Rebekka en Martijn - Brisbane - Qld (Terug naar NL - waarschijnlijk in oktober)

jufrebekka

XPdite Hero
Hoei een helemaal leeg forum  :lol:  Tijd om daar verandering in te brengen!

Een korte uitleg maar eerst wat wij van plan zijn. Daarna de laatste stand van zaken. Mijn vriend en ik willen naar Brisbane Qld verhuizen voor een periode van drie jaar. Via de studie van Martijn is Martijn in contact gekomen met iemand van de universiteit in Brisbane. Bij ons dus geen langgekoesterde Australië wens. We zijn er zelfs nog nooit geweest. Daarom hebben we dus ook geen idee of het wat is voor ons  :wink:

In april van dit jaar hebben we de papieren naar Australië opgestuurd. De administratie aldaar gaf pas afgelopen week zwart op wit dat Martijn is aangenomen. Nu is het wachten op de financiën. En (zoals altijd) is dat het grootste probleem... Maar we wachten geduldig af. Martijn is intussen op zoek naar tijdelijk werk en ik blijf waar ik ben tot we een definitief ja hebben op de internationale beurs (maar dat horen we pas weer in december...). Pas als dat allemaal helemaal klopt gaan we over op het visum en dergelijken.

Kleine update: Martijn heeft tijdelijk werk gevonden. Tot en met december is hij onder de pannen. Ik probeer ondertussen iedereen op mijn werk op de hoogte te houden (ze blijven maar vragen, en ik weet maar niets :lol: ). En ondertussen probeer ik te zorgen dat de ouders (ik sta voor de klas) niets weten tot het definitief is. Ik heb geen zin in geroddel. Bovendien krijg ik nu al vaak genoeg de vraag of we al wat hebben gehoord! :wink:

spannende tijd tot december. En inderdaad ik had ook mijn mond gehouden op mijn werk totdat ik het zeker wist, krijg je geen geroddel enzo. noe heel veel suc6 de komende tijd.

Groetjes

Gisteren is eindelijk de langverwachte brief van de universiteit gekomen: zij betalen mijn collegegeld en geven ook nog eens geld voor levensonderhoud (18,000 AUS$ per jaar). Nu eerst even twee nieuwe paspoorten halen en dan maar het visum gaan aanvragen. In de tussentijd regelen dat de universiteit een confirmation of enrolment (eCoE) doorgeeft aan de immigratiedienst.

Van harte gefeliciteerd! :mrgreen:
Dat zal een behoorlijk opgelucht gevoel hebben gegeven.

Wez ijn begonnen met de Visum molen... Pfff wat is dat een uitzoekgedoe zeg. Eerst zeggen ze dat we via een e-visa moeten doen. Gaan we beginnen... kan het niet! Dus weer een mailtje naar DIMIA. Nee hoor, het moet echt kunnen. Het blijkt een fout op de website. Omdat we al in maart willen vliegen willen we de medische check van tevoren doen. Hier op het forum gelezen dat ze bij de dokter ook de benodigde formulieren hebben. Dus op oudejaarsdag zijn we in het Bronovo geweest voor een longfoto (ze waren een formulier vergeten, konden we weer terug om dat op te gaan halen! handige jongens daar...) Gisteren zijn we naar de dokter geweest voor het medische onderzoek (heb ik daar toevallig iemand van dit forum ontmoet. Er zat een meisje met dezelfde roze formulieren!  :wink:). Dat was ook allemaal in orde. Maar het kan nog niet worden opgestuurd. Want we hebben nog steeds niet een COE nummer van de universiteit.  Maar als dat er eenmaal is!!! Nou dan gaan we wachten op het visum. heb gisteren ook mijn werk opgezegd. Heel raar. Maar als ik het nu niet doe, hebben we niet genoeg tijd om andere zaken te regelen. Zoals het afleveren van ons huis aan de verhuurder en verhuizen. Steeds komen we een stapje dichterbij het grote avontuur. Hoewel het avontuur eigenlijk al begonnen is natuurlijk. Alleen nu nog in dit koude landje...

Wow! Spannende tijden! Wat grappig dat je iemand anders van dit forum tegenkwam bij je medicals :-D.

Nou dat weet ik niet zeker hoor Lost. Maar wie weet? Niemand heeft er op gereageerd. We zijn wel al een stapje verder inmiddels. Want we kregen de COE gisteren. Vandaag alles ingevuld voor het eVisum. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Daar konden we onderaan trouwens wel invullen dat wel eventuele interviews e.d. in Den Haag wilden??? Ik niet snap niet?!? Maar we zien wel wat het wordt. Ze zeggen dat de aanvraag 5 werkdagen duurt. Dus ik ben benieuwd.

Ahhh, nu snap ik 'm :p. Ik had het verkeerd begrepen.

5 werkdagen is te overzien :lol:.

Tjs het blijkt vijf werkdagen te zijn, nadat ze alles hebben ontvangen. Dus ook de post van de dokter. Zijn wij even blij dat we die medische controle al hebben gedaan!

We kregen eigenlijk vrij snel een berichtje van DIMIA. We moeten meer bewijs leveren van onze relatie. Wij hadden een uittreksel van de burgelijke stand meegestuurd. In het Nederlands. Maar iemand hier had geschreven dat je het niet hoeft te laten vertalen. Dus wij hebben het niet gedaan. Het lijkt mij ook een vrij duidelijk formulier. Maar nee hoor. Zeurder de zeur. Deze week een vertaalster gezocht, gevonden. Een gecertificeerde kopie van ons huurcontract bij de gemeente laten maken. Die opgestuurd naar de vertaalster. En zij heeft het meteen vertaald en aangetekend terug gestuurd. Met stempels en al. Martijn heeft het gisteren in gescand. En ook maar gelijk een foto meegestuurd. Nu maar hopen dat ze het zo goed vinden.... PFFFF ze testen je wel voor je er naartoe mag. Mijn moeder vroeg zich al af of ze haar verklaring moet gaan typen. Whatever it takes! Maar we willen zo graag de goedkopen singapore airlines tickets!!!  De vingers zijn gekruist dat het allemaal voor 31 januari bekend is. En dat we als nog rond begin maart kunnen vliegen!

Martijn en ik moeten nog allebei drie weken werken. En dan kunnen we eindelijk een klein beetje ontspannen. Een klein beetje dan!  :wink:

Hi Rebekka

Ik sprak net mijn ouders, die hebben dus een vlucht geboekt met Singapore voor Maart, maar die vertelden dat Malaysian Air ook een hele goede deal hadden??? Geen idee  hoe of wat hoor, maar wie weet heb je er wat aan?

Groetjes
Syl (Brisbane -  Gold Coast)

Thanx  :up: ik ga meteen even kijken. Bij SA was het maar iets van 400 zoveel euro voor een enkele reis. Das echt weinig!

Yes, vanmorgen het electronische visum in het electronische postvak binnengekregen! Vanavond gelijk een ticket geboekt via Singapore Airlines, die hebben tot 31 januari een kortings actie. We hebben nu twee tickets (enkele reis) voor bij elkaar 972,10, all inn. Lijkt mij een goede deal.

We vliegen zondag 6 maart al! (Jullie zijn allemaal welkom om ons uit te zwaaien  :)  )

Ben nu bezig alle opzeggingsbrieven te schrijven, zodat die morgen de deur uit kunnen.

[quote author=Jeroen link=topic=607.msg7786#msg7786 date=1106603749]
:cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
[/quote]

Dat is niet om te huilen, dat is alleen voor onze familie. Wij zijn juist blij  :-D.

Back