Na het lezen van het hoopvolle bericht over rijbewijzen omruilen etc heb ik gebeld met Qld transport dept en deze vertelde me dat er inderdaad veranderingen waren since Nov 27 en dat nederlanders nu een theorie examen EN en practisch test moetsen doen. Shit ! het wordt dus slechter.
Eerst maar eens gemaild met de persoon die het bericht had geplaatst.
hieronder een copy van de email over en weer.
Hallo,
Ik werd erop geantendeerd dat je iets had vermeld over het rijbewijs. goed nieuws. Ik heb de Qld Transport dept gebeld en die vertelde me het volgende. JA er zijn inderdaad veranderingen , wat Nederland betreft moet je nu theorie en een practische test doen (dus meer dan voorheen) .
Bij welke branche ben jij geweest, en heb je evt nog wat meer info
bvd
groeten Richard Wolters
antwoord:
Hey Richard,
Sorry voor de late reactie, ben net met mijn nieuwe baan begonnen endat vreet nogal wat van mijn tijd! Wat jij vermeld is wel heel raar! Ik kwam bij QLD transport geheel en al voorbereid binnen voor mijn theorietest, vertaling en alle andere documenten en daar werd mij medegedeeld dat de theorietest niet langer verplicht was en dat ik hem zo zonder problemen kon overschrijven! Dit was bij QLD transport in Beenleigh en naar mijn bescheiden mening zitten daar niet de grootste lichten die bij QLD transport werken. Mogelijk dat ze daar de nieuwe regelgeving verkeerd geinterpreteerd hebben?
De dag ervoor was ik in Brisbane bij QLD transport geweest maar daar waren ze niet accoord met mijn woonadres bewijzen, hier werd met geen woord over de veranderde regelgeving gerept!
Goed veel succes ermee, en ik hoor graag hoe het afloopt!
Groeten
De afloop !! vandaag 11 Dec
Hallo Jasper
bedankt for de informatie, we hebben er meteen werk van gemaakt mede omdat mijn vrouw al een tijd af en toe zonder rijbewijs rijdt omdat ze hier dus meer dan 3 mnd is.
Alhoewel 35 km verderop zijn we naar Beenleigh getogen en wat je schrijft klopt helemaal, niet erg bright die lui daar.
Ik begon al meteen om het internationale rijbewijs open te leggen op de engelse pagina en die met haar NL rijbewijs te presenteren.
Alles klopte,behalve dat sommige documenten in mijn vrouw haar meisjes naam stonden dus moesten we even naar huis om ons trouwboekje met vertaling te halen(terwijl het toch wel duidelijk in haar paspoort staat) maar ja niet teveel bewegingen maken en gewoon meedoen. Ze heeft nu haar Qld rijbewijs zonder enige test. ik heb nogmaals de website van qld transport bekeken en er staat duidelijk dat men een test moet doen. mazzel waarschijnlijk. ok nogmaals bedankt.
Groeten Richard
Zo beste mensen die nu met een rijbewijs situatie zitten, al moet je evt 100 km rijden
Beenleigh is the answer!!
Groeten richard