Nou jongens en meisjes... voor wie nog geinteresseerd is, of in de toekomst wordt, even een korte update.
Na heeeeeel veel twijfelen, wikken en wegen, 1001 lijstjes die toch niks opleverden, gedimdam en meer van dat, is eindelijk EINDELIJK de definitieve beslissing gevallen... wij gaan in november (als het meezit, datum nog niet vast) weer naar Sydney.
Inmiddels heeft onze jongste spruit een visum (hebben we zelf aangevraagd... appeltje eitje, maar wel ruim 1000 euro lichter
).
Als je ons verhaal hebt gevolgd, vraag je je misschien af hoe we uiteindelijk tot dit besluit zijn gekomen. Het antwoord moet ik je schuldig blijven... to be honest, ik heb geen idee. Het is gegroeid en opeens was het moment daar dat de schaal oversloeg naar gaan. Als ik er iets uit geleerd heb, is dat je het proces zijn gang moet laten gaan. We hebben veel getrokken en geduwd zonder resultaat behalve dan frustratie. We hadden beter relaxed kunnen blijven.
Uuuuuh, what else. Oh ja, een dijk van een job offer in Sydney heeft ook errug geholpen. Dat in combinatie met gezeik hier op het werk, maakte de keuze iets makkelijker.
Wat weer minder is, familie was de eerste keer bijzonder supportive. Deze keer is het andersom... tranendal!! Eigenlijk wordt er nu even niet met ons gecommuniceerd, het lijkt wel alsof iedereen kwaad is dat we weer vertrekken en we worden op alle negatieve punten gewezen. Oh well, such is life. Het valt soms niet mee om je eigen, maar dan ook echt je eigen, keuzes te maken.
Ons rest alleen nog het huis te verkopen en dat kan een potentieel obstakel worden hoewel het ons niet tegen gaat houden om te vertrekken. Onze houdbaarheidsdatum van het visum komt dichterbij en voor die tijd willen we vertrokken zijn zodat we nog even tijd overhouden om naar NZ te reizen.
Dusssss, spannende tijden. Je zou denken dat met het nemen van een besluit de twijfel en spanning een beetje wegvalt. Dat is wat mij betreft niet het geval, maar er komt wel een soort toekomstgerichtheid op gang die heel prettig is...
Cheers!!