reacties op emigreren

[quote author=Lost link=topic=1490.msg15109#msg15109 date=1116150432]
Miel,

Even tussendoor: je kunt veel goedkoper bellen met Australië. Via Teledump betaal je maar 2 cpm in de daluren (all-in). Je betaald geen abonnementskosten en je hoeft je niet aan te melden. Gewoon 0900-8100 bellen en de instructies opvolgen. Voor meer informatie kun je op hun website kijken: http://www.teledump.nl .
[/quote]

Hee bedankt Lost, ben al zo vaak gewisselt van one-tel >>>tele-2...etc had hier nog nooit van gehoord. Nou kan ik nog meer ouwehoeren met Ma en broers.
Miel
 
Hoi hoi
Gisteren echt een rot ervaring gehad. Met heel de familie uit eten. Opa die werd 83. Afijn heel de avond lekker gekletst. Iedereen was tot mijn verbazing erg positief :-o. Eerst hadden ze zo iets van dat gaat hun nooit lukken maar nu alles heel dicht bij begint te komen. Wordt iedereen best positief. Einde van de avond  vraag m'n zusje (9jaar), ineen van:
Wanneer mag ik bij jullie logeren, ...nu kan het nog  slik  Mag ik anders met jullie mee naar Australië want jij bent mij liefste broer en bij jullie is het altijd zo leuk.......... slik slik  :cry: :cry:  Tja,... wat moet je daar nou opzeggen.  "m'n vrouw: Als het van mama mag dan mag je van ons mee :roll: :roll:
Ik ga die kleinen echt heel erg missen. Het was tijdens de rit van Den Haag naar Vlijmen voor de verandering erg stil in de auto ......

Ik weet het weinig informatie maar ik moest het eventjes van me af typen....
groetjes Barry
 
Geef ze in ieder geval maar een dikke kus en wat extra knuffels. Misschien een idee om haar in de voorbereiding wat meer te betrekken met alles. Ga eens met haar 'Australisch' eten of zo. Bezoek de 'Australische' beestjes in de dierentuin. Geef ze (nog meer als anders) gewoon ook het gevoel dat je haar mening (hoe jong ze ook is) waardeert en toon vooral begrip. Wel ontzettend lief dat ze je (jullie) zo graag ziet en mag.

Groetjes Miranda
 
Dat zijn de "moeilijke " kanten van emigreren. :cry:
Maar beter zo dan dat ze de vlag uithangen als je vertrekt :|

Sterkte :up:
 
Hoi Barry

Lijkt me idd erg moeilijk als je zo een goede band met je famillie hebt,en zeker waneer je kleine zus zo een opmerking maakt. Andere kant heb jij je familie nog (ik zelf heb geen contact meer met familie) en zullen ze je ook zeker gaan opzoeken waneer jullie gesetteld zijn in Ozzie. Dan heb je als je daar zit zeker iets om naar uit te kijken waneer je familie jouw kant op komt. Geniet nog van je familie en vrienden waneer je hier bent,zodat je top herinneringen aan deze periode hebt.

Groetjes Sander :up:
 
Inderdaad!

Ik heb altijd lopen klagen dat ik maar enigskind was, maar als je dit soort stappen gaat ondernemen is het ineens een stuk makkelijker dat je niet je hele familie achter moet laten....

Enige wat ik ontzettend moeilijk vind is mijn moedertje, die ik ook beschouw als mijn beste vriendin.........dat zal wel tranen met tuiten worden, van beide kanten ben ik bang....

Dus inderdaad, mag nu het nog kan lekker vaak mee komen eten! :up:

Enne....stel dat....jullie zitten daar eenmaal, dan komen ze misschien wel lekker lang op vakantie! Heb je misschien wel meer kwaliteit-tijd dan nu....?

Gr. Sab
 
wat een leuke reacties. Tnx people :up: :up:
@tum  Je hebt gelijk. Ik ga snel eens een keer naar de efteling met haar want dat beloof ik nu al maanden  :oops: Maar het komt er maar niet van ondanks het 15 min rijden is :wall:
tnx

gr. Barry
 
Jeetje Barry

Wat lief van haar om te vertellen dat je de liefste broer bent!!  :) Wees blij dat ze zo open met haar gevoelens is! En maak er nog een geweldige tijd van samen met haar in Nederland.  Voor je het weet komt ze voor de vakantie van haar leven naar Australië toe. 

Goed hoor, dat je bovenstaande verhaaltje hier neer hebt gezet want het hoort allemaal bij het 'emigratie pakket'.  :up:

Groetjes
Syl
 
Er zijn ook enorme leuke kinderboeken die met Australie of kangoeroe's te maken hebben. Ook erg leuk! Je hebt nu trouwens wel een mooie stok achter de deur om met haar naar de Efteling te gaan he

Ik heb met mijn moeder een goede band, maar mijn beste vriendin is ze zeker niet. We hebben, voordat ik uit huis ging, ook erg vaak ruzie gehad... Om de meest idiote dingen. We hebben samen al heel wat af gehuild en ze zegt (nu) ook dat ze niet mee wil naar Schiphol. Weet niet of dat over 2 jar nog zo is, maar het afscheid wordt voor ons tweeen ook moeilijk....
Dat blijf je altijd houden denk ik....
 
De Reacties zijn bij mij nogal verdeeld. Mijn vader vind het schitterend dat ik ga. Mijn moeder staat niet te juichen maar begrijpt het allemaal wel. Op mijn werk weten ze het allemaal wel maar laat ik ze niet weten hoe ver ik al ben, dit omdat ik mijn baas niet vertrouw met deze "vertrouwelijke" gegevens wat er toe leidt dat er een aantal denken / zeggen dat het mij allemaal niet gaat lukken. Ze moesten eens weten! Jaloezie bespeur ik vooral onder deze collega's. Vrienden en kennisen reageren over het algemeen zeer positief maar willen vooral weten wanneer ik ga. Dan zeg ik meestal kortweg: "Volgend Jaar", want ja zelf weet ik dit ook niet helemaal zeker wanneer dit is volgend jaar. Hangt nog af van of ik een state nomination krijg van de staat Victoria (1e keer gefaald, maar er is nog een kans voor een 2e keer). Of dat ik ga via DIMIA.
 
Hierhetzelfde als Sabien ... mijn moeder... dat wordt verschrikkelijk! Ik heb één broer en die woont met zijn gezin in Canada en nu vertrek ik ook nog eens met mijn gezin naar de andere kant van de wereld. Ze woon alleen. Ook zij gaat net als de mam van Annemiek niet mee naar Schiphol heeft ze gezegd, maar daar ben ik erg blij om. Dat zou een groot tranendal worden daar, zitten onze kindertjes ook niet op te wachten natuurlijk! Mijn vader komt ons daar afhalen! Dus dat is weer heel positief!! Dus voor ons heeft het echt 2 zijden... enerzijds mijn moeder die we alleen achterlaten en anderzijds mijn vader die ontzettend blij is dat we zijn kant op komen! En San heeft zoals hij al eerder zei geen contact meer met zijn ouders. Dat maakt het voor hem weer een stuk "makkelijker".

Collega's buren enz. in onze omgeving reageren allemaal heel erg enthousiast, ze vinden het fantastisch wat wij gaan doen. Een hoop klanten die ik spreek hebben ook zoiets van: Jee dat zou ik ook zooo graag willen...!!

Maar 1 ding is inderdaad zeker, de tijd die je met je familie door gaat brengen ginds, zal zeker quality-time worden!  :wink:
 
Reacties die ik vaak krijg zijn behoorlijk wereldvreemd.

Ik krijg mensen niet uitgelegd dat je tegenwoordig niet zomaar even ergens anders kunt gaan wonen, en dat je daarvoor een erg lange en ingewikkelde procedure door moet.

Ik hou me dan ook meestal op de vlakte wat mijn ambities betreft. Eerst maar eens een visum zien te bemachtigen, en dan mag de hele wereld het weten.
 
[quote author=AJ link=topic=1490.msg17730#msg17730 date=1118391881]
Reacties die ik vaak krijg zijn behoorlijk wereldvreemd.

Ik krijg mensen niet uitgelegd dat je tegenwoordig niet zomaar even ergens anders kunt gaan wonen, en dat je daarvoor een erg lange en ingewikkelde procedure door moet.

Ik hou me dan ook meestal op de vlakte wat mijn ambities betreft. Eerst maar eens een visum zien te bemachtigen, en dan mag de hele wereld het weten.
[/quote]

Daar zijn wij de fout ingegaan. Op het moment dat we zijn begonnen met de aanvraag hadden wij al vol enthousiasme verteld dat we graag naar Aus willen. Nu wordt er dus al ruim 2 jaar aan onze koppen gezeurd of we nou al geweest zijn of nog gaan. Probeer dan maar uit te leggen dat het een lang proces is. Mensen snappen het niet of willen het gewoon niet snappen :wall:
irritant hoor :x
 
Ja, dan denken ze gelijk dat het niet meer doorgaat. Maar sommige dingen duren gewoon een tijdje. Komt vanzelf goed.
 
Back
Top