Retour of niet?

Het is gewoon TE moeilijk. Wat Aus heeft, heeft Ned niet en andersom, absoluut appels met peren. Geloof ook niet zo in lijstjes, maar misschien zijn ze wel handig om inzicht te krijgen in wat we belangrijk vinden... We modderen nog even door. Over een maand of 3 moet de beslissing echt vallen, we hebben nog tijd nodig om voor onze jongste een visum te regelen...

Hoi Kathleen

het lijkt me, als je in Australië bent, nadat je eerst heel dat zenuwslopende proces van visa krijgen, verhuis regelen, afscheid nemen etc... hebt moeten doorlopen, en je beslist dan toch om terug naar Nederland te gaan, dat je daar dan toch een zeer goede reden voor moet gehad hebben. Het is toch niet een beslissing die je zomaar neemt?

Wij zijn nu alles aan het regelen om te kunnen vertrekken in de zomer, en als ik zie wat daar allemaal bij komt kijken, dan is dat echt niet iets dat ik nog eens een keer zou willen doen. En dan zwijg ik nog over de kostprijs. Wij hebben wel zoiets van: als we het niet leuk vinden komen we terug, maar dat zou dan toch wel een beslissing zijn waar we ons aan zouden houden. Het is niet iets dat je zomaar beslist, daar denk je over na, weken, maanden zelfs, en als je dan na rijp beraad toch beslist om je leven daar op te geven en terug naar Nederland te gaan, dan moet je daar toch echt wel zwaarwichtige redenen voor gehad hebben. En tenzij die redenen nu echt niet meer spelen, denk ik dat je dezelfde problemen gaat krijgen als je weer teruggaat.

Mss simplistisch hoor, en ik hoop niet dat wij ooit in jouw situatie terechtkomen, maar je hebt toen die beslissing toch niet zomaar lichtzinnig genomen neem ik aan. Ik vind trouwens de suggestie van afterbang ivm die munt wel goed: dan is het idd je hart dat spreekt. Nu zit je het van alle kanten te beredeneren, maar uiteindelijk gaat het om gevoel: waar voel jij (en je gezin) je het best?

Succes met de beslissing!
Jerden

true, maar als ik wist wat ik voelde, dan hoefde ik niet te twijfelen... die van de munt is nu een beetje vooringenomen (de wat als-en zijn de revue al gepasseerd). Ik ga 'm een keer doen op een onbewaakt ogenblik, na een borrel ofzo :).

It sucks om het allemaal opnieuw te moeten doen, zie er ook eventueel enorm tegen op, maar dat houdt ons niet tegen (denk ik). Meer het gevoel van ontheemd zijn, dat vond ik echt tegenvallen en ik ben gewend in het buitenland te wonen. We zijn destijds mede snel teruggegaan omdat we hier dan de draad weer konden oppakken (job offers enzo stonden nog open). Was dat niet het geval geweest, dan hadden we daar misschien nog gezeten. Het was gewoon bad timing. Veel van geleerd, onder andere dat je (okay, ik veralgemeniseer, excuse moi) onherroepelijk een gevoel van ontheemdheid gaat krijgen en dat je daar dus echt even doorheen moet bijten...

Er zit wat beweging in... we hebben de spullen kant en klaar om een visum te regelen voor onze jongste spruit. En van het weekend zijn we ineens begonnen met de laatste klusjes in huis :w00t:

Vandaag de makelaar op bezoek gehad. Volgens haar goede kans om huis te verkopen (net verbouwd, duh!) binnen een jaar. Als het opbrengt wat zij denkt, kunnen we net kiet spelen... Nu nog beslissen :w00t:

Ik zou zeggen luister naar je gevoel, waar gaat je hart naar uit en waar wil je oud worden en misschien wel nog belangrijker waar je je kinderen wilt grootbrengen. Beide landen hebben hun mooie en minder mooie kanten zoals je weet.
Heel veel sterkte :up: .

Moon

Ik ga niet proberen je keuze te beinvloeden Kathleen ... Veel succes met het maken van je keuze. En we horen (zien:)) wel wat het wordt NL of AU.

Overigens ook al gedacht aan waar in AU (als dat de keuze wordt)?

Gr.
Peter en Ellen

Ik ga niet proberen je keuze te beinvloeden Kathleen ... Veel succes met het maken van je keuze. En we horen (zien:)) wel wat het wordt NL of AU.
Geen missionaris.

Overigens ook al gedacht aan waar in AU (als dat de keuze wordt)? (lees: *hint hint* Perth *hint hint*)

Wel missionaris.

:wink:

Overigens Kathleen: Huis verkopen? Was dat uberhaupt al de bedoeling of met oog op...?

LOL! Ja, huisverkopen met het oog op....

@ Moon: gevoel? Wa-is-da? Mijn gevoel neemt op dit moment een loopje met me en verschilt ongeveer per seconde.

@ Perthpete: heeeeeel stil. We hikken er tegenaan (okay, let me rephrase... ik hik er tegen aan.... :wink: ) Wordt probably weer Sydney. Heeft Hans de meeste contacten en meeste kans op werk. Brisbane is ook de revu gepasseerd. Maar ik vind Amsterdam ook niet verkeerd :lol:

Ondertussen worden we er GESTOORD van... Yes folks, zo kan het ook, It's not all about fun and new beginnings...

@ Perthpete: heeeeeel stil. We hikken er tegenaan (okay, let me rephrase... ik hik er tegen aan.... :wink: ) Wordt probably weer Sydney. Heeft Hans de meeste contacten en meeste kans op werk. Brisbane is ook de revu gepasseerd. Maar ik vind Amsterdam ook niet verkeerd :lol:

Ondertussen worden we er GESTOORD van... Yes folks, zo kan het ook, It's not all about fun and new beginnings...

Ja, we feel for you .. Ik hoop dat het gaat lukken om je gevoel een beetje 'buitenspel' te zetten (als het toch steeds v.d. ene naar de andere kant 'swingt' kun je er toch niets mee). Eigenlijk denk ik inderdaad dat een move naar Sydney niet eens zo heel erg veel anders is als een move naar Amsterdam (van jullie uit dan he:)). Sterkte, sterkte, sterkte!!

Wens jullie veel succes komende tijd, dat jullie een besluit kunnen nemen zonder achteraf spijt te krijgen...Wij zijn ook nog nooit in Oz geweest en ik wordt ook zo heen en weer geslingerd, alles op basis van een "gevoel"... :rolleyes: hoe kom je eraan en hoe kom je er van af... geen vreemde eend hoor! :smile:

de kleinste en wellicht de eerste stap zijn gemaakt: er is een paspoort in de maak voor de jongste. Verder status quo...

Okay, job-offer wordt warm gehouden, paspoort is binnen, paperwork allemaal ingevuld voor visum, VOG aanvraag loopt... waar-o-waar gaat dit naar toe???

Wens jullie veel succes komende tijd, dat jullie een besluit kunnen nemen zonder achteraf spijt te krijgen...Wij zijn ook nog nooit in Oz geweest en ik wordt ook zo heen en weer geslingerd, alles op basis van een "gevoel"... :rolleyes: hoe kom je eraan en hoe kom je er van af... geen vreemde eend hoor! :smile:

En? Heeft je 'gevoel' al wat meer richting gekregen???

Back