Hoi Kathleen
het lijkt me, als je in Australië bent, nadat je eerst heel dat zenuwslopende proces van visa krijgen, verhuis regelen, afscheid nemen etc... hebt moeten doorlopen, en je beslist dan toch om terug naar Nederland te gaan, dat je daar dan toch een zeer goede reden voor moet gehad hebben. Het is toch niet een beslissing die je zomaar neemt?
Wij zijn nu alles aan het regelen om te kunnen vertrekken in de zomer, en als ik zie wat daar allemaal bij komt kijken, dan is dat echt niet iets dat ik nog eens een keer zou willen doen. En dan zwijg ik nog over de kostprijs. Wij hebben wel zoiets van: als we het niet leuk vinden komen we terug, maar dat zou dan toch wel een beslissing zijn waar we ons aan zouden houden. Het is niet iets dat je zomaar beslist, daar denk je over na, weken, maanden zelfs, en als je dan na rijp beraad toch beslist om je leven daar op te geven en terug naar Nederland te gaan, dan moet je daar toch echt wel zwaarwichtige redenen voor gehad hebben. En tenzij die redenen nu echt niet meer spelen, denk ik dat je dezelfde problemen gaat krijgen als je weer teruggaat.
Mss simplistisch hoor, en ik hoop niet dat wij ooit in jouw situatie terechtkomen, maar je hebt toen die beslissing toch niet zomaar lichtzinnig genomen neem ik aan. Ik vind trouwens de suggestie van afterbang ivm die munt wel goed: dan is het idd je hart dat spreekt. Nu zit je het van alle kanten te beredeneren, maar uiteindelijk gaat het om gevoel: waar voel jij (en je gezin) je het best?
Succes met de beslissing!
Jerden