[quote author=Hans de Visser link=topic=6062.msg76448#msg76448 date=1165323162]
Die website is voor het laatst geupdate op 23 november, wat zou kunnen verklaren waarom een eventuele verandering op de 24e er nog niet opstaat. Het lijkt me echter waarschijnlijker dat ze een dergelijke verandering wel duidelijk zouden aankondigen, en dat Jasper misschien gewoon mazzel heeft gehad. Een ding is namelijk wel duidelijk:
QLD Transport medewerkers kennen hun eigen regels niet, of zijn in ieder geval niet consequent in het toepassen ervan. :roll:
Tenzij iemand op de proppen komt met bewijs dat niet enkel is gebaseerd op de ervaring van slechts 1 of 2 personen, zou ik er maar gewoon vanuit gaan dat de volgende 2 regels nog steeds gelden:
- je moet een theorietest doen
- je moet een officiele vertaling van je rijbewijs tonen, een internationaal rijbewijs voldoet dus niet.
Een ieder die zijn QLD rijbewijs heeft gekregen zonder aan beide regels te voldoen heeft m.i. gewoon mazzel gehad met degene die achter de balie stond...
Als je je QLD rijbewijs nog niet hebt, kun je het natuurlijk proberen zonder vertaling of theorietest, misschien heb je mazzel, of misschien loop je 5 minuten later teleurgesteld weer naar buiten :cry:
[/quote]
Ik heb vorige week met de department of Transport gebeld en deze vertelde me dat je geen theorie test meer hoeft te doen, nieuwe regels!!
.
Het volgende moest ik mee nemen:
Nederlandse paspoort
Nederlands rijbewijs
Een factuur waar je volledige adres op staat
ATM kaart
En een vertaling en die heb ik laten doen door de Consul op het nederlands consulaat, dat kosten me $25.00. Als je dit namelijk laat doen door NAATI kost je dit veel meer (over de $ 100.00) :-(
Nou ik heb m'n rijbewijs (gekregen op 2/2/07) en er erg trots op, m'n nederlands rijbewijs kreeg ik gewoon terug.
Cheers
Jenny Hengeveld