Rebekka en Martijn - Brisbane - Qld (Terug naar NL - waarschijnlijk in oktober)

YIEHAA ! Van harte, Martijn en Rebekka ! :applause:

Jullie zullen wel helemaal door het dolle zijn ?
cheer.gif
cheer.gif

En idd jullie vliegtickets zijn heel zacht geprijsd !  :up:

Veel succes en vooral plezier met de laatste afrondende voorbereidingen !

Ingrid.

Gefeliciteerd  :up:  :up: Jullie zijn ons net voor! Wij vertrekken op maandag de 7e maart met Singapore Airlines naar Brisbane!

KC

Gefeliciteerd, het lijkt wel een top dag vandaag :happysun: :happysun: :happysun: :happysun:

gr

citavm

[quote author=KC link=topic=607.msg7795#msg7795 date=1106643454]
Gefeliciteerd  :up:  :up: Jullie zijn ons net voor! Wij vertrekken op maandag de 7e maart met Singapore Airlines naar Brisbane!

KC
[/quote]

Hè jammer niet in hetzelfde vliegtuig! Maar voor ons wel zo makkelijk om op zondag te vliegen. Dan kan iedereen ons uitzwaaien van onze familie!  :cry:

[quote author=jufrebekka link=topic=607.msg7834#msg7834 date=1106671948]
Hè jammer niet in hetzelfde vliegtuig! Maar voor ons wel zo makkelijk om op zondag te vliegen. Dan kan iedereen ons uitzwaaien van onze familie!  :cry:
[/quote]

Wij vertrekken zondagavond richting Schiphol. We overnachten dan in een hotel in de buurt en dan gaan we op maandagmorgen, in ons eigen tempo en dankzij de gratis shuttlebus van het hotel, zonder fileproblemen, aan ons avontuur beginnen.

Maar wel jammer hoor, dat we niet in hetzelfde vliegtuig zitten! Maar nu kun je ons wel op dinsdagavond de 8e maart welkom heten op Brisbane International Airport  :wink:  :wink:  :wink:

KC

[quote author=KC link=topic=607.msg7853#msg7853 date=1106684470]
[quote author=jufrebekka link=topic=607.msg7834#msg7834 date=1106671948]
[/quote]

Wij vertrekken zondagavond richting Schiphol. We overnachten dan in een hotel in de buurt en dan gaan we op maandagmorgen, in ons eigen tempo en dankzij de gratis shuttlebus van het hotel, zonder fileproblemen, aan ons avontuur beginnen.

Maar wel jammer hoor, dat we niet in hetzelfde vliegtuig zitten! Maar nu kun je ons wel op dinsdagavond de 8e maart welkom heten op Brisbane International Airport  :wink:  :wink:  :wink:

KC
[/quote]

Mijn ouders wonen op 15 minuten vanaf Schiphol, dus gelukkig geen (betaald :wink:) hotel nodig. Kunnen ze ons gelijk wegbrengen, ook een soort vangratis shuttle.
Of dat gaan redden op dinsdagavond betwijfel ik, maar we kunnen natuurlijk later wel gezellig iets afspreken in Brisbane.

[quote author=tinusv link=topic=607.msg7891#msg7891 date=1106768126]
..... maar we kunnen natuurlijk later wel gezellig iets afspreken in Brisbane.
[/quote]

Lijkt me eigenlijk ook wel beter. Weet niet of ik wel zo aanspreekbaar ben na 24 uur reizen  :lol:

KC

Ik denk dat ik ook wel meer dan een dag nodig heb om bij te komen. We spreken later wel iets af. Of gaan met z'n allen de instanties af, op een soort van excursie  :wink:

Hangt er wel vanaf wie van ons als eerste een automobiel heeft??? Ik ga er geen weddenschap voor afsluiten. Of we gaan OV-en  :-D Wie weet is dat wel super goed geregeld daar??? Wie zal het zeggen??!??

Eh, wij vonden het best tegenvallen het openbaar vervoer hier. 't Is maar net wat je gewend bent denk ik, en wat je verwachtingen zijn, en waar je moet wezen. Alles in de stad en er heel dichtbij is goed te doen met allerlei bussen en de trein, maar als je wat verder weg moet zijn dan gaat vaak de trein eens per half uur, sommige bussen gaan (behalve in de spits, dan rijden er wat extra bussen) maar eens per uur of twee uur, en in het weekend gaat er echt nog maar heel weinig aan bussen. Wij waren pas een dagje in Redcliffe, we dachten er 's avonds ook te eten en daarna terug te gaan, maar de laatste bus ging al om iets van 18 uur terug. En een paar weken terug waren we een dagje in Caloundra, ook met trein en bus naartoe gegaan, toen moesten we ook al hel vroeg terug om nog thuis te komen, en als je 1 bus mistte moest je 2 uur wachten op de volgende.

Moraal van dit verhaal: tenzij je alleen maar in de stad zelf hoeft te zijn of je woont heel dichtbij een treinstation, is een auto echt wel aan te raden. (Wij zijn hier twee maanden en hebben er nog geeneen, maar dat is ook omdat we stiekem een beetje huiverig zijn om links te rijden, en omdat we dus nog steeds in de stad zelf wonen en het OV daarom voor ons nog te doen is).

Micky

Micky, zou het helpen als ik zeg dat het links rijden eigenlijk veel makkelijker is dan rechts rijden...Maar dan wel met het verkeer van rechts voorrang (is in Oz. ook zo, net als in NL)...Als je nl. eenmaal op een weg rijdt, dan zijn alle zijstraten die op die weg uitkomen "ondergeschikt" aan jou. Kom je dus aanrijden en komt er een auto van links, dan mag jij doorrijden, komt er echter een auto van rechts (voor jou gezien over de andere rijbaan heen), dan heb je zelfs voorrang op die auto (tenminste, zo heb ik zowel in Ierland als Australie gereden en niet een keer een boze vinger gezien of een op de claxon hangende automobilist). Dat zal dus een uitzondering op de regel zijn dat rechts voorrang heeft. Let wel dat de persoon die voor jou van rechts komt, zelf eerst ook weer aan rechts voorrang moet geven en dat is van jou uit weer gezien het voor jou tegemoetkomende verkeer...Ik snap dat deze preek misschien nog wel heel verwarrend is, maar teken het maar eens uit..dan wordt het al een stuk duidelijker....Ik weet zeker dat als ik in Oz. eenmaal ben, ik eerst op zoek ga naar een huis en werk (en misschien of vlak daarvoor of daarna al wel op zoek ga naar een auto)...

Hi

Helemaal eens met Micky

Moraal van dit verhaal: tenzij je alleen maar in de stad zelf hoeft te zijn of je woont heel dichtbij een treinstation, is een auto echt wel aan te raden. (Wij zijn hier twee maanden en hebben er nog geeneen, maar dat is ook omdat we stiekem een beetje huiverig zijn om links te rijden, en omdat we dus nog steeds in de stad zelf wonen en het OV daarom voor ons nog te doen is).

Als je in de suburbs terecht komt dan kan je soms geen kant op. Fietsen is hier ook niet echt een optie  :lol: veels te Hillie! De afstanden zijn dus ook veels te groot om lopend af te leggen.......not to mention how hot it can be!
Binnen de stad is het OV prima en regelmatig, daarbuiten? een heel ander verhaal. Wij wonen op loopafstand van een trein station (die gaan heel regelmatig) dan is er ook nog een bushalte om de hoek van de deur maar de bus gaat 's ochtends een keer of drie tussen acht en negen, dan de heledag nix tot een uur of 4 en dan rijden er nog twee of drie bussen tot een uur of 5......and that's it!

En inderdaad dat links rijden als je het een weekje doet wil je niet anders meer!!  :-D

Syl

Ik ga zelf in NL nooit met de bus, maar ben gewend dat de treinen maar eens per half uur rijden. Het ligt er denk ik ook maar aan waar je precies bent en in welke grote stad. Van een stel uit Adelaide (war ik mee e-mail) is het OV daar erg goed geregeld. Die man gaat iedere dag met de bus naar zijn werk. rijden bussen genoeg en zelfs op speciale busbanen. Misschien is het in Brisbane wel minder goed. We zien wel ff hoe en wat. Weet ook nog lange niet of ik daar wel werk kan krijgen en zo ja waar... Tegen de tijd dat we gaan heb ik nog maar net mijn rijbewijs (heb nu 19 lessen gehad) dus ik denk niet dat ik erg veel moeite zal hebben om links te gaan rijden. Ben namelijk nog maar net gewend om rechts te rijden  :roll: :lol:

Even een korte tussen update. Het huis is een zooitje. De nieuwe huurders zijn langsgeweest. Mijn schoonouders hebben een hele dag staan poetsen en helpen, en ook mijn zwager en zijn vriendin. Kortom we zijn er bijna klaar voor. Gisteren was ons grote afscheidsfeest. Het was super gezellig. En heel erg druk. We hebben het in mijn oude school gedaan, waar ik dus bijna vier jaar heb gewerkt. Familie, collega's en vrienden, iedereen was er die we wilden zien. Op een zieke hier en daar na. Tip voor iedereen die gaat verhuizen: doe een internetveiling en maak er een rommelmarkt van tijdens je afscheidsfeestje. We hebben gisteren twee tickets terug verdiend. En zijn een heleboel troep/mooie spullen  :wink: kwijt geraakt! Ideaal zou ik zeggen. Mijn moeder had nog een afscheidslied en had voor iedereen papieren Delftsch blauwe tegeltjes waar iedereen zijn of haar eigen spreuk op kwijt kon. Leuk voor op het toilet in Australië  :-D. Kortom een hele leuke (maar zeer vermoeiende) avond. De laatsten gingen rond één uur naar huis. En wij lagen om half twee (totaal gesloopt) in bed. Nu gaan we nog even verder aan de slag. Misschien hebben we niet zoveel tijd meer om te mailen... En anders: Tot in Brisbane!

p.s. we zitten de eerste periode bij de prof in Ashgrove (is dat wat??) wij zitten dus wel goed!  :up:

Leuk dat jullie een te gek afscheidsfeest gehad hebben! Nu op naar de laatste afwikkelingen hier in NL. En dan op naar een nieuw begin in OZ!! Alvast al het geluk daar!!! ! Ik wou dat het voor ons al zover was!!  :) Misschien treffen we elkaar nog eens in Brisbane!

Hoi Jufrebekka,

Klinkt allemaal heel gezellig, dat feest en ik vond het een erg leuk idee wat betreft de veiling / rommelmarkt.

Heel veel succes nog de laatste 2 weken met het afwikkelen van alles en alvast veel geluk toegewenst in Oz.

Groetjes,

Brit

Hi Rebekka & Martijn

Heel, heel veel sterkte met jullie laatste loodjes. Enneh...wel even dat schooltje opzetten zodra je aankomt hier  :-D voor al die aussie kids met roestige Nederlandse taal kennis!

Heel veel geluk!
Syl

Back