Same sex marriage

Ter info: Abbott zegt niet tegen same sex marriage te zijn maar gewoon wil dat de wetten nageleefd worden.

''It's not a question of being for or against gay marriage; it's a question of adhering to the constitution,'' Mr Abbott told Fairfax radio. ''Now, if as I think, the ACT legislation turns out to be invalid under the constitution, well, then, those marriages wouldn't be valid. So I suggest to people who would like to be married under the ACT legislation, hold on till its validity is tested.''

Read more: http://www.smh.com.au/federal-polit...to-marriage-20131023-2w21y.html#ixzz2ic3y0NXK

Los daarvan zullen wij maar "agree to disagree" denk ik :rolleyes:
 
Last edited:
Dit weekend wordt er voor het eerst getrouwd in ACT:

"... The Reverend Roger Munson sees nothing incompatible between the teachings of Jesus Christ and same-sex marriages.

Christian church leaders remain at the forefront of organised opposition to the legalisation of same-sex marriage. But Mr Munson, a Canberra Uniting Church minister, is a registered celebrant under the ACT's marriage equality law and will preside at the wedding of a male couple this weekend.

He has organised commitment ceremonies for same-sex couples in the past and said he was happy for gay and lesbian couples to marry.

"Jesus never said anything about it [same-sex marriage] and he was one who welcomed all people, regardless of their circumstances,'' he said.
"I think it comes down to an understanding of the Bible,'' he said. "[It] was written in different times and so they had different understandings of the world around them. We've become more knowledgeable.

''There's nothing simple about being homosexual or gay. It's just who people are."

Many same-sex couples are expected to marry this weekend under the ACT's same-sex marriage law, though they maybe short-lived marriages as the High Court of Australia will rule on the constitutionality of the law on Thursday..."

Read more: http://www.canberratimes.com.au/act...his-weekend-20131205-2yu5d.html#ixzz2mdVNaDYS
 
De hele situatie is belachelijk, ik heb een same sex relatie, en wij worden door de overheid wel gezien als een stel wanneer het gaat om belastingen enz enz, maar mogen niet trouwen. Maak dan als overheid de keuze of het helemaal accepteren, of helemaal niet...
 
De hele situatie is belachelijk, ik heb een same sex relatie, en wij worden door de overheid wel gezien als een stel wanneer het gaat om belastingen enz enz, maar mogen niet trouwen. Maak dan als overheid de keuze of het helemaal accepteren, of helemaal niet...

Blijkt dat je niet gezien wordt als stel voor de belastingen. Dat dacht ik ook tot mijn accountant me dit jaar uitlegde dat dat nog helemaal niet het geval is. Je wordt wel in het systeem geregistreerd als partners maar de belasting wordt ingevoerd als zijnde voor 2 aparte personen... Bizar!
 
Unbelievable... (zit er nog steeds hoofdschuddend bij). Thanks afterbang voor het lichtpuntje uit jouw artikel, de vraag is natuurlijk in hoeverre er draagvlak is in the federal parliament om de 1961 federal marriage act te gaan wijzigen.. weet iemand daar meer van?
 
@Wilsil Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom iemand tegen kan zijn op equality in het algemeen en marriage equality in het bijzonder (al vind ik marriage equality een bijna niet noemenswaardige toevoeging op equality in het geheel, we zijn allemaal gelijke mensen) .

Ben zelf niet getrouwd (al zijn we al bijna 20 jaar bij elkaar) en geen gay maar ik gun iedereen geluk in zijn leven. Als iemand geluk haalt uit het huwelijk moeten ze dat vooral doen. (of wellicht zijn ze gewoon op zoek naar gelijkheid in belastingen, erfrecht enz? Mag ook van mij.)

En ik heb er persoonlijk geen last van, ik verdien er niet minder door, ik lijd er niet meer of minder honger van, ik raak mijn baan er niet door kwijt, mijn levensgeluk wordt er niet minder om enz. enz. Om het woordje dus dan nog maar eens te gebruiken... Dus...? Wat is het dat gelijkheid jouw leven negatief beinvloedt? Ik ben benieuwd!
 
Back
Top