reacties op emigreren

Ik hoop niet dat onze ouders op deze site komen, want wij zeggen ook dat we over een jaar of 3 terugkomen. Ze geloven ons vast niet meer! Maar we zijn het wel van plan, tenzij het heel goed bevalt.
 
Mijn vader heb ik zelfs de URL van deze site gegeven. Kan hij meelezen met wat voor onzin ik hier nu allemaal uitkraam :)
 
Denk je dat hij dat echt doet Mark??
Mijn ouders weten ook van dit forum af, maar weten het nooit van z'n leven te vinden... Maar goed. Ze weten het toch al :)
 
op zich zijn de reacties meetsal positeif en begripvol(mijn vriend is Australier)..
Ik heb meer moeite met de reactie van familie en vrienden...Inmiddels zijn de meesten er wel aan gewend, maar ik vond het moeilijk wanneer min moeder niet enthousiast kan reageren wanneer ik haar vertelde dat mijn visum was toegezegd.." oh, ja, ehh, leuk voor jou, maar..".

verder heb ik eigenlijk weinig jalouzie gemerkt..
Wat mij wel opvalt,  wat je zoieso al kunt zien op kleine schaal (niet het geboortedrop durven/willen verlaten) is dat men op de ene of ander mnaier niet uit hun vertrouwde omgevinkje of routine durft te stappen...
maar wel tegleijkertijd klagen en zuchten en kreunen...Doe er wat aan!!

maar dat zal wel mens(of nederlander???) eigen zijn...
 
Volgens mij gaat het bij mij precies hetzelfde als iedereen hier lees ik, de reacties zijn verbaasdpositief, en dan vragen ze waarom ik hier weg wil! het is niet zozeer dat ik hier weg wil, ik wil naar australie!!

idd hoor je jezelf voor de zoveelste keer hetzelfde verhaal vertellen, wat je zelf steeds minder voor intressert.

vaak snappen kennissen dan niet dat ik weg ga. dat zijn dan mensen die nog nooit buiten nederland zijn geweest, zelfs niet buiten hun eigen stad! vinden bijvoorbeeld Nijmegen helemaal het einde en zeggen
"hier ga ik nooit weg." Tegen die mensen zeg ik dan 

  Get a life!!

maar voor de rest zijn mensen vrij positief :)
 
Hello,

Ik heb laatst mee gedaan aan een onderzoek van de NIDI over mensen die willen/gaan emigreren. Je vindt hieronder de linken om de resultaten van dit onderzoek te kunnen lezen

http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/

artikel:

Emigratie van Nederlanders; geprikkeld door bevolkingsdruk

Groetjes

Citavm
 
Leuk artikel om te lezen!! Bedankt voor de link1

Groetjes
Syl

Viel bijna stijl achter over van het tabelletje met het "aantal mensen per m2"
 
Ja maar hoe hoog is dat cijfer als je bij Australie alleen het bewoonde gedeelte neemt??? dan komt het vast ook meer in die richting.

p.s.
[quote author=Syl link=topic=1490.msg14415#msg14415 date=1115166273]
Viel bijna stijl achter over van het tabelletje met het "aantal mensen per m2"
[/quote]

Heb je wel eens 477 mensen op een vierkante meter gezien. Het is inderdaad krap in Nederland  :-D Hoewel dan ook Australie proppen is: met z'n drieen!
 
Ja maaaaaar, neemt niet weg dat het hier dus wel makkelijker is om een rustig plekkie op te zoeken :up:!

hihi......snapte pas na een paar keer lezen wat je bedoelde met het stukje "met z'n drieen" :) Dacht even dat de stork langs geweest was.

Groetjes
Syl
 
[quote author=jufrebekka link=topic=1490.msg14732#msg14732 date=1115797708]
Ja maar hoe hoog is dat cijfer als je bij Australie alleen het bewoonde gedeelte neemt??? dan komt het vast ook meer in die richting.

Ja, dat is ook zo, het grootste gedeelte van Oz is 'onbewoonbaar' . Maar dan nog, het grootste gedeelte woont dan ook nog in de grote steden, bv in Melbourne 3 miljoen, Sydney 5 ? miljoen, enz.[/quote]
 
[quote author=Syl link=topic=1490.msg14743#msg14743 date=1115808989]
hihi......snapte pas na een paar keer lezen wat je bedoelde met het stukje "met z'n drieen" :) Dacht even dat de stork langs geweest was.
[/quote]

Ik snap de link met stork niet? Wat ik wel snap is dat Syl een letter was vergeten bij de zin dat ze schrok van het aantal mensen per m2....dat had mensen per km2 moeten zijn....3 mensen op 1 vierkante meter is natuurlijk al druk..laat staan 477 (ondoendlijk lijkt mij)....per vierkante kilometer wordt het verhaal natuurlijk anders....
 
[quote author=Maluka link=topic=1490.msg14767#msg14767 date=1115831550]
Ik snap de link met stork niet? [/quote]

Whahaha ! Ik zal je even op weghelpen ..de stork =de ooievaar= zwanger??
 
Oops wat inderdaad een hele K vergeten, enneh sorry voor mijn double dutch  :-D. Met z'n 3-tjes op een vierkante meter is inderdaad een hele klus.

Anyway.........ruimte genoeg hier :)

Groetjes
Syl
 
[quote author=Aussielover link=topic=1490.msg14820#msg14820 date=1115850860]
Whahaha ! Ik zal je even op weghelpen ..de stork =de ooievaar= zwanger??
[/quote]

Aha....Tja...ik ken Stork alleen als een groot metaalbedrijf bij ons in de buurt....
Maar het is opgehelderd nu :)
 
[quote author=jufrebekka link=topic=1490.msg14732#msg14732 date=1115797708]
Ja maar hoe hoog is dat cijfer als je bij Australie alleen het bewoonde gedeelte neemt??? dan komt het vast ook meer in die richting.
[/quote]

Dat kan oplopen tot Nederlandse toestanden, aldus ABS, de Australische CBS.
2000RP09-01.GIF
 
Dan is het in Nederland nog helemaal zo druk nog niet als je kijkt op deze volgende pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_population_density

Maar het is mij al wel te druk!!! :)
 
toen wij in'67 emigreerde naar Australia(ik was 7) liet je inderdaad alles achter- je stapte in die tijd niet even op een vliegtuig voor een vakantie in Holland.,en we hadden dan ook niemand meer gezien totdat ik terug kwam in'78 voor een vakantie (ha ha want ik zit hier nog)
Ik heb de laatste 16 jaar dan ook verschrikkelijk heimwee maar het feit dat je af en toe toch wel op vakantie kan of je broer komt eens hier maakt het wel een stuk prettiger. bovendien hebben we toch nu de computer... ik zit met mijn andere broer een paar keer per week met webcam en microfoon te praten. Telefoontjes kosten nu ook maar 12 cent per minuut en in '78 toen ik hier eerst kwam was het fl.10.00 oer minuut.
Het zal af en toe misschien een beetje zeer doen maar je moet je hart volgen... lekker gaan zou ik zeggen.
 
Miel,

Even tussendoor: je kunt veel goedkoper bellen met Australië. Via Teledump betaal je maar 2 cpm in de daluren (all-in). Je betaald geen abonnementskosten en je hoeft je niet aan te melden. Gewoon 0900-8100 bellen en de instructies opvolgen. Voor meer informatie kun je op hun website kijken: http://www.teledump.nl .
 
Back
Top