Hey Margriet,Ah sneu dat jullie zoon heimwee heft, hopelijk maakt hij snel vrienden op school!!
Hoe is het weer daar eigenlijk nu? (Lekker belangrijk, lullen over het weer, maar ben gewoon beetje benieuwd )
Super leuk dat er zo snel al mensen langs komen! Ik vind het zelf zo hartverwarmend als mensen plannen zitten te maken om je op te komen zoeken!
kom wel goed met je zoon. Onze dochters hebben ook een tijd heimwee gehad en pas na een jaar hadden ze het bijn niet meer over vriendjes en weet ik wat ze misten en wat er beter was in Nederland. En nu na ruim 5 jaar zouden ze alleen voor vakantie terug willen. En Port Macquirie en omgeving is erg leuk om op te groeien. Jammer dat je vrouw het niet zo erg naar haar zin heeft op haar werk hopelijk kan ze straks naar wat anders zoeken als jij een baan heb, het valt ook niet mee meteen aan de slag te moeten in een vreemd land met hier en daar toch wel heel andere gewoontes. Voor je weer een beetje balans in je leven heb gevonden na een emigratie ben je zo een half jaar verder. Succes net het vinden van een baan en de rest.
gr. Moon
Hang in there Jordy! Die fase hebben wij ook gehad. Het is ook een hele stap natuurlijk. Als dadelijk alles wat meer op zijn plaats valt wordt her makkelijker. Tot die tijd is her veel aanpassen en ervaringen opdoen. Wat erg vermoeiend kan zijn en je aan het twijfelen kan zetten. Tijd en moeite zal het echter verzachten
Hey peeps,
Ik wil zeker niet klagen hoor...
Eerst hemel en aarde verzetten om hier te geraken en dan wat zeuren... Dat zou maar zielig zijn
Alles valt eigenlijk heel goed mee en als je kan emigreren naar een ander land dan zal (ander) werk vinden ook wel lukken zeker?
Ik wou alleen maar aan de mensen die nog voor de grote stap staan meegeven dat je niet moet verwachten dat het leven vanaf dag 1 perfect is na zo'n immense stap...
Het vergt een beetje werk en doorzetting, maar dat komt wel goed...
En eerlijk gezegd is het hier voor mij het nu echt wel het makkelijkst omdat ik nog niet werk en veel kan ontdekken en relaxen...
Ik vrees dus ook dat ik onze overtocht op een heel andere manier ervaar momenteel dan Kathleen en Seppe.
Kathleen is direct in het werkleven gestapt en dat is best wel zwaar.
En Seppe is vrij snel naar school gegaan en dat is ook niet vanzelfsprekend voor een 7-jarige die niet veel Engels kan natuurlijk....
Het is vervelend om te beseffen dat Kathleen en Seppe het zelf moeten klaren en dat er weinig is dat ik kan doen om hen te helpen... (buiten de was, de plas en de kook )
We hebben er alleszins nog een hééééééél goed gevoel bij
Haha die fout heb ik ook gemaakt, binnen 2 weken begonnen met werken...doooh Weet nu nog niet hoe australia eruit ziet behalve de snelweg van hier naar mijn werk.
Het is vervelend om te beseffen dat Kathleen en Seppe het zelf moeten klaren en dat er weinig is dat ik kan doen om hen te helpen... (buiten de was, de plas en de kook )
Ik vond het zelf heerlijk om thuis te komen en te zien dat alles geregeld was en op rolletjes liep. Dat je uit de auto stapt en met eenglaasjevaatje wijn en een glas in de tuin in de schommelstoel gaat zitten en naar de verhalen van dekinderenkinderen en gasten kunt luisteren, omdat je niet meteen eten hoeft te koken.
Ja, da's ook alweer bijna een jaar geleden....Wacht ik corrigeer deze post even voor je
Ja erg heJa, da's ook alweer bijna een jaar geleden....