Queensland here we come!

groentje

Account Inactief (eigen verzoek)
Hallo allemaal,

Ik ben een meelifter op de visum van mijn man en hoef tot nu toe niets zelf te doen.  :dance:Lekker makkelijk zou je zeggen! Nou nee, Ik wil mijn man graag helpen, maar weet niet zo goed hoe en waarmee.  :dunno:Ik wil me ook nuttig maken en ze zeggen wel eens: velen handen maken licht werk, maar dat gaat niet op voor de emigratie procedure. Denkt iemand hier anders over, dan hoor ik dat graag

groetjes Astrid  :fish:

Ja, ligt eraan hoe je het ziet en wat je precies bedoelt.
Ik ben ook een 'lifter'  :-D maar heb wel bijv.
- de kopieën van diploma's laten certificeren;
- vertalingen geregeld;
- afspraken IELTS gemaakt;
- brieven TRA geregeld;
etc. etc. Dus je kan genoeg doen.

Vele handen maken licht werk  :-D

Succes en groetjes Miranda  :)

Hoi miranda,
Ik zorg ervoor dat de spullen op de post gaan en dat er kopiën gemaakt worden, maar het certificeren van de diploma's etc. en vertalingen doet hij zelf (wordt trouwens bij ons door 1 contact persoon gedaan) Afspraak ielts doet hij zelf. Hij is wel iemand die het overzicht houdt en het moeilijk uit handen kan geven. Hij maakt het dus ook wel moeilijk voor zichzelf. :-(

Bedankt voor je reactie, Alle tips zijn welkom!

gr. Astrid

Geeft niks, ik ben ook zo'n 'overzichthouder' dus snap het wel  :wink:

Als jij dan wat procedure betreft niet zoveel kan doen, kan je in ieder geval toch wat meer aan orientatie doe.
Bv uitzoeken welke omgeving, wat voor een huis, wat is er te doen enz

hoi wilbert,

Voor huizen heb ik gekeken op real estate, maar nu heb ik weer wat anders gelezen, dat we waarschijnlijk niet meteen een huis kunnen kopen in aussie. Ik had alleen nog naar koop huizen gekeken, dus ik denk dat ik ook maar eens naar huurhuizen moet gaan kijken. Misschien hebben jullie nog tips over waar ik kan zoeken naar activiteiten voor de kinderen, buiten de toeristische bezienswaardigheden? Ik ben o.a. het boek van lonely planet aan het bestuderen.

gr.  :fish:

afhankelijk van de leeftijd van de kinderen, natuurlijk.
In de meeste grote steden zijn bv ook clubjes met nederlandse kinderen waar van alles word gedaan onder het mom dat je je nederlands nog blijft behouden

kom je daar achter wanneer je pas in die betreffende plaats zettelt, of nu ook al? Ze willen wel blijven communiceren met opa's en oma's.

:fish:

Ik weet dat voor Adelaide en Melbourne hier op het forum wat te vinden is!

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1899.0

Hier vind je denk ik wel het een en ander, maar zoek ook nog even verder

Op de link die je gegeven hebt, heb ik niet echt iets kunnen vinden. Dus als iemand nog een idee heeft waar ik kan kijken of opzoeken dan hoor ik dat graag.

Las net je stukje over het kopen van een huis. Wat betreft dit kopen op een 457 (temp business - long stay) kreeg ik van mijn contactpersonen deze info:

12 Can I buy property?

Although non-residents of Australia are generally precluded from purchasing property, it is possible for temporary residents, with a visa valid for at least twelve months, to seek the permission of the Foreign Investment Review Board (“FIRB”) to purchase a residential property for personal use.  One of the conditions of the purchase is, however, that you dispose of the property when you leave Australia. Please note that severe penalties apply to persons who purchase property in Australia without the permission of the FIRB. For further information on purchasing property in Australia please refer to http://www.firb.gov.au .

Als ik zo om me heen kijk naar immigranten, dan doe je er veel beter aan om eerst een tijdje te huren en rond te koekeloeren!

Cheers,

Ireen.

Hi groentje
Ik ben ook meegelift op mijn mans visum 457. De meiden zitten nu op school. dus heb ik wel even tijd. Wij wonen nu in Glen Waverley Victoria, toen wij aankwamen kregen wij een full serviced apaarment aangeboden via het werk. En Ron kreeg ook een auto.
Als eerst hebben wij een auto, bank, medicare en school geregeld verzekering bieb en een huis gehuurd dat kwam op de tweede plaats toen Tax File number aangevraagd via het internet en nu heb ik alles container staat op douanegrond en wacht om te worden vrijgegeven. Dus het is niet moeilijk. Maar als je slim bent en natuurlijk de mogelijkheid hebt zorg dan dat je container 1 maand van te voren vertrekt ivm dubbele kosten of het wachten op.... en dan heb je kerstmis met de hele container voor je deur!

@orka,
was dat appartement van jullie te doen als je een gezin hebt met twee kinderen, waarvan 1 van 2 jaar?
Hoe heb je de laatste maand geleeft zonder je spullen? of was dit een tip uit eigen ervaring? Wij zitten te denken aan inwonen bij mijn ouders voor de laatste weken.
Was het zoeken naar een huis makkelijk?

Wat een vragen zeg! Maar het komt bij ons ook al om de hoek kijken, want de planning is dat mark in juni in Townville gaat beginnen.

astrid :fish:

Ik weet niet precies waar ik moet beginnen, dus sorry als het een beetje een onsamenhangend geheel wordt.

Een ding is duidelijk, we gaan ons vestigen in Townsville en gaan met een temporarybusiness long stay visa 457.

Afgelopen woensdag zijn we op pad geweest voor onze geboortebewijzen, trouwcertificaten (helaas ook scheidingspapieren) en verlenging van paspoorten en de aanvraag voor bewijs van goed gedrag. De paspoorten kunnen we komende woensdag weer ophalen, het geboortebewijs van Mark wordt opgestuurd. (lang leve Den Haag) Dan moet Mark zijn rijbewijs nog laten verlengen. De vog's komen 3 weken later. Met de medicals formulieren zijn we nog bezig.

Andere dingen die we aan het regelen zijn, is offertes opvragen van verhuisbedrijven, kijken hoe we het financieel het beste kunnen doen met ons huis ook ivm. de verkoop ervan. De krant hebben we inmiddels al opgezegt, hier komen we niet eens meer aan toe en gaat meestal al ongelezen op de papierstapel. Ook zijn we bezig om onze vouwwagen te verkopen (ons tweede huis), zodat we dat ook kunnen afsluiten van verzekering en stallingsplaats. Mark heeft leuke collega's die al een aantal van onze apparatuur over willen kopen. oa. dvd, tv, eventueel ook onze auto. Dus dat loopt allemaal wel.

We hopen snel iets te horen van Engeneers Australia, zodat we weten waar Mark nou  voor ingedeeld wordt. We hopen op proffesional engeneer.

Dit was het wel zo'n beetje voor vandaag.

Komende maandag en dinsdag komen er een paar verhuisbedrijven een taxatie doen.
Volgende week woensdag de medische keuring in Breda. Dus dat loopt allemaal.

Wat ook het makkelijke is van eerst huren en na een tijdje pas kopen. Je kunt nog een beetje rondkijken. Voor hetzelfde geldt heb je een huis gekocht en blijkt de buurt echt vreselijk te zijn. Je weet natuurlijk nog niet waar je terecht komt. Als je eerst huurt, kun je nog bekijken of je wilt blijven zitten waar je zit of dat je er weg wilt. Tenminste... zo zie ik het ;)

wij gaan ook eerst huren ook omdat er altijd een kans bestaat dat ze je op straat kunnen zetten en weer heel ergens anders een baan voor je regelen. Je zit dan wel met je huis als we die gekocht zouden hebben. Bedankt voor alle tips!
De eerste maand zitten we in ieders geval in een luxe appartement met mooi uitzicht. Ook worden we geholpen met van alles en nog wat. Alles komt dus wel op z'n pootjes terecht. Wel hebben we zoiets van dat we ook willen weten hoe alles in elkaar steekt zodat we niet alles klakkeloos aannemen.

Gisteren en vandaag 4 verhuisbedrijven over de vloer gehad.

De Haan uit Alblasserdam
Stoofverhuizingen De Haan uit Breda (leuk voor de verwarring)
Your move uit Vlaardingen en
Waaijenberg uit Ede

Nu maar afwachten waar ze mee komen. Ze verschillen in iedergeval over de inhoud van de container Nu nog de prijs.

Back