hey Kathleen,
Wat een moeilijke beslissing hé.
Wij emigreerden ook al eens, maar dan naar Gran Canaria. We wilden eigenlijk naar Oz, maar dat lukte niet direct. Vrienden van ons woonden in Gran Canaria. We waren er al een aantal keer op vakantie geweest en het was allemaal geweldig. Maar je raadt het al... eens we daar aankwamen bleek hun relatie eigelijk op springen te staan, de vriendin zou eigelijk op ons zoontje passen als ik ging werken, maar dat ging dus allemaal niet door en wij kwamen vast te zitten in een relatiecrisis die niet de onze was, maar waar we wel volop in betrokken werden.
De school waar mijn zoontje naartoe moest was echt verschrikkelijk! En zo was die droomplek in de zon helemaal niet meer zo tof...
Wij zijn dus na 6 maanden terug gekomen... zonder spijt, maar met enorm veel levenslessen en een geheel andere leveninstelling.
En naar Oz willen we nog steeds. Maar volleidg op eigen houtje en nergens vanaf hangend. Daarom ben ik ook niet zo voor employer sponsored enzo... dan hang je ook weer vast en wij willen nu voor onze eigen keuzes staan.
Ik denk dat je elke migratie, re-migratie moet zien als levenslessen. je leert jezelf en elkaar telkens beter kennen en de ene mens is nu eenmaal snel tevreden en een ander wil steeds dat ietjes meer, maar daar is volgens mij helemaal niks verkeerd aan.
Wij maken ons zelf ook steeds die bedenking, van wat als het niet meevalt? Maar dan komen we gewoon terug terug, of doen we weer wat anders, en dat met opgeheven hoofd! En wat anderen ervan denken? Dat kan ons niks schelen, wij leven, zij dromen!
Volg gewoon je gevoel en dan komt het steeds goed Kathleen, daar ben ik van overtuigd!