rijbewijs in QLD

Maar wel diegenen die toch maar zo even snel doorhadden dat ze het zo  konden afgeven zonder test! Mwah, geef ze daar toch wel credit voor!

Henriette
 
Ik doelde op mezelf, ben daar nl 3x geweest om mijn theorie te kunnen doen. 3x een ander verhaal te horen gekregen en met een kluitje in het riet naar huis gestuurd...:cool: Maar uiteindelijk de derde keer tóch nog mijn test mogen doen! (En geslaagd :grin:)
 
We zijn vanmiddag naar Transport in Nambour geweest en stonden binnen het uur weer buiten met ons QLD rijbewijs.
Geen vertaling van het Nederlandse rijbewijs nodig en geen test hoeven afleggen.
Het internationale rijbewijs waren ze ook niet erg in geinteresseerd.
We hebben aangeleverd:
- Nederlandse rijbewijs
- credit / of bankcard (verificatie naam + handtekening)
- marriage certificate voor indentificatie van beide namen in mijn paspoort en
  Nederlandse rijbewijs
- bewijs van residential adres in Australie (brief met advice TFN in ons geval)
- paspoort

We hebben $65 betaald voor een rijbewijs dat 5 jaar geldig is, daarna moesten we op de foto en kregen we ons rijbewijs.

groet,

Annelies
 
Gefeliciteerd met je Qld rijbewijs  :up:

Goed nieuws, ook voor ons, want we hopen in een paar maandjes ook in Qld te zitten.

Groetjes van Jolanda
 
Gaaf Annelies!
Ik ga volgende week die van mij ophalen.

Maar wel vreemd is dat verschillende kantoren verschillende regels hanteren....maar goed daar waren we al eerder achter.  :|

Ik moet in Brisbane dus wel een vertaling meenemen.

(Iedereen op naar Nambour dus  :grin:)
 
Net bij QT geweest hier in de stad Brisbane om mijn boete te betalen en even gevraagd hoe dat nu zat met rijbewijs:

geen test
wel vertaling: wat een sukkels! Ik zie niet eens wat er te vertalen valt????????? Naam, oud adres en een kruisje achter een autootje????????
Gelukkig zijn ze in Nambour internationaler georganiseerd???? Ik geloof dat ik daar heen ga. Heb het hier in Brisbane effe gehad met QT.

Oh, en de drie punten aftrek krijg ik later alsnog achteraf op mijn Qld rijbewijs, zeggen ze.....Ach, heb er nog genoeg over toch? Ik sta nu wel 5 minuten stil bij elk stopbord! Kan me niks schelen, overkomt me niet nog een keer  :grin: :grin:
 
Hoi,

Heb vorige week m'n rijbewijs opgehaald in Burleigh Heads, Gold Coast, duurde 10 minuten en heb alleen m'n nederlandse rijbewijs en bankpas met m'n volledige naam erop hoeven laten zien. Fluitje van een cent!

Groet,

Wanda
 
Ook ik heb 'm! Ja ja in Nambour gehaald!
Was ook fluitje van een cent....NL rijbewijs, adres bewijs, etc....zo gepiept. Ze konden nog redelijk fotograferen ook!

Enne....niks geen 3 punten aftrek! :up:

Henriette
 
He: gefeliciteerd! Helemaal omdat je die 3 punten aftrek niet hebt... Had ik dat maar geweten: was ik ook naar Nambour gegaan  :wink:

Nou ja: was niet van plan om nog meer punten aftrek te krijgen maar ja... paar km te hard rij je zo...  :|
 
Hebben ze in Nambour maarliefst twee koppen pp, maar nog steeds geen hersenen genoeg!  :wink:

Hee, gefeliciflapsteerd!  :up:
 
Heb dus de written test vorig jaar september gedaan: vandaag brief binnen van Queensland Government/Queensland Transport:

Dear Sir/Madam,

Written Road Rules Test Fee Refund

I am writing to you about the written road rules test that you undertook when you transferred your overseas driver licence to a Queensland driver licence.

An amendment was made to the Transport Operations (Road Use Management - Driver Licensing) Regulation 1999 on 1 March 2006. The amendment exempts holders of some overseas drivers licences from having to undertake a written road rules test and pay the related fee.

Queensland Transport has recently conducted a review which indicated that the department has incorrectly required some customers to sit the written road rules test and pay the relevant fee. As a result, Queensland Transport is refunding the written road rules test fee to those customers.

You have been identified as one of the customers eligible for the refund. The cheque attached to this letter provides full details of the refund.

I apologies on behalf of Queensland Transport for any inconveniences this matter has caused.

If you have any further enquiries... etc etc
Nou ja... Wel heel aardig van die jongens natuurlijk maar het was nog niet bij mij opgekomen om over die $16.75 te gaan klagen...
Wel weer typisch overheid dat het dan 11 maanden (na de beslissing) duurt voordat ze tot actie overgaan  :grin:
 
Wel weer typisch overheid dat het dan 11 maanden (na de beslissing) duurt voordat ze tot actie overgaan  :smile:
Dat zal wel typisch ozzies zijn denk ik, Maar ze doen het in iedergeval nog. hier kan je fluiten naar je centen (meestal)
 
hoi hoi,

ik heb toevallig vandaag ook een zelfde brief in mijn brievenbus gevonden met hun verontschuldiging en een bijgevoegde cheque van $33,50 , was helaas gezakt voor mijn eerste test. Die dingen gebeuren als je niet leert uit het boekje van te voren en voor maar 16,75  gewoon de gok waagt!!! :lol:

Grtz Rudi :cool:
 
ik ben benieuwd of ze hier ver mee terug gaan, heb mijn test 3.5 jaar geleden gedaan, en door wat omstandigheden ook een paar keer moeten doen.

och ja we zien wel, komt wel weer goed.

groeten,

Hein
 
Back
Top