Same sex marriage

Wij zitten nog altijd op onze zelfde "gaan we wel gaan we niet" carrousel, dus daar nog geen verandering maar dit is voor mij persoonlijk toch écht wel een negatief punt voor OZ: zo narrow-minded dat de Australische maatschappij nog is op sommige vlakken.
Ik heb 2 zoontjes van 3 en 5. Wie weet wat geaardheid gaat zijn? Nu, hier in België is er ook gay-bashing en homohaat bij sommige mensen, maar ik weet wel dat ze, moest het ooit nodig zijn, de wet aan hun kant hebben en dat ze vrij zullen zijn om te mogen zijn wie ze zijn en daar ook uiting aan te geven.
Ik vraag me toch ook wel af waar mensen als Wilsil aan hun onaantastbare overtuiging van hun "groot gelijk" komen . Wat is er nu in godsnaam zo bedreigend aan homosexualiteit? Zo bang voor iets dat een beetje anders is dan jezelf? Man, man, man, live and let live.
 
dit is voor mij persoonlijk toch écht wel een negatief punt voor OZ: zo narrow-minded dat de Australische maatschappij nog is op sommige vlakken.
Ik denk dat dat nog wel meevalt, is niets erger dan in NL (waar het volgens mij wel eens een beetje te PC wordt).

Bron; http://www.australianmarriageequali...ity-of-australians-support-marriage-equality/

Maar zolang die middeleeuwse malloot hier aan de "macht" is......

Bart
 
Mooi gezegd Afterbang!
En inderdaad: Live and let live (twov).

Onvoorstelbaar dat sommige mensen zo tegen het homo-huwelijk zijn. Zo lang je anderen ergens geen pijn mee doet, dan is het prima toch. Niemand heeft er last van als een homo stel getrouwd is.
 
Ik heb vele vrienden om me heen die een lesbische of homo relatie hebben.
Erg vriendelijke mensen.
Op sexuele relatie wil ik het allemaal niet weten wat ze doen , toch allemaal een beetje tegen de natuur in.
Wat is gewoon tegenwoordig , gewoon is ouderwets zeggen ze al snel.

Als ze mogen trouwen hebben ze ook recht op adoptie van kinderen, lopen er zo 2 mannen de winkel binnen met een kleine van 2 maanden.
Vraagt het personeel , "waar is de moeder, zegt de 1 ik ben Jan en ik ben de moeder en Willem is de vader".
Daar is Abbot bang voor .

Sommige zingen de sterren van de hemel.
Zoals deze 'greatest voice of the world'.
Have a great weekend Champs,
 
Last edited:
Blijkt dat je niet gezien wordt als stel voor de belastingen. Dat dacht ik ook tot mijn accountant me dit jaar uitlegde dat dat nog helemaal niet het geval is. Je wordt wel in het systeem geregistreerd als partners maar de belasting wordt ingevoerd als zijnde voor 2 aparte personen... Bizar!

Hmmz dat is op zich ook best vreemd idd, ik ging er inderdaad van uit dat we als stel werden gezien, aangezien we alle gegevens in moesten vullen als stel.
Centrelink kort ons wel op elkaars inkomen (als stel is de uitkering minder, en als 1 van de 2 meer uren maakt, krijgt de ander minder komen).
 
Ik weet niet of ik het helemaal begrijp (ben niet thuis in de materie), maar het klinkt echt krom dat ze jullie blijkbaar voor de belastingen niet als stel zien, maar bij Centrelink kennelijk wel? Dus als het de overheid anders geld zou kosten zijn jullie wel een stel, maar als het de overheid anders minder geld op zou leveren, zijn jullie geen stel?? Dat is meten met twee maten, bizar!
 
dus daar nog geen verandering maar dit is voor mij persoonlijk toch écht wel een negatief punt voor OZ: zo narrow-minded dat de Australische maatschappij nog is op sommige vlakken.

Ik denk ook dat dit in OZ wel meevalt. Ik denk dat het, net als in Nederland, heel erg afhangt van het gebied/regio waar je woont. Gisteren was het paarse vrijdag (dag tegen de homohaat) en bij mij op school wordt er gewoon open over gesproken en zowel leerlingen als docenten zijn gewoon 'out' (niet iedereen natuurlijk, maar wel genoeg om te weten dat je gewoon out kunt zijn). Als ik bijv. in Urk had gewerkt, zou dit een heel ander verhaal zijn geweest.

Ik ken behoorlijk wat gay mensen aan beide kanten van de wereld en heb niet het idee dat de ene groep beter/slechter af is dan de andere groep, als je het hebt over acceptatie door de mensen zelf. Op wettelijk gebied zijn er wel de nodige verschillen.
 
En twov. Als wij nu migreren maken we OZ door onze komst weer een stukje progressiever ;)

Dus des te meer reden om juist te gaan :)
 
Je begrijpt 'm idd goed Tamaria. Nu is het bijna wel de plichten maar niet de rechten, en dat is best wel krom. Maar goed, het is niet zo'n drama dat ik ervoor terug naar NL verhuis :)

En wat de acceptatie betreft ligt het er inderdaad maar net aan waar je bent.
Aan de ene kant zijn er (geen grap) mensen die ons aan hebben gesproken dat we disgusting zijn omdat we hand in hand liepen, aan de andere kant zijn er ook mensen die op ons af kwamen om te zeggen hoe geweldig ze het vinden. Beiden keek ik eigenlijk best vreemd van op, heb zelf nl nooit de behoefte gehad om op een (voor mij onbekend) hetero stel af te stappen en ze te feliciteren haha.
 
Sinds 2009 zijn homostellen gelijkwaardig voor de belasting:

http://www.ato.gov.au/Individuals/F...topics/Same-sex-relationships-and-income-tax/

Laten we ook duidelijk zijn dat het tegen het homohuwelijk zijn iets geheel anders is dan homohaat, iets wat in de discussie hierboven naar mijn mening toch wel gesuggereerd wordt.

Het feit dat Australie niet hetzelfde denkt als het zeer progressieve Nederland betekent ook niet dat Australie achterlijk of middeleeuws is. Australie heeft gewoon een beetje meer tijd nodig om het onvermijdelijke te accepteren.
 
Ik hoop niet dat ik dit ergens gesuggereerd heb, ik zie OZ als een land wat gewoon niet zo progressief is als Nederland. Waarbij ik weet dat Nederland wel weer heeeel progressief is ten opzichte van de rest van de wereld (en dus niet alleen OZ).

Om de toon een beetje luchtig te houden, ik kwam deze net tegen. Vond hem wel grappig:

1505401_10152053924055516_1281775288_n.jpg
 
Laten we ook duidelijk zijn dat het tegen het homohuwelijk zijn iets geheel anders is dan homohaat, iets wat in de discussie hierboven naar mijn mening toch wel gesuggereerd wordt.

Ik hoop ook niet dat ik dat gesuggereerd heb. Er zijn immers ook gay couples die tegen het homohuwelijk zijn... (om maar even wat te noemen..).
 
Laat ik de enige zijn op dit forum die er tegen is?
Of ben ik de enige die het durf te zeggen?
Maakt mij niet uit, ik heb er al vrienden door verloren door mijn mening over dit onderwerp te zeggen. Blijkbaar waren het geen echte vrienden.

Ik ben van mening dat een huwelijk door God is ingevoerd en uitsluitend tussen een man en een vrouw is.
Heel simpel. Ik geloof daar in en daar blijf if bij, wat anderen er ook van zeggen.
 
Tja er zijn ook hetro's die tegen het hetrohuwelijk zijn maar die hebben wel een keus en homo's hier hebben niet die keus om wel of niet te trouwen. Staat en kerk moet toch gescheiden zijn zou je zeggen. Dat homo stellen niet voor de kerk kunnen trouwen alla maar trouwen voor de wet zou voor iedereen mogelijk moeten zijn in een modern democratisch land waar men zo zit te schreeuwen over gelijke rechten en gelijke behandeling. Misschien is het tijd voor een referendum zodat men weet wat het hele volk wil en niet alleen dat clubje geitebreiers aan de macht. We kunnen alleen maar hopen dat Australie toch een keer van gedachten gaat veranderen en zo hoop ik ook dat Australie eens met een euthanasiewet komt. Maar ben bang dat dat nog een lange weg te gaan heeft :p.

Moon
 
Laat ik de enige zijn op dit forum die er tegen is?
Of ben ik de enige die het durf te zeggen?
Maakt mij niet uit, ik heb er al vrienden door verloren door mijn mening over dit onderwerp te zeggen. Blijkbaar waren het geen echte vrienden.
Ik denk niet dat het zozeer je mening is die de gemoederen heeft doen opwaaien, maar de manier waarop je het met anderen deelt. Maar gezien het gemak waarmee jij over je vrienden praat vraag ik me af hoe goed een vriend je zelf bent.

Ik ben van mening dat een huwelijk door God is ingevoerd en uitsluitend tussen een man en een vrouw is.
Heel simpel. Ik geloof daar in en daar blijf if bij, wat anderen er ook van zeggen.
En laat je vooral niet door de feiten leiden...
 
Om er maar een te noemen, dat huwelijken al bestonden lang voordat jouw kerk zich er mee begon te bemoeien en ook lang voordat Jezus geboren zou zijn.
 
Het Homo-Huwelijk is hier in Australie inderdaad een heet hangijzer. Zelf ben ik op gegroeid in een gezin waar over dit soort zaken altijd open is gesproken, mijn oom was homo en zijn partner was voor mij ook gewoon een oom, niets moeilijks aan. Nooit getrouwd omdat dit toen nog niet mocht, maar ze zijn tot zijn dood samen gebleven. Nederland loopt door zijn hoge tolerantie grens in veel zaken voorop. Australie zal altijd iets achter de rest van de wereld aan lopen in dit soort dingen. Ik begrijp echter waar de schoen hier in veel gevallen wringt. In Nederland trouwt een stel voor de wet, hier trouw je voor het oog van God. Dat maakt het voor de mensen waar ik mee heb gesproken lastig. Ze hebben geen enkel probleem met mensen van een andere sexuele geaardheid, maar zien een huwelijk niet zitten. Deze mensen zouden graag zien dat er een begin wordt gemaakt met een geregristreerd partnerschap, waardoor homosexuele stellen alle plichten EN rechten krijgen, maar niet de mogelijkheid om voor de kerk te trouwen. Zo zijn we in Nederland ook ooit begonnen... Ik heb de hoop nog niet opgegeven dat Australie uiteindelijk zijn huwelijkswet zal veranderen, maar het heeft tijd nodig. Tijd en mensen die niet alleen praten maar ook luisteren naar de redenen die andere mensen hebben voor hun overtuiging. Ik zal mijn steentje blijven bijdragen om het zover te laten komen :)
 
Back
Top