Queensland here we come!

De kosten van de verhuizingen heb ik in een andere topic neer gezet Verhuistips dacht ik.

Afgelopen woensdag naar de medische keuring geweest. Alles bij elkaar stelt het niets voor. Eerst longfoto's laten maken, daarna op en neer naar Barendrecht voor de vergeten spullen. :-(  (die we uiteindelijk niet nodig hadden  :x ) Terug in Breda naar de dokter, alle vier zijn we weer nagekeken. Kinderen worden nagekeken zoals op het consultatiebureau. Afrekenen en op weg naar de bloedbank om bloed te laten prikken. (voor aids) Dat was het  dan. En daar maken we ons dan druk om. :-D

Maandag komt de makelaar om ons huis te taxeren voor de verkoop, en mochten we met deze makelaar in zee gaan, dan kunnen we dinsdags al kijkers hebben. Ons soort huizen zijn erg in trek. Goede ligging. Nu nog alleen een goede koper, want aan alleen kijkers hebben we niets natuurlijk. :roll:

Nou Groentje,

Gaat goed zo he.... :up:
Voor de rest sluit ik me bij Sara aan, suc6 met het verkopen van het huis  :up:

En we hopen gauw weer een update te krijgen.  :-D

Gr.Koen

Bericht van Engineers Australia binnen! Mark is ingedeeld als proffesional engineer. Bericht binnen na 4 weken sinds ontvangst.

[quote author=groentje link=topic=4103.msg53679#msg53679 date=1143644273]
Bericht van Engineers Australia binnen! Mark is ingedeeld als proffesional engineer. Bericht binnen na 4 weken sinds ontvangst.
[/quote]

Hey proficiat!

:up:

echt zo snel als de makelaar had gezegt, zo gaat dat niet. Was ook te mooi voor woorden. Ons huis staat nu in de verkoop en as. dinsdag komen de eerste kijkers. Moet er trouwens wel achteraan blijven zitten om het te krijgen zoals we willen. Oke we zijn niet de enigen die ons huis willen verkopen, maar er is een verschil tussen twee maanden verkocht willen hebben en een jaar de tijd er voor hebben. Nog even geduld opbrengen, straks zitten we lekker in australie.

Inderdaad, nog even volhouden en dan kan je naar je droomland!  Het zal het allemaal waard zijn!  :up:

Succes met de zoektocht naar goeie kopers!

Sara

Hoi Astrid,

Hopelijk komen er snel kijkers die jullie huis willen kopen, wel een goeie tijd van het jaar om te verkopen.

Succes,
Susan

[quote author=Scutch link=topic=4103.msg54795#msg54795 date=1144309043]
Hoi Astrid,

Hopelijk komen er snel kijkers die jullie huis willen kopen, wel een goeie tijd van het jaar om te verkopen.

Succes,
Susan
[/quote]

gelukkig wel zit de tijd van het jaar ons mee. Er staan nog drie andere huizen in de straat in de verkoop. Twee zijn er duurder en 1 heeft geen uitbouw beneden, (geen grotere woonkamer dus) maar is wel goedkoper. Omdat wij snel moeten verkopen zitten we ook wel wat lager dan het huis eigenlijk waard is, maar ja je kan niet alles krijgen.

[quote author=Scutch link=topic=4103.msg54795#msg54795 date=1144309043]
Hoi Astrid,

Succes,
Susan
[/quote]

Klopt, het wordt weer lekker groen, zonnetje erbij  :sunny: en wat leuke plantjes voor de aankleding
(ok nog wel in de avond binnen zetten) maar dat ziet er al heel gezellig uit.

Succes met de verkoop

groetjes Miranda  :)

Goede tip van Miranda over de plantjes, volgens mij maakt een gezellige tuin een goede indruk op potentiele kopers. (ook goede tips gezien op de programma TV makelaar)

Mijn vriend heeft nog een apartement in Rotterdam te koop staan (helaas al 8 maanden  :-( ), dit weekend gaat hij daar om de tuin op te knappen, nieuwe hek zetten tussen hem in de buren (was vervallen). Er staan ook 2 in de straat te koop die duurder zijn, dus hopelijk komen er nieuwe kijkers snel langs.

Zoals je zegt Astrid 'je kan niet alles krijgen', geld is niet alles, belangrijkst is dat jullie hier wegkunnen met alles netjes geregeld.

waar heeft je vriend dat appartement in rotterdam? Tip: doe persoonlijke spullen uit de weg, en kopers kunnen meestal niet door iets heen kijken, maar zien jullie spullen als hun spullen. Zo is ons huis momenteel naar ons idee erg kaal, maar wel ruimtelijk.

En wat ben ik blij met de pasen voor de deur. Die narcissen zijn niet zo duur om je huis wat zonniger aan te laten doen.
Helaas moet ik dan de knutselwerkjes op de dagen dat er kijkers komen even weghalen, jammer maar het is voor een goed doel.

Als het visum binnen is dan kunnen we groen licht geven aan de verhuizers en dan worden de spullen in de container geladen op 23 en 24 mei. Dat komt al lekker dicht bij.  :shocking: (leuk met hemelvaart in een zo goed als leeg huis vertoeven, nee echt niet! Hallo pa en ma! :-D) De verhuisdozen komen er ook aan dus we kunnen alvast beginnen met uitzoeken en inpakken.

De school ook maar even informeren dat onze dochter er na hemelvaart niet meer komt. Aaah, mijn dochter wordt allemaal uitgenodigd voor verjaardagsfeestjes, maar die kan ze niet meer meemaken. Nodigen elkaar uit voor verjaardagen in de zomervakanties en in de herfst. Leuk zijn kinderen he?  :evil:
Nu zelf nog even een datum prikken voor een afscheidsfeestje. In een leeg huis kunnen er veel in, een soort staande receptie idee.

Iemand nog tips waar je aan moet denken? Eentje heb ik al van het forum geplukt: bring your own. Kan je niet te veel in huis halen.  :up:

Nog een tegenvallertje gehad vandaag. De kijkers die vandaag zouden komen hebben vanmorgen afgezegt. Waren langs gereden en zagen volgens mij alleen maar het appartementen complex voor ons huis staan. :-D Als je bij ons binnen bent kan je zien dat je er langs heen kijkt en 's zomers haalt het je zon weg uit de keuken op het moment dat je in de keuken moet gaan koken. Voordeel dus! Maar ja ze wilden de moeite niet nemen.
Op naar de volgende kijkers .............waar blijven ze nou???

Hoi Astrid,

Frustrerend dat de kijkers niet gekomen zijn  :-( 
Op dit moment is er veel te koop dus kijkers kunen heel kieskeurig zijn.

Appartement van mijn vriend is in Rotterdam Noord, er is helaas daar veel te koop, dus het is even afwachten.  Woning is leeg, alleen een paar meubels, dus er ligt geen rommel. :)

Hopelijk komen er snel nieuwe enthousiaste kijkers bij jullie.

Groetjes,
Susan

@scutch
hoop ook voor jullie. Het appartement ligt dan waarschijnlijk in het werkgebied van mijn man. Die heeft kralingen en noord onder zijn hoede.

Ik hoop ons huis toch wel als het nog ingericht is te kunnen verkopen. Een zo goed als leeg huis lijkt mij zo sfeerloos en moeilijk te verkopen.

We hebben de makelaar dinsdagavond maar even een mailtje gestuurd over de gang van zaken. De volgende dag: tegen de avond was mark nog even langs geweest. Ze waren er wel, deur op slot en hij had geen bel gevonden, dus door naar huis. Thuis aangekomen telefoon gepakt en gebeld, werd niet opgenomen. Rond 20.00 uur s avonds stond de beschrijving ineens  :lol: op internet en later op de avond kwamen de juiste foto's er ook nog even bij. Nu kan het wel ineens, maar waarom dan niet in de afgelopen 2 weken?  :x

Mark moet nog 4 dagen werken :-D
Datum van vertrek staat nog niet vast.
Visum nog niet binnen, kan elke dag nu gebeuren.
Afscheidsfeestjes beginnen.
Inpakken van dozen is begonnen

Dus we zijn lekker bezig

VISUM IS BINNEN :dance: :happysun:

Misschien ook nog ons huis verkocht. Kijkers wilde eigenlijk een optie nemen om op hun gemak te kunnen uitzoeken, maar ja die tijd hebben we niet. Ze waren al bij de hypotheekman geweest, omdat het wel aan hun tax zit. Voor ons is dat geen probleem, want we willen graag dit huis verkopen. Hopelijk krijgen we vandaag een positief berichtje.

Afscheidsfeestje willen we nu plannen op 21 mei. Mark wilde eigenlijk niet meer, maar ik heb hem om kunnen praten. Er kwam al uit verschillende richtingen vragen of we nog een afscheidsfeestje gaven, omdat ze anders nog even lang wilde komen. Als alles appart langs zou willen komen, dan hebben we geen rust meer. Dus nog even wat inslaan :cheers: (kunnen we nog meenemen naar mijn ouders huis)

Back