ik kom echt uit zo een familie waar er altijd wat loos is. Maar idd het gewone leven is begonnen en ik vind het te saai omdat met iedereen hier te delen. We doen onwijs veel leuke dingen en maken gekke dingen mee, maar denk niet dat het spannend genoeg is. Ik ga in begin aug naar NL ben wel heel benieuwd hoe het voelt als ik die kant op ga en dan weer terug ga naar oz, moet echt eerlijk bekennen dat ik nog geen 1 moment maar ook iets van heimwee heb gehad, maar misschien komt het dan ? Ik heb geen idee. En het gemis van vrienden/familie hebben we ook niet echt wat we horen gewoon minimaal van iedereen, de piek hebben we gehad, maar moet zeggen dat vind ik ook wel prima, een paar mensen hadden mij hier voor gewaarschuwd. Het enige wat ik wel mis soms is een ECHT broodje frikandel OHHH zal daar een moord voor doen hahah ;)
Wij hebben ook nooit heimwee gehad en het gemis van vrienden en familie ook niet. Maar ik moet wel zeggen dat we veel familie en vrienden hier op bezoek hebben gehad. Je kunt ook niet met iedereen contact blijven houden, daar zou je een dagtaak aan hebben. Wij zijn na twee jaar terug gegaan naar NL. Heel leuk en gezellig en ik verbaasde me er over hoe weinig er veranderd was. Ik vond het heel apart om te merken dat ik me weer echt helemaal thuis voelde toen we in Sydney landden.
Wat frikandellen betreft, kijk eens of ze frikandellen van Dutch Fine Foods bij jullie in de buurt verkopen. Google maar eens voor verkoopadressen. Misschien niet helemaal hetzelfde als in Nederland maar wel echte frikandellen en erg lekker. En anders zit er niets anders op dan tot Augustus wachten ;)
 
Last edited:
Back
Top