rijbewijs in QLD

[quote author=Hans de Visser link=topic=6062.msg76448#msg76448 date=1165323162]
Die website is voor het laatst geupdate op 23 november, wat zou kunnen verklaren waarom een eventuele verandering op de 24e er nog niet opstaat. Het lijkt me echter waarschijnlijker dat ze een dergelijke verandering wel duidelijk zouden aankondigen, en dat Jasper misschien gewoon mazzel heeft gehad. Een ding is namelijk wel duidelijk:
QLD Transport medewerkers kennen hun eigen regels niet, of zijn in ieder geval niet consequent in het toepassen ervan. :roll:

Tenzij iemand op de proppen komt met bewijs dat niet enkel is gebaseerd op de ervaring van slechts 1 of 2 personen, zou ik er maar gewoon vanuit gaan dat de volgende 2 regels nog steeds gelden:
- je moet een theorietest doen
- je moet een officiele vertaling van je rijbewijs tonen, een internationaal rijbewijs voldoet dus niet.

Een ieder die zijn QLD rijbewijs heeft gekregen zonder aan beide regels te voldoen heeft m.i. gewoon mazzel gehad met degene die achter de balie stond...  :)
Als je je QLD rijbewijs nog niet hebt, kun je het natuurlijk proberen zonder vertaling of theorietest, misschien heb je mazzel, of misschien loop je 5 minuten later teleurgesteld weer naar buiten  :cry:
[/quote]

Ik heb vorige week met de department of Transport gebeld en deze vertelde me dat je geen theorie test meer hoeft te doen, nieuwe regels!!  :up:.

Het volgende moest ik mee nemen:

Nederlandse paspoort
Nederlands rijbewijs
Een factuur waar je volledige adres op staat
ATM kaart
En een vertaling en die heb ik laten doen door de Consul op het nederlands consulaat, dat kosten me  $25.00. Als je dit namelijk laat doen door NAATI kost je dit veel meer (over de $ 100.00) :-(

Nou ik heb m'n rijbewijs (gekregen op 2/2/07) en er erg trots op, m'n nederlands rijbewijs kreeg ik gewoon terug. :up:

Cheers

Jenny Hengeveld
 
Hoi,

Wat ik me afvroeg: Krijg je nu een rijbewijs voor Queensland, of voor heel Australie?

Groeten Sander
 
Hoi Sander: rijbewijs is voor heel Australie hoor. Zou mooie bak wezen dat als we even weekendje Byron Bay willen doen ons QLD rijbewijs niet geldig is  :wink:
 
rijbewijs is voor heel Australie hoor. Zou mooie bak wezen dat als we even weekendje Byron Bay willen doen ons QLD rijbewijs niet geldig is

Gelukkig maar; moest er al niet aan denken om net zoals in Nederland alleen maar rondjes te moeten rijden...Duitsland en Belgie mag ik immers op een Ned rijbewijs ook niet in. :evil:
 
hahaha... zo bedoel ik het niet  :grin:

Ik lees namelijk allerlei berichten van "rijbewijs in Victoria" en "rijbewijs in Queensland" en tot voor kort moest je in de eene staat wel een exam afleggen, en bij de ander niet. Ik vroeg me af waarom mensen dan hun rijbewijs niet in een staat gingen omzetten waar het makkelijk ging, i.p.v. in een staat waar het lastiger was.

Maar staat er op het Oz-rijbewijs, ook nog iets van in welke staat je hem hebt aangevraagd?

Groeten Sander
 
Je moet in je eigen staat je rijbewijs aanvragen. Een QLD rijbewijs ziet er ook anders uit dan een NSW of VIC rijbewijs.
Dus als mensen in NSW wel examen moeten doen kunnen ze niet in QLD hun rijbewijs ophalen om zo dat examen te ontlopen.

Maar dat examen stelt echt niet veel voor hoor! En die 16 dollar dat het kost(te) kom je ook wel overheen...
 
je moet wonen in de staat waar je je rijbewijs aanvraagt, anders moet je dus eerst in queensland gaan wonen en daarna naar een andere staat verhuizen om het examen te ontlopen.
 
Back
Top