Salaris verpleegkundige?

Er zijn wel CAO's, maar die verschillen per staat en per openbaar/prive. Dus je zult eerst moeten weten in welke staat je wilt werken en of je voor een openbaar ziekenhuis of een privekliniek wilt werken En dan kun je inderdaad uitzoeken hoeveel er betaald wordt.
Maar dan weet je nog steeds niet of je de diensten krijgt die je zo graag wilt. Ondanks het grote tekort aan verpleegkundigen kun je als nieuweling toch echt geen eisen stellen. In de meeste gevallen gaan de wensen van het bestaande personeel voor. Mijn man zou graag permanent nachtdienst doen, maar helaas zijn er al een paar mensen die dat doen en die er al langer werken. Jammer dan, zij hebben meer rechten.

groetjes,
Rixta
 
@rixta,
Moet zeggen dat je erg ongelukkig klinkt, maar ik kan het mis hebben.
Hadden jullie ook meer verwacht ,qua salaris en misschien ook wel van australie?

Ik moet zelf nog beginnen, maar zal het zeker laten weten waar ik terecht ben gekomen en
wat ik allemaal ben tegengekomen.

Heeft je man eerst via agencies gewerkt of is hij direct begonnen met een (vast) contract?

Groetjes
Sophie
 
Overigens liggen de salarissen lager dan in Nederland merk ik!

Je salaris hier en in Nederland is niet te vergelijken. De kosten zijn hier zo anders als in Nederland. Wij kunnen hier met ons gezin goed rondkomen van 1100 dollar per week, met een huurhuis van 360 dollar per week.

Groetjes Sigrid
 
[quote author=Rixta link=topic=10138.msg141652#msg141652 date=1246170792]
Er zijn wel CAO's, maar die verschillen per staat en per openbaar/prive. Dus je zult eerst moeten weten in welke staat je wilt werken en of je voor een openbaar ziekenhuis of een privekliniek wilt werken En dan kun je inderdaad uitzoeken hoeveel er betaald wordt.
Maar dan weet je nog steeds niet of je de diensten krijgt die je zo graag wilt. Ondanks het grote tekort aan verpleegkundigen kun je als nieuweling toch echt geen eisen stellen. In de meeste gevallen gaan de wensen van het bestaande personeel voor. Mijn man zou graag permanent nachtdienst doen, maar helaas zijn er al een paar mensen die dat doen en die er al langer werken. Jammer dan, zij hebben meer rechten.

groetjes,
Rixta
[/quote]

Ik wil graag vlakbij mijn familie in Victoria, melbourne werken.. liefst in een openbaar ziekenhuis maar ook een Nederlandstalig verpleegtehuis of ziekenhuis lijkt me leuk. Ik spreek tenslotte Nederlands en Engels en ken de 'oude' Nederlandse liedjes en gebruiken..lijkt mij een meerwaarde boven Australisch personeel!
Nog even en dan heb ik mijn BOG registratie.. en dan heeeeel langzaam aan wil ik beginnen met de benodigdheden voor een visum, wat mijn dochter betreft begon ik al gisteren!
 
[quote author=Cornelis link=topic=10138.msg141659#msg141659 date=1246178227]
@rixta,
Moet zeggen dat je erg ongelukkig klinkt, maar ik kan het mis hebben.
Hadden jullie ook meer verwacht ,qua salaris en misschien ook wel van australie?

Ik moet zelf nog beginnen, maar zal het zeker laten weten waar ik terecht ben gekomen en
wat ik allemaal ben tegengekomen.

Heeft je man eerst via agencies gewerkt of is hij direct begonnen met een (vast) contract?

Groetjes
Sophie
[/quote]

Mijn man is Australier, dus die wist waar hij aan begon. En ik ben helemaal niet ongelukkig met ons inkomen. Wij kunnen van dat bescheiden salaris prima rondkomen. Ik waarschuw mensen alleen maar dat ze niet te hoge verwachtingen moeten hebben. Als je denkt $2500 pert twee weken te kunnen verdienen, dan is dat nogal ver van de realiteit.

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Senseo link=topic=10138.msg141704#msg141704 date=1246225650]
[quote author=Rixta link=topic=10138.msg141652#msg141652 date=1246170792]
Er zijn wel CAO's, maar die verschillen per staat en per openbaar/prive. Dus je zult eerst moeten weten in welke staat je wilt werken en of je voor een openbaar ziekenhuis of een privekliniek wilt werken En dan kun je inderdaad uitzoeken hoeveel er betaald wordt.
Maar dan weet je nog steeds niet of je de diensten krijgt die je zo graag wilt. Ondanks het grote tekort aan verpleegkundigen kun je als nieuweling toch echt geen eisen stellen. In de meeste gevallen gaan de wensen van het bestaande personeel voor. Mijn man zou graag permanent nachtdienst doen, maar helaas zijn er al een paar mensen die dat doen en die er al langer werken. Jammer dan, zij hebben meer rechten.

groetjes,
Rixta
[/quote]

Ik wil graag vlakbij mijn familie in Victoria, melbourne werken.. liefst in een openbaar ziekenhuis maar ook een Nederlandstalig verpleegtehuis of ziekenhuis lijkt me leuk. Ik spreek tenslotte Nederlands en Engels en ken de 'oude' Nederlandse liedjes en gebruiken..lijkt mij een meerwaarde boven Australisch personeel!
Nog even en dan heb ik mijn BOG registratie.. en dan heeeeel langzaam aan wil ik beginnen met de benodigdheden voor een visum, wat mijn dochter betreft begon ik al gisteren!
[/quote]

euh BIG registratie dus ;)
 
Ploegen diensten is in mijn single mom positie niet echt een wenselijk iets, tuurlijk zou mijn dochter kunnen logeren bij mn fam, maar ook die werken en hebben verplichtingen en kids!
Hoe zit het met de ZZP verpleegkundigen in Aussie.. is daar vraag naar?
 
[quote author=Siegrick link=topic=10138.msg141667#msg141667 date=1246190421]
Overigens liggen de salarissen lager dan in Nederland merk ik!

Je salaris hier en in Nederland is niet te vergelijken. De kosten zijn hier zo anders als in Nederland. Wij kunnen hier met ons gezin goed rondkomen van 1100 dollar per week, met een huurhuis van 360 dollar per week.

Groetjes Sigrid
[/quote]

Dat ligt denk ik aan je werkveld. Ik kreeg hier in Australië bijvoorbeeld aanzienlijk meer betaald dan in Nederland. Als ik het in met de huidige koers omreken, dan verdiende ik hier netto op jaarbasis wat ik in Nederland bruto kreeg.

En het gekke vind ik dat Australië een tekort heeft aan verpleegkundigen en dokters, maar verpleegkundigen, naar mijn mening, onder betaald worden. Ik heb, toen ik me in m'n hand had gestoken met een mes (stom ongeluk tijdens het eten koken...) 6 uur moeten wachten voordat ik geholpen kon worden vanwege te weinig dokters en verpleegkundigen. Toen ik geholpen werd, werd ik misselijk toen ze me gingen behandelen, terwijl ik echt wel tegen bloed kan. Je moet als verpleegkundige toch aardig wat van dat sort dingen aankunnen en ik vind, persoonlijk, dat daar best wat tegenover mag staan, maar ja... wie ben ik he ;)
 
hallo nederlands RN's down under :smile:

Mijn vrouw en ik zijn allebei verpleegkundigen, in NL opgeleid, en meer dan 10 jaar ervaring voor we de move naar AU ondernomen.
Onze ervaringen zijn toch wat anders dan sommige eerdere posts in dit topic.

1) de jaren ervaring die je in NL hebt opgedaan worden wel degelijk gewaardeerd. Hier in SA ben je als RN in principe level 1, de inschaling loopt van jaar 1 t/m jaar 9. Het salaris loopt uiteraard op met ervaringsjaren, net als in NL. Je moet wel je arbeidsverleden in NL aan kunnen tonen, dus verklaring van (ex)werkgevers meenemen!

2) Wij werken in verschillende ziekenhuizen, en krijgen vanaf dag 1 dat we begonnen alle diensten we aangevraagd hebben. Nooit problemen gehad met te weinig weekenden werken(te weinig, you wish!!!!). Ook in mijn vorige ziekenhuis was dit het geval.

3) Mijn eerste baan was in een privekliniek. Daar verdiende ik idd wat minder dan nu in het public hospital, maar dat lag meer aan het feit dat de werkzaamheden daar voornamelijk in min of meer kantoortijden plaatsvonden. Dan merk je idd dat de onregelmatigheidstoelagen nogal een verschil maken. Het basis uurloon was echter nagenoeg gelijk. Het verschil is wel dat je in het public system zoiets als salary sacrafice hebt waardoor je een deel van je bruto salaris kan gebruiken om bv je hypotheek te betalen, of huur oid. Het private system heeft zo een regeling niet.


4) Mij ervaring is dat 1200 dollar per week(netto) een hele reeele verwachting is. Met om de week een weekend en de normale roulatie in nachtdiensten is dat wat wij ook verdienen. Zoals eerder gemeld onze nederlandse ervaring wordt hier wel erkend, en zijn dus beiden level1 year 9.Dit is zoals de schalen in SA genoemd worden, in andere staten kennen ze een andere benaming. Soms erkennen ze ook nog in NL gedane opleidingen. In mijn geval is dat de anesthesie opleiding, en levert nog eens $1.50 per uur extra op.

Nogmaals dit is een persoonlijke weergave van onze situatie in South Australia, andere staten kennen mischien andere regelingen, en andere verpleegkundigen hebben mischien andere ervaringen!!!

groeten K & F
 
Yep, hieruit blijkt weer hoe verschillend de situatie is in verschillende staten. Wat jij omschrijft daar kunnen wij alleen maar van dromen. Maar goed, NSW is ook berucht voor de rampzalige staat van de gezondheidszorg en voor het onderbetalen van verpleegkundigen.
Dus als je goede werkomstandigheden wilt en een acceptabel salaris, blijf dan vooral weg uit NSW (en helaas ligt Sydney in die staat :grin:)

Groetjes,
Rixta
 
Gelukkig ook wat opbeurende berichten! nou ga ik alleen in QLD werken en daar komt nou net geen nieuws vandaan :| :x :grin:

Werkt er iemand met agencies, of heeft daar ervaring mee??

Heeft er ook toevallig iemand in een verpleeg tehuis gewerkt? En hoe was dat?

Groetjes
Sophie
 
In de Randstad, eigenlijk in heel Nederland wel, zijn de ZZP verpleegkundigen booming... Hoe is dat in Australie?
Dus echt voor jezelf beginnen, zonder agency?
 
Algemeen antwoord: er is een chronisch tekort aan verpleegkundigen in het hele land en in alle sectoren. Het moet dus een fluitje van een cent zijn om aan werk te komen. Overigens maakt men hier geen verschil tussen verschillende soorten verpleegkundigen. Je bent EN of RN en daar zit verder geen extra toevoeging aan vast.
Als je al weet waar je heen wilt kan het toch erg handig zijn eens even een agency te polsen. Die agencies zijn toch wel erg handig om je op weg te helpen en vaak helpen ze je ook nog aan een visum, wat helemaal een bonus is. :smile: Ze doen het uiteraard niet gratis, maar het kan je een heleboel gedonder schelen en dat is toch wel wat waard. Heel veel buitelandse verpleegkundigen komen zo hier aan werk. En er zijn heel veel buitenlandse verpleegkundingen. :grin:

Groetjes,
Rixta
 
Ik werk inmiddels een aantal maanden in Victoria als RN op een IC en ik kan melden dat ik $29 per uur verdien. Voor een avond krijg ik $20 per avond extra en voor een nacht $56. Weekenden worden 150% uitbetaald dus dat loont. Ik werk in een prive ziekenhuis in the eastern suburbs en ik krijg altijd zowat iedere dienst waar ik om vraag omdat er gewoon zo'n ontzettend tekort is. Per dienst werken er wel 4 of 5 agency staff......ongeloofelijk.
Ik ben er inmiddels ook achter dat een public hospital toch wel wat meer verdiend en dat vooral de randvoorwaarden zoals salary packaging beter zijn (dit kennen ze echt niet in een private hospital).
Recentelijk ben ik minder gaan werken om ook wat agency werk te gaan doen........dit omdat ik het niet echt naar mijn zin heb in dit ziekenhuis maar ook omdat het veel beter verdiend. Ik snap natuurlijk wel dat ziekegeld en vakantie geld hier dan bij in zit maar voor $106 per uur voor een nachtdienst in het weekend vind ik dat niet erg! (wel goed rond kijken want het hourly rate verschilt soms heel erg)
Als toeslag voor mijn ic diploma krijg ik maar liefst $0.80 per uur.......een lachertje als je dit vergelijkt met wat je in NL als extra verdiende.
Doordat je hier veel minder belasting betaald denk ik dat ik toch meer verdien dan in NL en verder moet je idd niet vergeten dat je per maand uiteindelijk veel minder rekeningen hier hoeft te betalen dus netto hou je gewoon meer over.
Groetjes Mariette
 
[quote author=Cornelis link=topic=10138.msg141788#msg141788 date=1246315795]
Gelukkig ook wat opbeurende berichten! nou ga ik alleen in QLD werken en daar komt nou net geen nieuws vandaan :| :x :grin:

[/quote]

Ik denk dat het meest positieve over dit onderwerp is dat ze ook hier zitten te springen om verpleegkundingen en dat je je dus niet druk hoeft te maken of je wel een baan vindt. Zelfs een visum schijnt veel sneller geregeld te zijn dan bij andere beroepen.
En wij maken ons geen zorgen over de economische crisis. We hebben nog altijd hetzelfde inkomen als een jaar geleden, met dit verschil dat de hypotheekrente gigantisch naar beneden is gegaan, dus we kunnen ons huis veel sneller afbetalen. Voor werkloosheid hoeven we niet bang te zijn.

Groetjes,
Rixta
 
Helemaal gelijk heb je, vandaag bij een agency binnengelopen en kon eigenlijk meteen aan de bak.
ze vroeg of ik nog even een avonddienst al wilde draaien :up: :| :grin:
Hoe dan ook, nog even twee dagen vrij en voor bereiden en dan aan de bak. de hourly rates klinken niet slecht . Mij benieuwen allemaal , zover klinkt alles erg goed georganiseerd hier.

groetjes
Sophie
 
Dank jullie wel!

Was wel wat terug houdend in het begin van het gesprek, maar gaande weg klonk alles erg goed en
voelde niet echt dat ik hier 20 jaar terug in de tijd ging, wat ik eerlijkheids halve wel verwachten.
Alle ervaring in Nl opgedaan worden mee gerekent en heb op de meeste gebieden de hoogste grade.
Dat was me wel een pak van me hart,hoor. Vriendin van me is naar NZ en die moest alle basale zorg weer verlenen. Niet dat ik daar te goed voor ben , maar heb die tijd wel gehad natuurlijk.

Ik kan in ieder geval nu uit ervaring spreken en als je Registered nurse ben dan staan ze daadwerkelijk om je te springen! De rates bij verschillende agencies verschillen wel wat , maar niet noemenswaardig . Ik ging op gevoel en uitstraling van de organisatie en hier hebben ze ook nog een systeem dat elk gewerkt uur een punt opleverd wat je na verloop van tijd kan inleveren voor alles en nog wat , zelfs korting bij de grote supermarkten of bezine stations!!  :grin: Vind ik wel erg grappig.

Groet
Sophie
 
Back
Top