Rijbewijs omzetten!!

Oef Ellen dat is hier helaas niet mogelijk een jaar met je internationaal rijbewijs rondrijden. Hij is net zo lang geldig als je toeristenvisum is. In mijn geval 3 tot 6 maanden :cry: Maar ach het geeft uiteindelijk toch niets, moeten er toch aan geloven!
 
Zitten jullie er toch aan vast om een drivingtest te doen. Maar ja, in NT zijn niet zo veel auto's of bomen. Moet een fluitje van een cant zijn, toch? :-D

Rene
 
En mensen, het is vast een open deur, maar toch:

Alleen het praktijk-examen hoeft meestal niet gedaan te worden, het theorie examen meestal wel (ik spreek in ieder geval voor WA met zekerheid!).

M.vr.gr.

Perthpete
 
@ Peter,

Als je een pagina terug gaat, zie je dat in je Qld en NT TOCH een practical driving test moet doen, helaas, naast een aantal vragen over de theorie.

Rene
 
Looo,

Ik heb m'n QLD rijbewijs een maand of 5 geleden behaald. (ja, okee, ik ben crimineel, want dat was dus wel een jaar of .... te laat, ughhh).

Als Nederlander met een N'lands rijbewijs hoef je NIET een practical driving test te doen. Wel theorie. Plus, je moet je rijbewijs laten vertalen door een officiële vertaler.

That's all!

Cheers,

Irene
 
He? Ik heb mijn rijbewijs nooit laten vertalen (heb ook veeeeeels te lang op mijn Nederlandse rijbewijs gereden :oops: :evil:. Moest inderdaad ook alleen Theorie doen en wat andere zaken laten zien zoals identiteits bewijzen etc. en mijn Nederlandse rijbewijs (maar zonder vertaling)

Groetjes
Syl

p.s. ik zag er zeker erg betrouwbaar uit :-D :evil:
 
Ja maar Syl, wij weten toch onderhand wel hoe vaak regels hier veranderen?! Werkverschaffing heet dat.  :-D

Maar ja, het stond zelfs in het foldertje dat ik kreeg toen ik de papieren ging aanvragen. En ik natuurlijk mooi overheen gelezen, maar daar trapten ze niet in. Komt u maar weer terug wanneer u de vertaling heeft!

Naam = Name
Adres = address...

Nou ja! :) Zal wel voor de Vlaamse rijbewijzen zijn...
 
In SA hoef je alleen een theorie test te doen, erg gemakkelijk. Internationaal rijbewijs werd niet om gevraagd ( zonde van het geld geweest ) en mijn Nederlandse rijbewijs mocht ik gewoon ( niet in stukken geknipt) houden. Je moet wel binnen 3 maanden na aankomst dit doen.  Zak je voor de theorie, ga je weer achterin de rij staan, betalen en mag je weer de test doen, zo slaagt dus iedereen.

Toen ik een jaar of 12 geleden van Australie naar Nederland terugging heb ik bij het Buro Nader Onderzoek Rijvaardigheid, opnieuw mijn theorie en praktijktest moeten doen ( wel verkorte vorm) en kreeg ik een Nederlands rijbewijs. Tegenwoordig moet je een regulier theorie en praktijkexamen van het CBR doen, omwisselen is niet meer mogelijk!http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigena..._rijbewijs/omwisselenbuitenlandsrijbewijs.htm

Over de rijstijl van Nederlanders en Australiers.... de weinige lessen die mensen hier krijgen ( of geeneen) laat zich duidelijk merken op de weg. Men rijdt wel heel rustig maar erg best vind ik ze niet rijden, bij twee rijstroken op de linker gaan rijden ( ondanks borden keep left if not overtaking) is er niet bij, ze blijven op de rechter rijden. Mensen(auto's) voor laten gaan.............helaas gebeurt niet. liever een kruispunt blokkeren dan iemand er tussen(door) laten. Op de fiets heb je hier helemaal niets te vertellen, fietsers houden maar het verkeer op.

Willem
 
[quote author=willem-lenie link=topic=2904.msg32666#msg32666 date=1129995700]
Zak je voor de theorie, ga je weer achterin de rij staan, betalen en mag je weer de test doen, zo slaagt dus iedereen.[/quote]

Maar hier in QLD mag dat dus niet op dezelfde dag!!!

Heb trouwens ook m'n rijbewijs niet hoeven laten vertalen... :up:
 
Hee, Antira, wanneer heb jij je rijbewijs hier gehaald? En naar welk Queensland Transport ben jij gegaan? Die lullo's zullen me toch niet voor de Kat-z'n-dinges m'n rijbewijs hebben laten vertalen?!!! Argh!
 
heb zelf ook wat opgezocht, zodat ik zelf ook weet wat te doen met mijn rijbewijs na aankomst...
op de site van dimia staat heel wat info...

info op deze link...'apply for a driver's licence'
klik gewoon je staat van bestemming aan!!

http://www.immi.gov.au/settle/info/arrived_migrants.htm

greetings Mon
 
Nou, wij hebben even goed nieuws te melden:

wij hebben beiden een NSW rijbewijs opgehaald in Tamworth. NL rijbewijs mee, paspoort mee, bewijs van waar je woont mee (hebben we niet, maar we hebben een referentie), internationaal rijbewijs mee, een papiertje invullen, oogtest doen, even lachen voor de foto.....and that's it! No worries!
 
Het blijft mij verbazen dat er toch zo veel mensen hun rijbewijs zo in konden ruilen. Het zet bij mij vraagtekens bij de informatie dat DIMIA op hun website vermelden. Het staat duidelijk
After the three months, if you want to drive, you will need to have the appropriate driver's licence. To get one you will usually need to pass a knowledge test, a practical driving test, and an eyesight test. In Australia, drivers' licences are issued by state and territory governments.

Werkt iedere staat dan op een eigen manier??

Rene
 
Bedankt Ton voor je uitgebreid antwoord op mijn vraag. Ik stel het zeer op prijs dat je de tijd hebt genomen om e.e.a. uit te zoeken.  :)
Het zal niet mee hebben gevallen om achter het toestenbord te gaan zitten om

JA :loldevil:

in te typen, aangezien je leeftijd.  :evil:
Zeer bewonderenswaardig!! :up:

Met vele groeten, en nogmaals BEDANKT.  :flowers:

Rene
 
GEEN DANK GEEN DANK,

Je ziet dat ik voor ons forummers alle tijd neem
om e.e.a. uit te zoeken en op een duidelijke manier
uit te leggen.
En dan is het altijd fijn om te zien dat al dat werk gewaardeerd wordt

:lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
 
Ik heb mijn rijbewijs ook onlang om laten zetten in Sydney. Tot voor kort moest je daar een theorie examen voor afleggen, maar dat hebben ze afgeschaft.
Helaas moesten ze wel perse een officiele vertaling hebben van mijn NL rijbewijs, wat natuurlijk oplichterij is, maar goed. Met een Internationaal rijbewijs kunnen ze niets! Ze willen een hoop bewijs van wat je adres is (rekeningen, referenties, etc). En helaas, ze hebben mijn NL rijbewijs ongeldig gemaakt door er een stempel en een krabbel op te zetten.
 
[quote author=Rene-L link=topic=2904.msg32819#msg32819 date=1130140776]
Het blijft mij verbazen dat er toch zo veel mensen hun rijbewijs zo in konden ruilen. Het zet bij mij vraagtekens bij de informatie dat DIMIA op hun website vermelden. Het staat duidelijk
After the three months, if you want to drive, you will need to have the appropriate driver's licence. To get one you will usually need to pass a knowledge test, a practical driving test, and an eyesight test. In Australia, drivers' licences are issued by state and territory governments.

Werkt iedere staat dan op een eigen manier??

Rene
[/quote]

Ik lees op de site van WA dat landen, waaronder Nederland en Belgie, vrijgesteld worden van de theoretische test. Ik neem aan dat dit ook voor de andere staten geldt. Dus dat verklaart het gemak van slagen.

Het Nederlands rijbewijs staat wereldwijd bekend als zeer goed (zeker voor vrachtwagens en bussen), in België werken ze daar nog aan....
 
[quote author=David link=topic=2904.msg32853#msg32853 date=1130153574]
. En helaas, ze hebben mijn NL rijbewijs ongeldig gemaakt door er een stempel en een krabbel op te zetten.
[/quote]

Mogen ze dat zomaar? Het is toch een wettelijk nederlands document, waarover de Australische regering helemaal niets te zeggen heeft?

Bart
 
Hoi hoi
Precies wat Bart zegt... ALs het eventjes kan wil ik mijn NL rijbewijs houden. Sterker nog aantal weken voordat ik weg ga. Zal ik ff een nieuw rijbewijs halen zodat ie voor de volgenden 10 jaar geldig is. Als ze hem dan verknippen, be-krassen, be-stempelen, etc :x zonde geld 
Je gaat er natuurlijk niet vanuit maar stel je voor dat je na een aantal jaar weer terug gaat naar Nederland. Ik zou er niet aan willen denken om weer opnieuw mijn rij examens te moeten doen  :wall: 
groetjes Barry :)
 
Back
Top